کشتی کروزی که هیچ وقت متوقف نمی گردد!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شاید عنوان برایتان عجیب بوده است، اما واقعا کساین در جهان هستند که به نحوه های مختلف و به دلایل مختلفی روی آب زندگی میکنند.

کشتی کروزی که هیچ وقت متوقف نمی گردد!

کسانی که تمام عمرشان را در دریا زندگی می نمایند

تا به حال به زندگی در دریا فکر نموده اید؟ سفر با کشتی کروز در دریاهای آزاد می تواند خیلی هیجان انگیز باشد این طور نیست؟ بعضی ها عاشق ماجراجویی های دریایی اند و افرادی هم هستند که برای رسیدن به این ماجراجویی ها حاضرند ماه ها در دریا بمانند. آدم های زیادی هستند که در دریا زندگی می نمایند و عاقبت هم در دریا می میرند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از کسانی حرف بزنیم که تمام عمر خود را در دریا می گذرانند.

کشتی کروزی که هیچ وقت متوقف نمی گردد!

تعدادی از افراد بعد از بازنشستگی خانه خود را می فروشند و اتاقی در کشتی کروز می خرند تا به دور دنیا سفر نمایند. قبل از اینکه از این ایده هیجان زده شوید باید بدانید که این روش زندگی به درد بی پول ها نمی خورد، چون خرج و مخارج شما در این کشتی برای یک سال کامل حدود 165 هزار دلار می گردد. در این کشتی غذایتان همیشه آماده و اتاق تان همیشه تمیز است و هیجان انگیزتر اینکه چشم انداز اتاق تان هر روز عوض می گردد!

مردمان باجائو

مردم باجائو در مالزی از همان لحظه ای که به دنیا می آیند تا زمانی که از دنیا می روند تمام عمرشان را در دریا می گذرانند! این مردم روی آب زندگی می نمایند البته نه در قایق و یا کرجی بلکه در کلبه هایی که بر روی پایه های چوبی قرار گرفته اند، همان کلبه هایی که توریست ها در ماه های گرم سال حاضرند برای یک شب ماندن در آن ها ده ها دلار پول دهند اما در ماه های سرد سال هیچ کسی جز مردم باجائو در این کلبه ها نمی ماند!

مردم باجائو از قدیم در این خانه ها بودند اما این روزها نسل های جوان آن ها به دنبال فرصت های مالی بهتر به خشکی می روند. البته مردم باجائو در مالزی این امکان را ندارند چون آن ها پناهنده هستند و دولت مالزی زندگی آن ها در خشکی را ممنوع نموده است. این مردمان از راه ماهی گیری زندگی شان را می گذرانند اما اگر فقط اینترنت داشتند می توانستند کلبه های شناور شان را به توریستان مشتاق کرایه دهند.

کولی هایی که روی دریا زندگی می نمایند

با اینکه در این مدل زندگی خبری از آسایش و راحتی دنیا مدرن نیست اما در کمال تعجب به خصوص در آب های آسیا کولی های دریایی زیاد دیده می شوند، مخصوصا در میان نسل جوان. به گفته نشنال جئوگرافیک، مردان موکن در میانمار تقریبا بیشتر روزهای زندگی شان را روی کرجی های بزرگ می گذرانند و فقط در فصل بارندگی های موسمی که دریا برای زندگی خطرناک می گردد به خشکی می روند. خانواده های موکن روی قایق های بزرگ زندگی می نمایند و چندین قایق کوچک هم به پشت این قایق بزرگ وصل است. مثل مردمان باجائو مردمان موکن هم برای گذران زندگی ماهی گیری می نمایند و به همین دلیل است که جمعیت شان که در یک دهه پیش حدود 12 هزار نفر بود در سال 2014 به 2 هزار نفر رسید. مردمان موکن این روزها مجبورند تا قلمروی آبی شان را با ماهی گیران تجاری و توریست ها تقسیم نمایند برای همین خیلی از آن ها شیوه قدیمی زندگی شان را رها کردند فقط به این دلیل که زندگی روی خشکی راحت تر است.

کسانی که به صید ماهی باراموندی می روند

به سفر 8 ماهه ماهی گیران ماهی باراموندی ملحق شوید، فصل ماهی گیری ماهی باراموندی به مدت 8 ماه است به طوری که در ماه بهمن آغاز می گردد و در ماه مهر به سرانجام می رسد. کسانی که در کشتی هستند تورهای ماهی گیری را به آب می اندازند و بالا می کشند و آن وقت هر چیزی که صید کردند به جز گونه خاصی از مرجان ها را، فریز می نمایند. در این سفر اگر به دنبال ماجراجویی باشید شاید بدتان نیاید که مورد حمله یک کروکودیل قرار بگیرید و از دست آن فرار کنید!

ماجراجویان آب های آزاد

وارد شدن به شغل دریانوردی به این معنی نیست که باید ماه ها را در دریا بگذرانید اما اگر این رخ داد اصلا عجیب نیست. مثلا اگر در بخش ماموریت دریایی سیزدهم باشید باید به مدت 7 ماه عازم دریا شوید. این ماجراجویان گاهی برای نجات دادن پناهنده های شناور روی آب به دریا می زنند. کسانی که عاشق نیروی دریایی هستند سه ماه از سال را بین کشتی و ساحل زندگی می نمایند و بین 6 تا 9 ماه را روی آب می گذرانند. حتی زمانی که در دریا هم نیستند باز هم یک تا دو هفته در کشتی می مانند و کشتیرانی یاد می گیرند. اما بودن در کشتی های نیروی دریایی لحظات خطرناک هم دارند: گزیده شدن توسط ستاره دریایی، حمله کروکودیل و گاهی هم انفجار. اما شاید ندانید که ملوان ها در کشتی یک اتاق تفریحی دارند که با رفتن به آنجا بازی می نمایند و یا مشغول تماشای تلویزیون می شوند.

کسانی که شغل شان در رابطه با دریاست

زیر دریایی های هسته ای نوعی از ابزارهای نظامی هستند اما شرایط بودن در آن ها کاملا متفاوت از هواپیماها و یا کشتی های جنگی ست. مثلا در این زیر دریایی ها در هنگامی که زیر دریایی به زیر آب می رود نمی توانید از سرویس بهداشتی بهره ببرید چون شکل زیر دریایی با زیر آب رفتن تغییر می نماید و دیگر نمی توانید درب آنجا را باز کنید. به غیر از این جزئیات، چیزی که درباره زندگی در زیر دریایی های هسته ای هیجان انگیز این است که ماه ها در دریا هستید مثلا در ماموریت نظارتی این سفر ممکن است حدود 6 ماه طول بکشد.

کسانی که پولدار هستند و دوست دارند در دریا زندگی نمایند

زندگی در کشتی، اینکه همیشه در دریا بگردید، اتاقتان تمیز گردد و غذایتان سر وقت آماده باشد واقعا لذت بخش است اما از آن لذت بخش تر یک کشتی اختصاصی است که خودتان در آن ملوانی کنید و غذا بپزید. فقط کافیست با پرداخت یک میلیون دلار یک همچین کشتی ای را بخرید اما اگر از پس این هزینه بر نمی آیید به سراغ کشتی کوچک تر 250 هزار دلاری بروید. شاید بگویید دوست ندارید ماه های زیادی را روی آب بگذرانید در این صورت، مدت زمانی را که بر روی آب می گذرانید کاملا بستگی به خودتان دارد. افراد پولدار زیادی هستند که اگر بدانند زندگی در این کشتی ها چقدر لذت بخش و متفاوت است به دنبال این ماجراجویی می روند.

نجات گران دنیا

خیی از افراد زندگی در دریا را انتخاب می نمایند نه به خاطر ماجراجویی بلکه به این دلیل که آن ها واقعا عاشق اقیانوس هستند. کار کردن روی کشتی های تحقیقاتی یکی از بهترین راه ها برای تبدیل کردن عشق دریا به شغل است، به علاوه با این کار احساس می کنید که دارید کارهای خوبی برای سیاره زمین انجام می دهید. کارکنان کشتی های تحقیقاتی حتی 8 ماه در سال را در دریا می گذرانند. البته شما به عنوان عضوی از این کشتی لازم نیست تا زیاد کارهای تحقیقاتی انجام دهید بلکه شانس این را دارید تا زیباترین نقاط دنیا را ببینید.

انتشار: 1 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2724

به "کشتی کروزی که هیچ وقت متوقف نمی گردد!" امتیاز دهید

1 کاربر به "کشتی کروزی که هیچ وقت متوقف نمی گردد!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی کروزی که هیچ وقت متوقف نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید