ایستگاه هواشناسی دریایی پسابندر در ساحل دریای عمان احداث می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، محمدرضا سالاری فنودی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: زمین ایستگاه سینوپتیک دریایی پسابندر چابهار در جنوب شرقی ترین نقطه بندری کشور واقع در خلیج گواتر جانمایی و به پیمانکار تحویل شد تا به زودی فرایند احداث آن را شروع کند.

ایستگاه هواشناسی دریایی پسابندر در ساحل دریای عمان احداث می گردد

وی اضافه نمود: زمین این ایستگاه حدود یک هکتار است که با توجه به کاربری دریایی آن در نزدیکی ساحل واقع شده است و این ایستگاه در فاصله کمی از مرز ایران و پاکستان قرار داشته و داده های جوی آن برای مقاصد دریایی و غیر دریایی هر دو کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار با بیان اینکه هم اکنون ایستگاه هواشناسی چابهار تنها ایستگاه دریایی سیستان و بلوچستان است، گفت: با تکمیل و ساخت ایستگاه هواشناسی دریایی- کشاورزی زرآباد و ایستگاه دریایی پسابندر تعداد این ایستگاه ها به سه مورد افزایش می یابد.

سالاری فنودی افزود: سیستان و بلوچستان حدود 300 کیلومتر مرز دریایی با دریای عمان داشته و تنها بنادر اقیانوسی ایران در این استان واقع شده است. به همین دلیل با توجه به اهمیت بنادر جنوب استان در برنامه ششم توسعه و طرح توسعه سواحل مکران، توسعه شبکه پایش دریایی در دستور کار هواشناسی استان واقع شده است.

وی اعلام نمود: طرح توسعه شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در غالب طرح بزرگ توسعه سواحل مکران است که با جدیت در استان دنبال می گردد.

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار در ادامه به برنامه راه اندازی سایت رادار هواشناسی چابهار اشاره نمود و گفت: برنامه ریزی خوبی برای تجهیز سواحل استان به رادار هواشناسی تنظیم گردیده است که انشالله به زودی عملیاتی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 728

به "ایستگاه هواشناسی دریایی پسابندر در ساحل دریای عمان احداث می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایستگاه هواشناسی دریایی پسابندر در ساحل دریای عمان احداث می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه هواشناسی دریایی پسابندر در ساحل دریای عمان احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید