ادامه آنالیز آثار مستردشده از اتریش، فقدان اصالت 3 اثر

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ابراهیم شقاقی، مدیرکل حقوقی و املاک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به این که پس از ارزیابی روزهای گذشته تا به امروز اصالت 3 اثر آنالیز شده، گفت: آزمایش ها و آنالیز ها نشان داد این سه اثر اصالت ندارند. البته هنوز فرایند ارزیابی 25 اثر دیگر به خاتمه نرسیده و ممکن است بعضی از این آثار اصالت دشته باشند این موضوع نیز قطعیت ندارد.

ادامه آنالیز آثار مستردشده از اتریش، فقدان اصالت 3 اثر

وی با اشاره به پرونده کیفری وابسته به این استرداد گفت: حساسیت و اهمیت زیادی برای این پرونده وجود ندارد؛ بنابراین قرار است کارشناسان و اساتید فن برجسته این حوزه درخصوص اصالت و یا عدم اصالت این آثار نظر بدهند.

شقاقی در ادامه با بیان این که هنوز نمی توان زمان مشخصی برای خاتمه این ارزیابی ها در نظر گرفت، گفت: با خاتمه زمان ارزیابی اصالت و یا عدم اصالت تمام آثار صورت جلسه آنالیز ها به مراجع قضایی ارجاع می گردد تا درباره پرونده کیفری تصمیم گیری گردد.

سفارت ایران در اتریش 15 فروردین اطلاع داد 28 شی تاریخی و باستانی ایران که غیرقانونی از کشور خارج شده بود، با هماهنگی وزارت امور خارجه و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت محموله دیپلماتیک و توسط یکی از دیپلمات های ایرانی از وین به تهران منتقل شد.

سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین الملل ناجا در مورد انتقال اشیاء باستانی به ایران اظهار کرد: 28 شی ء باستانی متعلق به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی، با پیگیری های پلیس بین الملل ناجا و همکاری اینترپل وین، در تیر ماه سال گذشته تحویل نماینده جمهوری اسلامی ایران در کشور اتریش شد.

وی در ادامه اضافه کرد: با هماهنگی وزارت امور خارجه، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اینترپل تهران و اینترپل وین، این اشیاء باستانی و تاریخی که غیر قانونی از کشور خارج شده بود، به صورت محموله دیپلماتیک از کشور اتریش به جمهوری اسلامی ایران منتقل شد.

این اشیا پس از کشف توسط پلیس اتریش در چارچوب همکاری قضائی بین دو کشور بر اساس معاضدت قضائی در تیرماه سال 1399 به سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین تحویل داده شده بود که پس از طی مراحل قانونی و اداری، امروز به کشور منتقل شد.

ایرنا نوشت، آذر سال 98 بود که رئیس اینترپل ایران از کشف و ضبط تعدادی از اشیای تاریخی در صندوق امانات یکی از اتباع ایرانی در اتریش اطلاع داد. کارشناسان در مطالعات اولیه گفتند که این آثار به ایران تعلق دارد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: گردشبان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54962

به "ادامه آنالیز آثار مستردشده از اتریش، فقدان اصالت 3 اثر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه آنالیز آثار مستردشده از اتریش، فقدان اصالت 3 اثر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید