با بهترین جنس و طراحی برای کابینت ها آشنا شوید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یکی از چالش برانگیزترین کارها در زمان تغییر دکوراسیون انتخاب بهترین جنس و طراحی برای کابینت ها است. کابینت های هر آشپزخانه چون بیشترین فضای آن را اختصاص می دهند، باید به دقت انتخاب شوند. ابتدا بهتر است نمونه ای از آشپزخانه مورد علاقه خود را انتخاب و سپس بر اساس آن اقدام به طراحی کابینت های خود کنید. کابینت ها در جنس ها و طرح های متفاوتی عرضه می شوند که انتخاب بهترین گزینه را کمی سخت می نماید. با توجه به قیمت های کابینت ها و دردسرهای فراوری و نصب آن ها بهتر است طرحی را انتخاب کنید که تا سال ها به راحتی بتوان از آن استفاده کرد. در ضمن در هنگام طراحی و انتخاب کابینت باید به میزان فضایی که برای ذخیره در اختیارتان قرار می دهند، نیز توجه داشته باشید. انتخاب رنگ کابینت ها در مرحله بعدی از دیگر مسائلی مهمی است که نوع طراحی دکوراسیون آشپزخانه را تحت تأثیر قرار می دهد. علاوه بر آن سعی کنید از تمام فضاهای موجود در آشپزخانه برای طراحی کابینت ها بهره ببرید این امر خصوصا در خانه های کوچک با آشپزخانه های کوچک و خاص از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

با بهترین جنس و طراحی برای کابینت ها آشنا شوید

سرفصل های زیر به معرفی انواع کابینت ها و روش های انتخاب بهترین جنس و طراحی کابینت ها اختصاص دارند.

  • سرانجام دوره کابینت های فلزی
  • کابینت های ام دی اف
  • کابینت های ملامینه
  • کابینت های سلطنتی ممبران
  • کابینت های مدرن های گلاس
  • کابینت های چوبی و انواع آن

سرانجام دوره کابینت های فلزی

همه ما از زمان کودکی این مدل از کابینت ها را به یاد داریم که در طرح ها و مدل های محدودی به بازار عرضه می شد. امروزه این کابینت ها دیگر جایی در دکوراسیون آشپزخانه های لوکس ندارند. به جای آن ها بعضی طرح های محدود کابینت های استیل مات و براق آمده اند که به اندازه دیگر متریال ها خواستار و هوادار ندارند. در صورتی که کابینت های شما فلزی است و بودجه کافی نیز برای تغییر آن ها ندارید، می توانید با استفاده از برچسب های طرح دار یا طرح چوب آن ها را به مدل های امروزی نزدیک تر کنید. علاوه بر آن در صورت امکان می توان با تعویض درب های این کابینت ها و استفاده از انواع درب های چوبی کابینت ظاهر آن ها را تغییر داد. همچنین می توانید با رنگ کردن آن ها آشپزخانه ای رنگی را داشته باشید. نکته مهم در استفاده از کابینت های فلزی مقاومت بالای آن ها در مقابل رطوبت است اما چون طرح های محدودی دارند انتخاب های مناسبی برای دکوراسیون های امروزی نخواهند بود.

کابینت های ام دی اف

این کابینت ها که در سال های اخیر یکی از پر تقاضاترین انواع کابینت را به خود اختصاص می هد از جمله متریال متوسط رو به بالا برای طراحی کابینت است. بسته به نوع ام دی اف به کاررفته و ضخامت آن، انواع متنوع با قیمت های مختلفی دارد که برای طراحی کابینت ها مناسب هستند. اما مشکل عظیم در استفاده از چوب های ام دی اف حساسیت آن ها به آب است که باعث بروز صدماتی در بدنه و بافت آن می گردد. بنابراین در صورتی که به هر دلیل تمایل به استفاده از این جنس را برای کابینت های آشپزخانه خود دارید، بهتر است که اطراف سینک و پیشخوان کناری آن را از نوع دیگری انتخاب کنید. ویژگی های برتر ام دی اف نسبت به دیگر انواع کابینت در مقاومتی است که برابر صدا و گرما علاوه بر قیمت مناسب دارد و می توان به آن اشاره نمود. نوع جدیدی از کابینت های ام دی اف با روکش پی وی سی نیز در بازار موجود است که برای برطرف مشکل حساسیت به آب در اطراف سینک ظرف شویی می توان از این مدل استفاده کرد. برای انتخاب رنگ و طرح کابینت های ام دی اف انتخاب های فراوانی دارید. رنگ ها و طرح های متنوع طرح چوب روکش این کابینت ها را می توان با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ کرد. همچنین نمونه های ساده تک رنگ نیز از دیگر انتخاب های موجود در بازار است. برای طرح کابینت ها با توجه به محدودیت سطح این چوب ها نمونه هایی با سطح های صاف و بدون طرح و کنده کاری دارند، که برای آشپزخانه هایی با سبک مدرن و مینی مال انتخاب مناسبی هستند. توجه داشته باشید که در نمونه های جدید طراحی آشپزخانه سعی در کاهش تعداد دسته های کابینت ها می گردد. به طوری که کابینت جزئی از دیوار محسوب شده، شیارها و محدوده کابینت را به سختی می توان تشخیص داد. این ایده که با استفاده از کابینت های لمسی و جک های درب بازکن پیاده می گردد، می تواند برای کابینت های بالای آشپزخانه، ایده مدرن و شیکی باشد. یکی از طرح های جدید کابینت های ام دی اف استفاده از تکنولوژی نانو برای ضد آب کردن آن ها است. در این نوع کابینت ها که با نام نانو شناخته می شوند به غیر از نانو پلی اتیلن از سنتزهای اکسید تیتانیوم نیز برای ضد آب کردن آن استفاده می گردد.

کابینت های ملامینه

این کابینت ها نیز مانند کابینت های فلزی دیگر هواداران بسیاری ندارند. دلیل آن هم بی کیفیت بودن چوب داخلی آن ها است. برای ساخت این کابینت ها از چوب های ملامینه که در واقع نئوپان هستند و با روکش نازکی از ملامینه ساخته می شوند، استفاده می نمایند. از آنجا که نئوپان به شدت در مقابل آب و رطوبت حساس است بعد از مدتی خرد شده و به تدریج از بین می رود. بنابراین می توانید این مدل کابینت ها را از فهرست بهترین جنس و طراحی برای کابینت ها خط بزنید. این کابینت ها در واقع نمونه های ارزانی هستند که می تواند گزینه مناسبی برای خانه های موقت باشند.

کابینت های سلطنتی ممبران

این نوع از کابینت ها به دلیل شکل و طراحی خاصی که دارند از محبوبیت بالایی برخوردارند. کابینت های ممبران از جنس ام دی اف با روکش پی وی سی هستند. مدل های وکیوم این کابینت ها نیز در بازار موجود است که قیمت بالاتری نسبت به نمونه های دیگر آن دارند. دوطرفه بودن روکش پی وی سی در کاهش حساسیت به رطوبت این نوع از کابینت ها نقش بسزایی دارد. در صورتی که علاقه به طرح های کلاسیک و دکوراسیون سلطنتی دارید، کابینت های ممبران می تواند بهترین جنس و طراحی برای کابینت های آشپزخانه شما باشد.

این کابینت ها برای خانه های لوکس و سلطنتی که فضای کافی در آشپزخانه خود دارند، استفاده می شوند. این کابینت ها به دلیل نقوش و کنده کاری های بسیاری که در روی سطوح خود دارند، طرح های بدیعی را در آشپزخانه رقم می زنند. از موارد اصلی استفاده این کابینت ها در دکوراسیون های کلاسیک است که عموما آن ها را از رنگ های تیره انتخاب می نمایند. علاوه بر آن در خانه هایی با دیزاین­ های لوکس و سلطنتی که کف و پیشخوان از سنگ های گران قیمت طبیعی کار شده اند از نمونه های کابینت ممبران با رنگ های روشن مانند کرم و سفید نیز بیشترین استفاده را می توان دید. چنانچه تمایل به استفاده از این کابینت ها برای فضای خانه خود دارید، بهتر است ابتدا طرح های مختلف آن را آنالیز نموده و با توجه به علاقه نمونه مورد نظر را سفارش دهید. زیرا کابینت های ممبران طرح های مختلف کنده کاری روی چوب دارند که می تواند انتخاب های بسیاری را پیش روی شما قرار دهد و نتیجه مورد نظر را برایتان به همراه نداشته باشد.

کابینت های مدرن های گلاس

از انواع مدرن کابینت های آشپزخانه که ظاهری براق دارند می توان به کابینت های، های گلاس اشاره نمود. این کابینت ها نیز مانند دیگر نمونه های کابینت های امروزی از مغزی ام دی اف و روکش پی وی سی در پشت و روکش، های گلاس در روی کار ساخته می شوند. ظاهر شیک و براق در کنار تنوع بالایی که رنگ های این نوع کابینت ها دارند آن را به آیتمی محبوب در میان مشتریان تبدیل نموده است. کابینت های براق، های گلاس از رنگ های شاد و زنده علاوه بر نمونه های خنثی برخوردارند که می توان از آن ها به صورت کلی یا ترکیبی در دکوراسیون آشپزخانه به کار برد. کابینت های های گلاس بهترین جنس و طراحی برای کابینت های مدرن و معاصر را دارند که برای آپارتمان ها و خانه های نوساز انتخاب مناسبی هستند. امکان طراحی این کابینت ها برای جاهای مختلف در آشپزخانه مانند کنار و بالای یخچال ها و … آن را تبدیل به یکی از کابینت های پرهوادار در میان متقاضیان تبدیل نموده است. این کابینت ها را به سادگی می توان پاک و تمیز کرد بدون اینکه صدمه ای به آن وارد گردد. کابینت های، های گلاس برای افرادی که علاقه زیادی به رنگ های خاص دارند، انتخاب­های مناسبی را فراهم می نماید. توجه داشته باشید که با توجه به سطح براق این کابینت ها برای هماهنگی اجزا در دکوراسیون بهتر است دیگر موارد مانند کاشی ها، سنگ پیشخوان و … را از میان نمونه های نیمه مات یا مات انتخاب کنید.

کابینت های چوبی و انواع آن

استفاده از چوب برای کابینت های آشپزخانه از ایده های کلاسیک است که همچنان هواداران بسیاری در سراسر دنیا به آن علاقه مندند. این کابینت ها به دلیل قیمت بالایی که دارند دارای تنوع در ساخت و جنس چوب استفاده شده در خود نیز هستند.

کابینت هایی با روکش چوب

این کابینت ها را برای ارزان تر شدن با استفاده از روکش های چوب و مغزی ام دی اف می سازند. این کابینت ها در ظاهر تفاوت چندانی با کابینت های تمام چوب ندارند و به همین دلیل هواداران بسیاری را به خود جذب می نمایند. این کابینت ها را با روکش هایی از جنس چوب ملچ، بلوط و غیره می سازند که ظاهری شبیه به چوب طبیعی داشته باشند. رنگ های متنوع اما محدود این چوب ها می تواند طرح های خاص و شیکی را برای آشپزخانه شما فراهم کند. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه هایی با این نوع کابینت می توان طرح های کلاسیک و حتی نیمه مدرن را پیاده سازی کرد. نقش روی این کابینت ها و طرح هایی که دارند به شلوغی کابینت های ممبران نمی رسند و از اصالت بیشتری برخوردارند. مدل های دکوراسیون جزیره ای و حتی بدون پیشخوان از انواع محبوب برای طراحی این کابینت ها است. با توجه به آنچه گفته شد این کابینت ها می توانند در زمره بهترین جنس و طراحی برای کابینت های آشپزخانه قرار بگیرند.

کابینت های تمام چوب

قبل از هر چیز باید بدانید که این کابینت ها از گران ترین کابینت های موجود در بازار برای طراحی آشپزخانه هستند. با توجه به علاقه بسیاری که طراحان دکوراسیون و مردم در سال های اخیر برای ارتباط با طبیعت و مواد طبیعی نشان می دهند این کابینت ها به یکی از پرکاربردترین کابینت های آشپزخانه در سراسر دنیا شده اند. فضای روستیکی که این کابینت ها به آشپزخانه شما القا می نمایند قابل جایگزین با هیچ نوع دیگری نیست. علاوه بر آن اصالت و شیک بودن آن ها نیز از دیگر عوامل محبوبیت این کابینت ها است. یکی از ترندهای سال 2019 برای دکوراسیون آشپزخانه استفاده از کابینت هایی با چوب های طبیعی است که برترین طرح های سال جاری را به خود اختصاص داده­اند. بهترین جنس و طراحی برای کابینت ها اگر از قیمت بالای آن ها چشم پوشی کنیم، کابینت های تمام چوب است. برای طراحی و ساخت این کابینت ها زمان طولانی تری را نسبت به دیگر کابینت ها باید در نظر بگیرید. توصیه می گردد حتماً از آخرین مدل های طراحی این کابینت ها در مجلات برتر دکوراسیون دیدن کنید تا نتیجه نهایی بر اساس مدل و طرح دلخواه شما پیاده سازی گردد. یکی از ایده های برتر در استفاده از کابینت های تمام چوب بر اساس مدل های برگزیده سال، ترکیب و تلفیق طرح های مدرن و کلاسیک در طراحی های آشپزخانه است. همچنین بهترین انتخاب برای رنگ کابینت ها نیز انتخاب طیف رنگ های طبیعی چوب هستند زیرا با هزینه ای که برای ساخت این کابینت ها می دهید بهتر است اصالت آن را حفظ کنید. از جمله رنگ های پرهوادار در این زمینه رنگ های گردویی، ماها گونی، قهوه ای سوخته و … است. توجه داشته باشید که کابینت های چوبی سفید دیگر مد نیستند و طراحان مشهور کابینت های رنگی یا رنگ های طبیعی چوب را به آن ترجیح می دهند.

کابینت ها به دلیل نقشی که در دکوراسیون خانه ها ایفا می نمایند از جمله آیتم های مهم در طراحی آشپزخانه ها هستند. بهترین جنس و طراحی برای کابینت ها را سلیقه و بودجه شما معین می نماید. با توجه به انتخاب های بسیاری که در بازار برای تهیه کابینت ها وجود دارد، باید آن ها را متناسب با بودجه و بر اساس تم دکوراسیون آشپزخانه خود انتخاب کنید. کابینت های ام دی اف به دلیل قیمت مناسب و طرح های متنوعی که دارند را می توان در بیشتر آشپزخانه ها استفاده کرد. کابینت های پی وی سی نمونه هایی با کیفیت تر از کابینت های ام دی اف هستند که می تواند جایگزین مناسبی برای آن ها باشند. کابینت های ممبران به دلیل نقش و نگارها و کنده کاری هایی که دارند برای خانه های عظیم و لوکس مناسب هستند. کابینت های، های گلاس نیز گزینه مناسبی برای آشپزخانه های مدرن خواهند بود. در مقابل کابینت های چوبی به دلیل اصالت و طراحی که دارند از جمله بهترین جنس و طراحی برای کابینت ها محسوب می شوند اما قیمت بالای آن ها مسئله ای است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

این مقاله از خبرنگارن موردپسند شما قرار گرفته است؟

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: هومینگ
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 34267

به "با بهترین جنس و طراحی برای کابینت ها آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بهترین جنس و طراحی برای کابینت ها آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید