ایران جزو 10 کشور نخست جهان در بخش گردشگری است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزراش خبرنگاران، علی اصغر مونسان چهارشنبه شب در در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری ایلام که با حضور استاندار ایلام و مسئولان این استان برگزار گردید، گفت: اگر بخش گردشگری در کشور به حرکت درآید دیگر بخش ها نیز توسعه می یابند چراکه متوسط ایجاد شغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری به ازای هر 50 میلیون تومان یک شغل است که در حوزه صنعت به 500 میلیون تومان هم می رسد.

ایران جزو 10 کشور نخست جهان در بخش گردشگری است

وی توضیح داد: ایران در بخش گردشگری جزو 10 کشور نخست جهان است و با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های زیاد در این بخش هنوز در جذب گردشگر عقب هستیم هر چند روند به طور کامل رو به رشد است.

مونسان با اشاره به ظرفیت های گردشگری برای ایجاد شغل در مناطق مختلف کشور، اضافه کرد: با رقم های کوچک سرمایه گذاری در دوردست ترین نقاط کشور می توان به وسیله گردشکری به کسب و کار درآمدزا پرداخت.

وی گفت: کشورهای مختلف حوزه فعالیت خود را بر روی رشد گردشگری متمرکز نموده اند چراکه گردشگری با شتاب بسیار زیاد و درآمدزایی چندین هزارمیلیارد دلاری در حال پیشرفت است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: اشتغال ایجاد شده در بخش گردشگری به دلیل رشد فزاینده این بخش پایدار است و اگر تعامل و همکاری بین بخشی در کشور شکل بگیرد می توان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری بود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1966

به "ایران جزو 10 کشور نخست جهان در بخش گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران جزو 10 کشور نخست جهان در بخش گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید