وضعیت بازار خاتون سنندج همچنان در هاله ای از ابهام

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بازار خاتون سنندج که جهت توانمندسازی بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار ایجاد گردیده بود، پس از یک ماه تعطیل شد و تا امروز وضعیت آن تعیین نیست.

وضعیت بازار خاتون سنندج همچنان در هاله ای از ابهام

به گزارش خبرنگاران، چهارم خرداد ماه امسال جمعه بازاری با عنوان خاتون به منظور توانمندسازی بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار با حضور جمعی از مسئولان شهر در پارکینگ طبقاتی عبدالعلی سنندج افتتاح شد.

هدف از افتتاح این بازار توانمندسازی بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار اعلام و مقرر شد جمعه ها و روزهای تعطیل بانوان صاحب این غرفه ها تولیدات خانگی خود اعم از محصولات غذایی، ترشیجات، پوشاک، زیورآلات و تزئینات، گل و گیاه و غیره را در این بازار به فروش برسانند.

95 نفر از بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار در سنندج توسط ادارات بهزیستی، کمیته امداد و سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه برای حضور در این بازار به شهرداری معرفی گردیده و 95 غرفه به این افراد تعلق گرفت.

این بازار در کمتر از دو ماه به تعطیلی کشیده شد که دلیل آن هم از سوی رئیس سازمان مشاغل شهری شهرداری سنندج، عدم استقبال مردم و نامناسب بودن مکان عنوان شد.

رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج به دلیل نامناسب بودن مکان، از انتقال این بازار به پارک سپیدار سنندج و تغییر آن به بازار روز اطلاع داد و گفت: شهرداری و فرمانداری موافقت خود را با برگزاری این بازار به صورت دو روز در هفته در پارک سپیدار سنندج اعلام نموده اند و در نهایت به سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ارجاع داده گردیده است.

تورج سلطنت پوری اظهار کرد: درحالیکه قرار شد این بازار تنها تا اواسط مهر ماه در پارک سپیدار برپا گردد و سپس به دلیل شرایط جوی به مکان قبلی خود یعنی پارکینگ عبدالعلی سنندجی انتقال داده گردد، سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تا کنون با این موضوع موافقت ننموده است.

وی ضمن انتقاد از اینکه روزانه نمایشگاه های زیادی در سطح شهر برپا می گردد و با آنها مخالفت نمی گردد، گفت: درحالیکه این طرح، تنها بازار روز است و نمی توان آن را نمایشگاه نامید و همه صاحبان غرفه ها هم زنان سرپرست خانوار و کارآفرین هستند، با آن موافقت نمی گردد.

محمد دره وزمی در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، منطقه کردستان، اظهار کرد: با برگزاری نمایشگاه و عرضه مستقیم کالا و ایجاد مغازه در این مکان مخالفیم.

وی اضافه نمود: اگر این بانوان تنها تولیدات و محصولات خانگی خود را به فروش برسانند، مخالفتی نداریم اما اگر اجناس دیگری مربوط به سایر اصناف در این مکان به فروش برسد، اجازه برپایی آن را نخواهیم داد.

و این گفته ها در حالی مطرح می گردد که به گفته پیمانکار این طرح و همچنین رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج، سازمان صنعت، معدن، تجارت تاکنون این مسئله را مطرح ننموده بود و صرفا دلیل مخالفت خود را برپایی این بازار به صورت نمایشگاه اعلام نموده بود.

منیره محمدی، پیمانکار این بازار و مدیرعامل انجمن دیاری ژیان در گفت وگو با خبرنگاران، این مسئله که در این بازار صرفا محصولات خودساخته این افراد به فروش می رسد، را تایید کرد و گفت: علاوه بر این، محصولات دیگری در این بازار عرضه نخواهد شد.

با توجه به اینکه این بازار به منظور ایجاد درآمد و اشتغال برای زنان سرپرست خانوار ایجاد شد و زمان مقرر گردیده برای انتقال آن به پارک سپیدار رو به اتمام است، انتظار می رود قبل از خاتمه موعد مقرر گردیده، این ابهامات رفع و بازار روز خاتون مجددا برپا گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آذر 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 675

به "وضعیت بازار خاتون سنندج همچنان در هاله ای از ابهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت بازار خاتون سنندج همچنان در هاله ای از ابهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید