رهبر کره شمالی روز شنبه ویتنام را ترک می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که به منظور دیدار و گفت و گو با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به ویتنام سفر نموده بود قرار است فردا شنبه این کشور را ترک کند.

رهبر کره شمالی روز شنبه ویتنام را ترک می نماید

به گزارش خبرنگاران یونهاپ روز آدینه به نقل از منابع آگاه نوشت: بر این اساس قرار است کیم فردا حدود ساعت 10 صبح، هانوی را به سمت ایستگاه قطار دونگ دنگ ترک کند و به سفر دو روزه رسمی خود به این کشور انتها دهد.

کیم روز سه شنبه به وسیله قطار وارد ویتنام شد و نشست دو روزه او با ترامپ پنجشنبه انتها یافت، او قرار بود بعد از این نشست به مدت دو روز در ویتنام بماند و با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کند.

پیش از این وزارت خارجه ویتنام اعلام نموده بود که کیم عصر روز شنبه هانوی را ترک خواهد نمود بعضی تعجیل وی در برگشت به کره شمالی را به دلیل نا پیروز بودن مذاکرات هانوی می دانند.

دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (8 و 9 اسفند 97) به مدت دو روز در هانوی پایتخت ویتنام برگزار گردید، اما این نشست به دلیل زیاده خواهی های دونالد ترامپ در برابر درخواست های منطقی کیم، باخت و ترامپ نشست را نیمه کاره رها کرد.

ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی در خصوص شکست این مذاکرات گفته بود ما در نشست سران فقط خواستار لغو تعدادی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد بودیم که در اقتصاد کشور و زندگی مردم اختلال ایجاد نموده اند و در مقابل، از بین بردن کامل تاسیسات هسته ای نیونگ بیون را پیشنهاد کردیم اما ترامپ آن را نپذیرفت.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تا کنون به نشست سران در ویتنام و همچنین دلایل شکست آن واکنشی نشان نداده است.

او امروز آدینه با رییس جمهوری و نخست وزیر ویتنام دیدار و گفت و گو نموده است.

کیم اولین رهبر کره شمالی است که از سال 1964 هنگامی که کیم ایل سونگ، پدر بزرگ فقیدش با هو چی مین رهبر انقلابی ویتنام در هانوی دیدار کرد به این کشور سفر نموده است.

براورد می گردد بازگشت کیم از هانوی به پیونگ یانگ همانند سفر رفت وی 66 ساعت طول یکشد گفته می گردد او ممکن است در جهت برگشت به منظور مشورت و رایزنی با شی جین پینگ سری هم به پکن بزند.

با تور ویتنام سفر کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4596

به "رهبر کره شمالی روز شنبه ویتنام را ترک می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر کره شمالی روز شنبه ویتنام را ترک می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید