آمریکا باز هم ونزوئلا را تحریم کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزارت خزانه داری آمریکا سه فرد و شانزده نهاد از کشورهای مختلف را در فهرست تحریم های جدید علیه ونزوئلا قرار داد.

آمریکا باز هم ونزوئلا را تحریم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خزانه داری آمریکا سه شنبه شب به وقت تهران از اعمال تحریم های جدید علیه ونزوئلا اطلاع داد.

بنابر اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، 3 فرد و 16 نهاد را به دلیل ارتباط با آلکس ساب تاجر کلمبیایی و شریک وی که متهم به یاری به نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی این کشور هستند، در فهرست تحریم های جدید آمریکا قرار گرفتند.

در فهرست منتشر شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا نهادهایی از کشورهای ایتالیا، ونزوئلا، کلمبیا و پاناما مشاهده می گردد.

استیون منوشین وزیر خزانه داری آمریکا در این زمینه گفت، این اقدام باعث افزایش فشار بر آلکس ساب و شبکه وی می گردد.

دولت آمریکا در ژانویه امسال میلادی، خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا را به رسمیت شناخت و از آن پس تمامی کوشش خود را برای اعمال فشار به دولت مادورو که چند ماه قبل از آن با آراء مردم به عنوان رئیس جمهور برگزیده شده بود، به کار گرفت تا او را از قدرت خلع کند.

مادورو، گوایدو را بعنوان دست نشانده آمریکا می داند و واشنگتن را به سازماندهی کودتای نافرجام ونزوئلا و تأمین اقتصادی مخالفان دولت این کشور متهم می نماید.

در رویداد دیگری مرتبط با این کشور وزیر خارجه ونزوئلا تاکید نمود که اقدام واشنگتن در فعال کردن پیمان نظامی کشورهای قاره آمریکا با هدف فراهم آوردن زمینه برای مداخله نظامی علیه کاراکاس، شرم آور است.

خورخه آریزا وزیر خارجه ونزوئلا، اقدام اخیر واشنگتن در فعال کردن پیمان نظامی کشورهای قاره آمریکا را میراث شرم آور استعمارگری نو در آمریکای لاتین توصیف کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13749

به "آمریکا باز هم ونزوئلا را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا باز هم ونزوئلا را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید