امن ترین کشورهای دنیا برای گردشگران در سال 2020 ، اروپای شمالی امن ترین شناخته شد ، صندلی ایران در نقشه ریسک سفر کجاست؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، براساس تجزیه و تحلیل فرایند سفرهای بین المللی، میزان سفرهای خارجی در سال 2019 از فرایند رو به رشدی برخوردار بوده و بر اساس پیش بینی های اجرا شده سفرهای بین المللی درسال 2020 نیز به رشد خود ادامه خواهد داد. با توجه به افزایش گردشگران خارجی در سال 2020، مخاطرات بهداشتی و امنیتی نیز طبق جدیدترین تحقیقات افزایش می یابد.

امن ترین کشورهای دنیا برای گردشگران در سال 2020 ، اروپای شمالی امن ترین شناخته شد ، صندلی ایران در نقشه ریسک سفر کجاست؟

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

موسسه بین المللی sos مستقر در سنگاپور، عظیم ترین شرکت ارائه دهنده خدمات پزشکی و آموزش های مسافرتی در جهان و طرف قرارداد بیش از دوسوم از 500 شرکت برتر در حوزه بین الملل که هر ساله نقشه ریسک سفر را منتشر می نماید با آنالیز 10 مولفه مهم از ریسک سلامتی و امنیتی، مخاطرات سفر در سال 2020 را جهت انتخاب مقصد برای جهانگردان بین المللی معرفی کرد که براساس آن تهدیدات امنیتی شدید، ناآرامی های مدنی و بی ثباتی سیاسی و بلایای طبیعی به عنوان اصلی ترین ریسک سلامت و امنیتی در موانع ورود جهانگرد به کشورها پیش بینی شده است.

در این نقشه خطرناک ترین کشورها و عظیم ترین خطراتی که جهانگردان را مورد تهدید قرار می دهد، براساس تحقیقات 1300 متخصص با آنالیز 214 کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است. مخاطرات گردشگری کشورهای جهان در سال 2020 را می توان در چهار پارامتر خطر شامل امنیت جهانگردی، سلامت بهداشتی مقصد جهانگردی، ایمنی جاده ها و تردد گردشگر ها و همچنین ریسک بلایای طبیعی مورد ارزیابی قرار داد.

نقشه ریسک سفر را تعاملی ببینید

این موسسه که یازدهمین نقشه سالانه ریسک سفر خود برای سال 2020 را منتشر نموده است، نقشه ریسک سفر و خطرناک ترین مکان های جهانگردی و همچنین عظیم ترین مسائل و خطراتی که جهانگردان با آن روبرو هستند را در پنج سطح ریسک سفر شامل عدم ریسک (بی خطر)، ضعیف، متوسط، بالا و شدید آنالیز نموده است.

بر اساس پژوهش های اجرا شده برای سال 2020، کشورهای اروپای شمالی شامل ایسلند (امن ترین)، سوئد، فنلاند، گرینلند (ایالت خودمختار دانمارک) و نروژ، اسکاتلند و استونی همچنین کشورهای سوئیس، سن مارینو، اسلوونی، جزایر ترک و کایاکس، جزایر کارائیب و آنگولا از امن ترین کشورهای جهان برای جهانگردان محسوب می شوند.

کشورهایی همچون آرژانتین، ژاپن، چین، ایران، امارات، کویت، نامیبیا، آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و بسیاری از کشورهای اروپایی جزو کشورهای کم خطر برای سفر قرار گرفته اند.

کشورهایی همچون روسیه، برزیل، هند، ترکیه، عربستان، موزامبیک، کاستاریکا، اندونزی و آفریقای جنوبی در شمار کشورهای خطر ریسک متوسط قرار دارند.

براساس آنالیز های اجرا شده در موسسه بین المللی SOS، کشورهای سودان جنوبی، سیرالئون، لیبریا، گینه بیسائو و گینه استوایی، اریتره، بخش هایی از مصر و بخش هایی از مکزیک با خطر ریسک بالا ارزیابی شده اند.

همچنین بخش اعظم کشورهای آفریقایی و مناطقی در خاورمیانه مانند لیبی، سوریه، عراق، یمن، افغانستان، پاکستان، سومالی، جمهوری آفریقای مرکزی، با ریسک خطر شدید به عنوان خطرناک ترین کشورها برای جهانگردی معرفی گردیده اند.

pdf گزارش نقشه ریسک سفر را دانلود کنید

در سال 2019 که معیارهای رتبه بندی ایمنی کشورها، سطح اطمینان از سازمان های اجرایی، شیوع حملات تروریستی و میزان قتل ها درنظر گرفته شده بود، فنلاند به عنوان امن ترین کشور برای جهانگردان معرفی گردید و ایسلند و عمان در رتبه های بعدی امن ترین کشورهای جهان برای جهانگردی قرار گرفتند. همچنین سوئیس، هنگ کنگ، امارات، لوکزامبورگ، پرتغال و نیوزیلند در بین 10 کشور برتر قرار گرفته بودند. کشورهای سالوادور، نیجریه، یمن، ونزوئلا و هندوراس ناامن ترین مقاصد جهانگردی نام گرفتند.

در سال 2018 نیز سنگاپور رتبه اول امن ترین کشورهای جهان را کسب کرد و نروژ، ایسلند و فنلاند در رتبه های بعدی قرار گرفته اند همچنین مصر در سال 2018 در رتبه شانزدهم امن ترین کشورهای جهان قرار داشته است، اما در سال 2019 و پیش بینی های سال 2020 جزو کشورهای ناامن جهان با خطر ریسک بالا به شمار می رود.

بر اساس تحقیقات موسسه IPSOS، چشم انداز اقتصاد و بازار در سال 2020، حدود 47 درصد از کارشناسان و برنامه ریزان حوزه جهانگردی و تجارت احتمال افزایش تهدیدات امنیتی با خطرهایی پیرامون تهدیدات امنیتی (68 درصد)، اعتراضات و تظاهرات مدنی (52 درصد)، ناآرامی های ژئوپلیتیک (52 درصد) و بلایای طبیعی (51 درصد) را در سفرهای بین المللی پیش بینی نموده اند. بنا بر پیش بینی محققان مهم ترین خطرها در سال 2020 در حوزه ژئوپلیتیکی است که اعتراضات مدنی بخشی از این خطرات است. این اعتراضات به دلایلی مانند نابرابری و خواست مردم برای تغییر صندلی کشورشان به وجود می آید. نمونه شاخص آن اکنون در هنگ کنگ و در کشوری با ریسک کم مانند شیلی و در کشورهایی با ریسک بالا مانند بولیوی، اکوادور و لبنان دیده می گردد.

موسسه بین المللی SOS با تشکیل کمیته مدیریت ریسک سفر متشکل از متخصصان در زمینه بهداشت و امنیت در ارتباط با خطرهای سفر 10 ریسک مهم که سازمان ها در سال 2020 باید در اولویت قرار دهند را مشخص نموده است. ابتدا خطرات مربوط به تنش های ژئوپلیتیک که مهم ترین چالش جابه جایی در سازمان ها خواهد بود. جرایم سایبری که در حال گستردگی است و خطرات امنیتی فزاینده ای را تشکیل می دهند. تغییرات اقلیمی که تعداد مختل شدن سفر را که در اثر تغییرات محیط زیست رخ می دهد، افزایش می دهد. ظهور بیماری های عفونی ناشی از عوامل بیماری زای ایجاد شده یا در حال ظهور که به دلایل عوامل مختلفی مانند تغییرات اقلیمی، شهرنشینی روبه رشد، کاهش واکسن و بی ثباتی روبه افزایش هستند. مسائل مربوط به سلامت روان که از اهمیت بالایی برخوردار است.

سلامت جسمی که سازمان ها در حفظ آن اصولا پیشگیرانه عمل می نمایند. سفرهای تجاری-تفریحی که کارفرمایان موظف به ایجاد اوقات فراغت برای کارمندان خود در سفرهای تجاری هستند. ایجاد ارتباط بین نسل هزاره و نسل اینترنت که با توجه به سلایق و انتظارات مختلف ریسک بسیاری از مشاغل را به چالش می کشند و استراتژی های خطر را توسعه می دهند. حفظ مشخصات حقوقی که مراقبت در برابر خطرها را افزایش می دهد و تامین منابع شرکت های نوپا و شرکت های کوچک و متوسط بی تجربه جهت برآورده کردن تعهدات خود به منظور مراقبت از جهانگردان دهمین فاکتور ریسک به شمار می آید.

مناطق ریسک احتمالی با توجه به تنوع و عادات در حال ظهور جهانگردان در سفرهای بین المللی و مشخص مقصد به وجود می آید و سیاست های سفر براساس فاکتورهای جدید خطر احتمالی ارزیابی می گردد. براساس این فاکتورها، حدود 11 درصد از سازمان های آنالیز نماینده ریسک سفر براساس اشتراک گذاری خدمات مالی مقصد خود را مشخص می نمایند، 26 درصد براساس مسائل مربوط به زنان، 31 درصد امنیت سایبری را مورد توجه قرار می دهند، 15 درصد مسائل بهداشت روان، 12 درصد مسافران معلول و 22 درصد بر اساس مسائل تجاری-تفریحی و 11 درصد مسائل مربوط به دگرباش ها را در مشخص مقصد مسافران با توجه به ریسک سفر پوشش می دهند.

موسسه بین المللی SOS، سنجش ریسک امنیتی تهدیدهای مبتنی بر خشونت سیاسی(جنگ، ترور، مشاخصات و اعتراضات سیاسی)، ناآرامی های اجتماعی از جمله خشونت های فرقه ای اقلیتی و قومی و جرائم جزئی را ارزیابی می نماید. همچنین فاکتورهای دیگری همچون استحکام زیرساخت های حمل و نقل، اثربخشی خدمات ایمنی و اضطراری و آسیب پذیری کشور در برابر بلایای طبیعی در صورت احتمال تاثیرگذاری درنظر گرفته می شوند. موسسه بین المللی SOS همچنین مهم ترین رویدادهای سیاسی پیش رو در سال 2020 چشم اندازی از شرایط امنیت در بعضی مناطق همچون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، درگیری های آمریکا در خاورمیانه یا تشدید رقابت ژئوپلیتیک و تجاری آمریکا و چین را مورد ارزیابی قرار داد.

تغییرات اقلیمی در مشخص ریسک سفر از اهمیت بالایی برخوردار است و در سال 2020 این تغییرات مسبب حوادث مختلف همچون توفان هاریکن و آتش سوزی های آمریکا، سیل در اروپا و زلزله خیزی در بخش های مختلف کره زمین از ترکیه و ایران تا ژاپن خواهد شد که در ریسک سفر تاثیرگذار خواهد بود. جرائم اینترنتی، آدم ربایی، مسائل مالی تاثیرگذار بر سفرهای تجاری از دیگر فاکتورهای ایجاد ریسک برای سفر در سال 2020 هستند. موسسه بین المللی SOS همچنین به فاکتورهای خطر سفر زنان نیز توجه می نماید. با توجه به اینکه مسائلی همانند آزار جنسی، جرائم جنسی و تجاوز همیشه موجب بالابردن نرخ ریسک سفر می گردد آنالیز امنیت در هتل ها، حمل و نقل، امنیت حمل و نقل عمومی و راستا تردد جاده ای و... در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع : جهانی اقتصاد

منبع: چمدان
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26939

به "امن ترین کشورهای دنیا برای گردشگران در سال 2020 ، اروپای شمالی امن ترین شناخته شد ، صندلی ایران در نقشه ریسک سفر کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امن ترین کشورهای دنیا برای گردشگران در سال 2020 ، اروپای شمالی امن ترین شناخته شد ، صندلی ایران در نقشه ریسک سفر کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید