اعلام نرخ سود بانکی ، هشدار وزارت اقتصاد به بانک های متخلف، نرخ سود مصوب را رعایت نکنید جریمه می شوید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون امور بانکی وزارت اقتصاد گفت: بانک هایی که سقف پرداخت سود مصوب شورای اقتصاد را رعایت نکنند باید مالیات اضافه پرداخت سود را نیز بپردازند.

اعلام نرخ سود بانکی ، هشدار وزارت اقتصاد به بانک های متخلف، نرخ سود مصوب را رعایت نکنید جریمه می شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، عباس معمار نژاد با تایید نامه وزیر اقتصاد به بانک ها برای رعایت سقف سود مصوب اضافه نمود: سود مصوب برای سپرده های یک ساله 16 درصد و دو ساله 18 درصد است ضمن اینکه سقف سود تسهیلات 18 درصد معین شده است و به میزانی که بانک ها سود بیشتر از نرخ مصوب پرداخت نمایند علاوه بر اینکه به صاحب سپرده، سود پرداخت نموده اند مشمول پرداخت اقتصادیات هم می شوند.

وی با بیان اینکه این ابلاغیه، مشمول همه حساب ها از سال قبل می گردد و به جهت یادآوری تکرار شده است گفت: سال اقتصادی جدید بانک ها هنوز فرا نرسیده است از این رو به سازمان حسابرسی اعلام کردیم که در حسابرسی ها معین نمایند که بانک ها آیا نرخ مصوب را رعایت کردند یا خیر؟

معمارنژاد اضافه نمود: سازمان حسابرسی باید میزان عدم رعایت بانک ها را در نرخ سود ها اعلام کند و بر اساس آن سازمان اقتصادیاتی برای دریافت اقتصادیات این اضافه پرداخت ها اقدام خواهد نمود.

وی اضافه نمود: ممکن است برخی بانک ها در پرداخت سود سپرده و یا دریافت سود تسهیلات تخلفاتی را مرتکب شوند که سازمان حسابرسی با آنالیز های خود، موارد را معین می نماید و پس از تایید مصداق تخلف، آن مورد تخلف به سازمان اقتصادیاتی معرفی خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54656

به "اعلام نرخ سود بانکی ، هشدار وزارت اقتصاد به بانک های متخلف، نرخ سود مصوب را رعایت نکنید جریمه می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام نرخ سود بانکی ، هشدار وزارت اقتصاد به بانک های متخلف، نرخ سود مصوب را رعایت نکنید جریمه می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید