آبشار لوه ، یکی از جذابترین آبشارهای استان گلستان Lowe Waterfall

به گزارش مجله یک کامپیوتر، آبشار لوه ، گالیکش

در این مقاله از معرفی دیدنی های شمال ایران شما را با یکی از آبشارهای زیبا و دیدنی در استان گلستان بنام آبشار لوه که در مسیر اصلی گلستان - مشهد واقع شده است آشنا خواهیم کرد.

آبشار لوه ، یکی از جذابترین آبشارهای استان گلستان Lowe Waterfall

مختصری درباره گالیکش بدانید :

گالیکش یکی از شهر های استان گلستان واقع در شمال ایران است. این شهرستان محل تلاقی سه استان گلستان، خراسان شمالی و سمنان می باشد و به عنوان گلوگاه استان گلستان در منتهی الیه شرق این استان قرار گرفته است. این شهرستان از شمال به شهرستان های کلاله و گنبد کاووس، از جنوب به استان سمنان، از شرق به استان خراسان شمالی و شهرستان بجنورد و از غرب به مینودشت محدود و متصل است. شهرستان گالیکش به لطف داشتن استعدادهای خدادادی و شرایط مساعد آب و هوایی و جغرافیایی دارای جاذبه ها و اماکن دیدنی بسیاری است.

برخلاف دیگر آبشارهای دیدنی که در استان گلستان وجود دارد، آبشار لوه یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی است که در این استان واقع است، علاوه بر زیبایی اولویت این آبشار به نسبت دیگر آبشارهای این استان دسترسی راحت به آن است. این آبشار در کنار روستایی هم نام با خودش قرار گرفته است که کمتر از 1000 نفر جمعیت دارد

آبشار لوه در گلستان در دل جنگل های انبوهی از درختان ممرز، افرا و توسکا قرار گرفته است. این درختان بر زیبایی آبشار و البته بر مطبوع بودن آب و هوا و دلپذیر کردن منظره ها برای مسافران افزوده است و از جاهای دیدنی گالیکش به شمار میرود. آبی که در این آبشار از صخره های طبقه ای پایین ریخته می گردد، در هر طبقه حوضچه هایی به وجود آمده است که پیش از ریختن به طبقه بعدی آب از آن ها گذر می نماید. ارتفاع بلندترین طبقه این آبشار 15 متر است و در نهایت ارتفاع مجموعه آبشارها به 70 متر می رسد. در واقع آنچه لوه نامیده می گردد مجموعه ای از آبشارها است. متاسفانه با توجه به طبیعت زیبا و دسترسی راحتی که برای این آبشار وجود دارد اما امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی برای آن در نظر گرفته نشده است.

آبشار لوه کجاست ؟

آبشار لوه در 20 کیلومتری گالیکش و در 5 کیلومتری جاده اصلی گلستان - مشهد و در کنار روستایی به همین نام(لوه) و در جنگلی انبوه با درختان پهن برگ واقع شده است. همجواری آبشار با پارک جنگلی گلستان ارزش ویژه ای به آن بخشیده است. گالیکش آبشارهای متعددی دارد که در این میان آبشار لوه با 75 متر ارتفاع از آبشارهای دیدنی و جاهای دیدنی گلستان و در روستای لوه است.

  • جنگل دنیا مورا از جاذبه های مهم گردشگری بندرگز
  • ساحل نوکنده، از جاذبه های دیدنی بندرگز
  • روستای توشن گرگان
  • معرفی ناهار خوران گرگان
  • چشمه گل رامیان
  • آشنایی با جاذبه های بندرگز ، گلستان
  • جاذبه های دیدنی مینودشت
  • آشنایی با دیدنی های کردکوی
منبع: تاپ تراول
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 92551

به "آبشار لوه ، یکی از جذابترین آبشارهای استان گلستان Lowe Waterfall" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار لوه ، یکی از جذابترین آبشارهای استان گلستان Lowe Waterfall"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید