انتخابی عجیب برای تیم ملی آب های خروشان در آب های آرام

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مسابقات انتخابی تیم ملی رفتینگ در حالی در آب های آرام و بدون موج زاینده رود در حال برگزاری است که قرار است تیم ملی در مسابقات جهانی ترکیه در پیستی پارو بزند که مسئولان برگزارکننده برای سخت تر کردن آن حتی پیست مصنوعی هم ایجاد کرده اند.

انتخابی عجیب برای تیم ملی آب های خروشان در آب های آرام

تیم ملی رفتینگ ایران قرار است در رقابت هایی که از هشتم اردیبهشت ماه در منطقه تفریحی ناژوان اصفهان آغاز شده، انتخاب شود اما شرایطی که برای انتخابی تیم ملی ایجاد شده، با وضعیت مسابقه ای که پیش روی ملی پوشان است، کاملا تفاوت دارد. مهرداد رحیمی یکی از کارشناسان این رشته در ارتباط با نحوه برگزاری انتخابی تیم ملی و ایرادی که به این نوع برگزاری وارد است، می گوید: این موضوع را قبلاً به فدراسیون گفته بودم. چون قایقرانی در رشته رفتینگ باید در آب های خروشان برگزار شود. به خصوص الان که مسابقات برون مرزی این رشته در رودخانه ها و پیست هایی برگزار می شود که از نظر سطح برگزاری و سختی درجه بین 1 تا 6 قرار دارند که از آسان ترین تا سخت ترین حالت است و معمولاً مسابقات در شرایطی برگزار می شود که درجه 3 را دارند یعنی سطح متوسط باشد. اما مسابقات فعلی در منطقه ای از رودخانه برگزار می شود که می توان گفت کمتر از یک است. زمانی که اسم از انتخابی است، این ملاک خوبی برای انتخابی نیست و من این موضوع را ازنظر فنی به اطلاع فدراسیون رسانده بودم. این نمی تواند درشان یک تیم ملی که برای کاپ جهانی خود را آماده می کند، باشد. مسئولان استانی که تصمیم گیرنده هستند اصرار داشتند که در این جهت در اصفهان برگزار شود.

البته زاینده رود مناطقی دارد که رفتینگ به صورت تفریحی انجام می شود اما فاصله این منطقه با منطقه ای که قرار است مسابقه برگزار شود، بسیار زیاد است. اصرار به برگزاری مسابقه انتخابی در زاینده رود در حالی وجود داشته که به نظر می رسد نگاه تبلیغاتی هم پشت این ماجرا بوده است. به هر حال کم آبی زاینده رود، سالها محل انتقاد به تصمیم گیران بوده و حالا که به برکت بارش باران در ابتدای سال جاری، این مشکل رفع شده، گویا مسوولان مربوطه بدشان نمی آید که از موضوع استفاده ابزاری هم کنند.

4،250

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7125

به "انتخابی عجیب برای تیم ملی آب های خروشان در آب های آرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابی عجیب برای تیم ملی آب های خروشان در آب های آرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید