اردوغان: هیچ مسئله ای با ایران و روسیه در سوریه نداریم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهور ترکیه ضمن ابراز امیدواری برای رسیدن به توافق آتش بس در ادلب حین دیدار روز پنجشنبه خود با رئیس جمهور روسیه، گفت آنکارا هیچ مسئله ای با مسکو و تهران در سوریه ندارد.

اردوغان: هیچ مسئله ای با ایران و روسیه در سوریه نداریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) گفت که برای دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود و گفت وگو درباره ادلب به مسکو سفر می کند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اردوغان با اشاره به سفر خود به مسکو در روز پنجشنبه، ابراز امیدواری کرد که در گفت وگو با پوتین به توافقی برای آتش بس و توقف عملیات ارتش سوریه در ادلب برسند.

وی طی سخنرانی در جمع کنندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه در آنکارا، توضیح داد: ما به دنبال فعال کردن تمام کانال های دیپلماتیک درخصوص تلاش های میدانی خود هستیم تا فرایند خون ریزی ها [در سوریه] را متوقف کنیم.

رئیس جمهور ترکیه با تکرار ادعاهای بی اساس علیه ارتش سوریه، مدعی شد: ارتش ترکیه با کسانی که نیروهای ما را در سوریه هدف قرار دادند، مقابله می کند. اجازه نمی دهیم کسانی که می خواهند کشور ما را با سازمان های تروریستی و توطئه های اقتصادی محاصره کنند، به اهدافشان برسند.

اردوغان در ادامه ادعاهای خود، گفت که بعد از حملات بامدادی به نیروهای سوریه مستقر در فرودگاه نظامی النیرب واقع در حومه شهر حلب، این پایگاه هوایی کاملا غیرقابل استفاده شده است.

وی افزود: به ازای هر کشته از ما، ده ها نیروی رژیم سوریه را از پای درآوردیم، هواپیماهای آنها را زدیم و تانک هایشان را نابود کردیم... آنها را مجبور به پرداخت بهای سنگینی می کنیم.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع اجازه دادن به مهاجران برای عبور از مرزهای ترکیه و رفتن به اروپا اشاره کرده و گفت: دیگر گذرگاه های مرزی را به روی پناهجویانی که بخواهند به اروپا بفرایند، نمی بندیم. این تصمیمی است که گرفته شده.

به نوشته روزنامه دیلی صاباح، اردوغان در این باره گفت: زمانی که مرزها را به سمت اروپا به روی مهاجران گشودیم، با ما تماس گرفتند که گذرگاه ها را ببندیم. کار از کار گذشته است... حالا نوبت شماست که این بارها را تحمل کنید.

وی به کشورهای منطقه در خصوص تجاوز نظامی جدید ترکیه در سوریه نیز گفت: مجدداً به روسیه و ایران می گویم، مسئله ای با شما در سوریه نداریم.

اردوغان که گویی فراموش کرده مستشاران روسی و ایرانی به درخواست رسمی دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارند و این نظامیان ترکیه هستند که با تجاوزگری وارد خاک این کشور شده اند، افزود: هیچ کسی از روسیه، آمریکا، ایران یا فرانسه نمی پرسد که چرا در سوریه هستند. اما وقتی نوبت ترکیه می شود، سوال ها آغاز می شود.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: ترکیه تا کنون نه روسیه و نه ایران را هدف قرار نداده و هیچوقت این کار را نخواهد کرد. [عملیات سپر بهار] فقط عناصر رژیمی که خون سربازان ما را ریخته، نابود می کند.

ارتش ترکیه روز گذشته، بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز عملیات سپر بهار برای حمایت از گروه های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب آغاز کرد.

دولتمردان و ارتش سوریه بارها تأکید کرده اند که اجازه نخواهند داد هیچ قسمتی از خاک این کشور در اشغال متجاوزانی مانند آمریکا و ترکیه باقی بماند.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه امروز خبر داد که درگیری های شدیدی در محورهای مختلف سراقب بین ارتش سوریه و نظامیان و تروریست های وابسته به ترکیه در جریان است. برخی منابع نیز از تسلط مجدد ارتش سوریه بر شهر راهبری سراقب در جنوب ادلب خبر دادند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 23853

به "اردوغان: هیچ مسئله ای با ایران و روسیه در سوریه نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: هیچ مسئله ای با ایران و روسیه در سوریه نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید