شرکت چینی BOE از نمونه اولیه یک نمایشگر تاشو پرده برداری کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در ماه های اخیر به صورت فزاینده حجم خبرهای مربوط به فناوری نمایشگر تاشو افزوده یافته است. به غیر از سامسونگ که بعد از سال ها آزمون و خطا موفق شده در این زمینه به نتایج قابل توجهی دست پیدا کند، دیگر شرکت ها هم وارد عمل شده اند. یکی از مشهورترین آن ها شرکت چینی BOE است که از نمونه اولیه نمایشگر تاشو خود پرده برداری نموده است.

شرکت چینی BOE از نمونه اولیه یک نمایشگر تاشو پرده برداری کرد

همین ابتدای امر به مشخصات این نمایشگر نگاهی می اندازیم. همانطور که گفتیم که این محصول نمونه اولیه پنل AMOLED انعطاف پذیر است که از اندازه 7.65 اینچی و رزولوشن 2048 در 1536 بهره می برد. از دیگر ویژگی های شاخص آن، می توانیم به حداکثر روشنایی 380 نیت، و زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه ای اشاره کنیم.

تمام این مشخصات چندان قابل توجه نیستند بلکه نقطه قوت این نمایشگر تاشو چیز دیگری است. شرکت BOE ادعا می نماید شعاع بخش مرکزی نمایشگر در حالت خمیده فقط 1 میلی متر است. البته این نمایشگر هنوز در حالت آزمایشی قرار گرفته است و به همین خاطر در صورت ارائه محصول نهایی می توان صحت و سقم این ادعا را مورد آنالیز قرار داد. اما با توجه به ویدیو منتشر شده، مکانیزم خم شدن این نمایشگر بسیار روان است و این موضوع از لحاظ تجربه کاربری اهمیت بسیار زیادی دارد. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که شعاع بخش خمیده شده از لحاظ طراحی اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند زیبایی گجت تاشو را دوچندان کند.

شرکت BOE در ادامه در رابطه با این نمایشگر تاشو گفته که می تواند بدون مواجهه با مشکل حدود 100 هزار بار تا گردد. اگرچه این عدد به نظر چندان زیاد نیست، اما با توجه عمر متوسط دیگر گجت ها، عدد منطقی محسوب می گردد. در نهایت باید ببینیم که این نمایشگر تاشو چه زمانی در گجت های نهایی مورد استفاده قرار می گیرد و آیا شرکت BOE می تواند در این زمینه به رقیب قدر سامسونگ بدل گردد یا نه.

با تور چین از شگفتی های آسیا یکجا دیدن کنید

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2355

به "شرکت چینی BOE از نمونه اولیه یک نمایشگر تاشو پرده برداری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت چینی BOE از نمونه اولیه یک نمایشگر تاشو پرده برداری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید