برنامه نهایی رژیم غذایی کاندیدا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، برای اینکه کمتر دچار ناراحتی های روده شویم، ضروری است اطلاعات کافی در خصوص آن ها داشته باشیم. یکی از مسائلی که تقریباً اکثریت مردم از آن بی اطلاع و یا کم اطلاع هستند، کاندیدا است.

برنامه نهایی رژیم غذایی کاندیدا

رژیم غذایی کاندیدا، برترین راه برای مقابله با رشد بیش از حد آن است

چکیده

برای اینکه کمتر دچار ناراحتی های روده شویم، لازم است اطلاعات کافی در خصوص آن ها داشته باشیم. یکی از مسائلی که تقریباً اکثریت مردم از آن بی اطلاع و یا کم اطلاع هستند، کاندیدا است. کاندیدا نوعی قارچ است که در درون بدن ما وجود دارد و به حفظ سلامتی آن یاری می نماید، اما رشد بیش از حد آن، سبب بروز مسائلی در دستگاه گوارش می گردد که در این مقاله به شناختن آن ها و راه های مقابله با این مشکل و رژیم های غذایی که باید رعایت شوند تا این مشکل حل گردد، پرداخته شده است. گرچه دانستن این مسائل مهم و لازم است، اما در صورت وجود علائم، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

تعداد کلمات 1657/ تخمین زمان مطالعه 8 دقیقه

نویسنده: دکتر ادوارد گروپ

مترجم: میثم نریمانی

ده سال پیش، تعداد کمی از مردم در خصوص اهمیت رشد کاندیدا می دانستند، به ویژه در خصوص فایده های بهداشتی آغاز کردن یک رژیم غذایی بر مبنای یک برنامه رژیم کاندیدا کمتر کسی از آن باخبر بود، اما امروزه به لطف نگرش های نو در خصوص ضرر های مصرف بیش از حد قند و علاقه بیشتر به سلامتی و تغذیه طبیعی، مردم بیشتر و بیشتر از رژیم غذایی به اسم راهی برای پاکسازی از کاندیدا می پرسند. در اینجا، ما هر چیزی را که شما باید درباره کاندیدا و رژیم های کاندیدا بدانید، شرح خواهیم داد؛ بنابراین می توانید معین کنید که آیا رژیم کاندیدا برای شما مناسب است یا خیر؟

کاندیدا چیست؟

کاندیدا یک نوع قارچ (یا به طوردقیق یک مخمر) است که در میکروبیوم بدن شما قرار گرفته است - که شامل دستگاه روده، پوست، غشاء مخاطی و دستگاه تناسلی می گردد. گونه های متفاوتی از کاندیدا وجود دارد، اما شایع ترین آن عبارت است از کاندیدای البیکنز.

کاندیدا چیزی نوی نیست - ولی لزوماً چیزی است که باید از آن ترسید. کاندیدا در حالت عادی و به خودی خود، چیز بدی نیست؛ در واقع، هر فرد زنده همواره در معرض انواع مختلفی از کاندیدا قرار گرفته است. کاندیدا در هنگام رشد بیش از حد و یا در صورت ازدحام سایر میکروب های مفید، تبدیل به مشکل می گردد. هنگامی که این اتفاق می افتد، کاندیدا، توازن باکتری ها، قارچ ها و مخمرها در میکروبیوتاسیون روده شما را مختل می نماید و بسته به این اختلال، علائم خفیف یا بسیار شدیدی به همراه دارد.

چه عواملی باعث رشد بیش از حد کاندیدا می گردد؟

عوامل اصلی که منجر به رشد بیش از حد کاندیدای مخمر می شوند، عبارتند از:

سیستم ایمنی ضعیف؛

استفاده از آنتی بیوتیک؛

استفاده از استروئید (هرمونی که از کلسترول ساخته می گردد)؛

استرس مزمن؛

مصرف بیش از حد قند و نشاسته؛

مصرف بیش از حد الکل؛

دیابت؛

جراحی و زمان صرف شده در بخش مراقبت های ویژه؛

و استفاده از قرص کنترل بارداری.

علائم شایع رشد بیش از حد کاندیدا در مردان و زنان

تمایل به قند، شایع ترین نشانه رشد بیش از حد کاندیدا است و دلیل آن این است که قندها و نشاسته های تصفیه شده (کربوهیدرات های AKA)، به اسم غذا، منبع شماره یک و مورد انتخاب کاندیدا هستند. سایر علائم رایج عبارتند از:

عفونت های قارچی پوست، گلو، مری و خون؛

سندرم روده تحریک پذیر؛

عفونت های مزمن مخمر؛

مسائل مربوط به نوسانات روحی و سلامت روان (به دلیل اختلال در باکتری های روده)؛

سیستم ایمنی ضعیف؛

پسوریازیس (یا بیماری صدفک که نوعی بیماری پوستی است و واگیر ندارد) و اگزما؛

برنامه رژیم غذایی کاندیدا: برترین دفاع شما در مقابل رشد بیش از حد کاندیدا

برترین راه طبیعی برای غلبه بر پیشرفت کاندیدا و بازگرداندن تعادل، آن است که با رژیم غذایی کاندیدا به همراه داروهای خاص طبیعی همراه شوید و ایستادگی کنید. رژیم غذایی کاندیدا، یک رژیم ساده است که با حذف قند همراه است که می بایست قارچ ها، نشاسته ها و چند غذای دیگر را محدود کرد؛ در حالی که هنوز (و بعد از حذف غذاهای یاد شده) یک تنوع عالی برای انتخاب وجود دارد.

رژیم غذایی کاندیدا، با گرسنگی دادن بیش از حد به کاندیدا و دوری کردن از منابع اولیه غذایی آن (یعنی قندهای خوراکی) کارساز است، در حالی که به طور هم زمان، میکروبیوتای روده را به وسیله تغذیه مقوی، پروبیوتیک و غذا های غنی شده با پری بیوتیک، باز سازی می نماید. اگرچه شما در این رژیم گرسنگی نمی کشید، اما غذاهایی وجود دارد که باید از آن ها اجتناب کنید. بیایید به برخی از آن غذاها، نگاهی بیندازیم.

بیشتر بخوانید: عفونتهای قارچی پوست: علائم و درمان

برنامه رژیم غذایی کاندیدا (قسمت اول)

غذاهایی که باید از آن ها دوری کرد

اگر چه در خصوص احترام گذاشتن و عمل کردن به قوانینی که از رژیم غذایی سنتی می آید (من این تمرین را پیشنهاد نمی کنم)، بسیار سخن می توان گفت، ولی در رژیم کاندیدا، باید برای دست یابی به نتایج، این قوانین را پیگیری کرد. هنگامی که شما با رژیم غذایی کار می کنید و دارید کاندیدای خود را کنترل و مهار می کنید، می توانید برگردید به لذت بردن از روش انعطاف پذیر و معمولِ خوردن و از غذایی که می خورید لذت ببرید.

1. همه انواع شکر و شیرین نماینده های مصنوعی

از آنجایی که شکر، منبع غذایی مورد علاقه کاندیدا است، حذف کردن شکر حیاتی ترین و ضروری ترین کلید موفقیت شما است. همین امر برای شیرین نماینده های مصنوعی هم صادق است. شیرین نماینده های مصنوعی مجاز نیستند، زیرا اغلب، مواد شیمیایی مضر یا آلرژی زا دارند. آن ها با مسائل بهداشتی و سلامتی مثل افزایش وزن، دیابت و بیماری های قلبی مرتبط هستند.

لیست قندها و شیرین نماینده های مصنوعی تاثیرگذار، شامل موارد زیر می گردد:

تمام شیرین نماینده های مصنوعی، از جمله قند های الکلی؛

مالت جو؛

شیره و شربت برنج قهوه ای؛

شکر قهوه ای؛

نی شکر؛

شکر نارگیل؛

قند خرما؛

عسل (خام یا غیر خام که من معمولا توصیه می کنم، اما نه زمانی که رژیم کاندیدا دارید)؛

قند درخت افرا؛

شربت شیره درخت افرا؛

ملاس؛

شکر خام (قند تصفیه نشده)؛

شربت و شیره پالم؛

شکر پانلا؛

شکر رپادورا؛

سوکنات؛

غذاهای حاوی شکر شامل سس ها، نوشیدنی ها و غیره؛

شربت و شیره تاپیکا (نشاسته کاساو یا مانیوک)؛

شکر زرد ناخالص؛

و شکر سفید.

2. گلوتن و دانه های حاوی گلوتن

اگرچه برخی از کارشناسان توصیه می نمایند که تمام دانه ها را در دوره پاک سازی کاندیدا، کنار بگذارید، من، دانه های بدون گلوتن را به دلیل ارزش غذایی آن ها، اجازه می دهم. غلات حاوی گلوتن که باید از آن ها دوری کرد، عبارتند از:

جو؛

بلغور؛

دوروم؛

اینکورن؛

کاموت؛

جو دوسر (مگر اینکه بدون گلوتن باشد)؛

چاودار (گندم سیاه)؛

آرد سمولینا؛

اسپلت؛

تیف؛

تریتیکاله؛

و گندم سفید و کامل.

برخی از دانه ها، برای رژیم غذایی کاندیدا مورد تایید قرار گرفته اند و بعداً آن ها را بیان می کنیم؛ علاوه بر این، مراقب محصولاتی که حاوی گلوتن هستند، باشید؛ مانند سس سویا، غلات، سس های تهیه شده و بسته بندی شده و سایر محصولات بسته بندی شده. در پی برچسب هایی که نشان می دهد محصول، بدون گلوتن است بگردید.

3. روغن های گیاهی تصفیه شده

اگرچه چربی، کاندیدا ازآن تغذیه نمی نماید، اما انواع چربی که در ادامه می آیند خاصیت التهاب سازی بالایی دارند: اسید های چرب امگا 6: این اسید های چرب، هنگامی که بیش از حد مصرف می شوند، می توانند باعث التهاب شوند که نشان داده است که دستگاه گوارش را تحریک می نماید و در بهبودی، تاخیر ایجاد می نماید و منجر به افزایش رشد بیش از حد کاندیدا می گردد.

روغن های فرآوری شده و تصفیه شده ای که در ادامه می آیند، باید در زمانی که رژیم غذایی کاندیدا دارید، از آن ها اجتناب کنید (اگر نگویم که برای همواره کنار بگذارید):

روغن کانولا؛

روغن ذرت؛

روغن پنبه دانه؛

روغن دانه انگور؛

چربی های هیدروژنه یا چربی هایی که به میزان کمی هیدروژنه شده اند؛

مارگارین یا کره تقلبی؛

روغن بادام زمینی؛

روغن گل رنگ؛

روغن سویا؛

روغن آفتاب گردان؛

و روغن گردو.

4. محصولات لبنی غیر قابل کشت

محصولات لبنی، از جمله شیر، خامه و پنیر، حاوی قند شیری به نام لاکتوز هستند که منبع غذایی دیگری برای کاندیدا می باشند. من توصیه می کنم در طول این دوره پاک سازی و به طور کلی در طول زندگی، ازمحصولات لبنی دوری و اجتناب کنید. با این حال، برخی از محصولات لبنی مجاز در این رژیم، برای افرادی که حساسیت های لبنی ندارند وجود دارد که من در بخش دیگری به آن اشاره می کنم.

5. الکل

الکل به رشد بیش از حد کاندیدا یاری می نماید؛ بنابراین در رژیم کاندیدا مجاز نیست.

6. بادام زمینی، درخت بلارد (قرص کمر)، پانک (درخت گردوی آمریکای مرکزی)، گردو یا پسته

با وجود اینکه آجیل های دیگر در این برنامه مجاز هستند، این پنج مورد دارای کپک ها و قارچ هایی هستند که می توانند باعث تشدید کاندیدا شوند.

7. قهوه

از آنجا که قهوه می تواند باعث تخریب لایه درونی روده گردد، بهتر است آن را از رژیم غذایی خود حذف کنید. با این حال، اگر یک فنجان قهوه در روز (بدون قند یا خامه) میل کنید، به ادامه دادن این رژیم غذایی ضربه ای نمی زند و عیبی ندارد؛ ولی با این هدف میل کنید که هفته به هفته آن را کم کنید تا کلاً آن را ترک کنید؛ البته بدانید از زمانی که هفته اول یا دوم را آغاز می کنید، شما انرژی زیادی را به وسیله قهوه به دست خواهید آورد که احتمالا به این خاطر قهوه را کنار نخواهید گذاشت.

اگر آماده هستید تا به یک باره و به طور کامل قهوه را کنار بگذارید و ترک کنید، ما برخی از گزینه ها را در بخش بعدی بدان اشاره می کنیم.

برنامه رژیم غذایی کاندیدا (قسمت دوم)

مواد غذایی مجاز برای خوردن

حالا که غذاهایی را که نمی توانید مصرف کنید را از رژیم خود کنار گذاشته اید، بیایید به اخبار خوب برسیم: چه چیزی را می توانید در رژیم غذایی کاندیدا بخورید؟

1. غذا های عالی و مناسب که پشتیبان روده هستند

موفقیت شما در رژیم غذایی کاندیدا این گونه است که به میزان آنچه که شما از رژیم خود کنار می گذارید، به همان میزان باید به بدن شما برگردد. مواد غذایی تخمیر شده ای که در ادامه می آیند، یاری می نمایند که ذخیره میکروبیوم خود را با باکتری های خوب، در قالب پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها دوباره پر کنید:

کلم ترش (که رنده شده و با آب و سرکه پخته شده است)؛

سبزیجات پرورده؛

کیمچی؛

کامبوچا؛

نوشابه های غیر الکلی که به طور طبیعی تخمیر شده باشند؛

ماست؛

کفیر (نوشیدنی که در قفقاز از شیر گاو ساخته می گردد)؛

و میسو (خوراکی ژاپنی است که از خمیر سویا و نمک و غلات تخمیر شده ساخته می گردد).

2. دانه های بدون گلوتن

همان طور که در بالا ذکر شد، برخی از دانه هایی که به طور قطعی معین شده است که بدون گلوتن هستند، مجاز هستند؛ زیرا آن ها حاوی مواد مغذی، پروتئین و فیبر هستند که باعث می شوند حرکات روده ای در روده شما ادامه پیدا کند.

در راهرو فروشگاه مواد غذایی این آرد های غلات بدون گلوتن را جستجو کنید:

کوینوا (کل دانه و آرد آن)؛

ارزن (کل دانه و آرد آن)؛

گندم سیاه (کل دانه و آرد آن)؛

آرد کاساو یا مانیوک؛

آرد نارگیل؛

آرد بادام (هر چند بادام، دانه نیست، من آن را در لیست اینجا می آورم، زیرا جایگزین خوبی برای پختن نان، پختن غذا و... است)؛

و آرد گل همواره بهار (کل دانه و آرد آن).

3. چربی ها و روغن های سالم

علی رغم معروفیت بحث برانگیز آن ها، تحقیقات نو تأیید نموده است که چربی های سالم، دشمن نیستند و نقش مهمی در حفظ ما بازی می نمایند، ویتامین های کلیدی را سنتز می نمایند و هورمون های ما را در حالت تعادل نگه می دارند؛ بنابراین، شما ممکن است در رژیم غذایی کاندیدا از چربی های سالم که در ادامه می آیند لذت ببرید:

روغن آووکادو؛

آووکادوها؛

کره (ترجیحا کره آلی (ارگانیک) که به طور طبیعی به دست آمده باشد)؛

روغن نارگیل (که حاوی خواص ضد قارچی است و نشان داده شده است که در برابر کاندیدا موثر است)؛

روغن زیتون دست نخورده و تصفیه نشده؛

روغن یا کره آب شده؛

و روغن های سرشار از امگا 3، مانند روغن ماهی، روغن کریل و روغن پریموز.

4. سبزیجات

در طول این رژیم غذایی می توانید از میزان نامحدود سبزیجات تازه لذت ببرید. در حالی که برخی از برنامه ها توصیه می نمایند که از سبزیجات نشاسته ای دوری کنید، من آن ها را اجازه می دهم، چون حاوی میزان زیادی مواد مغذی و فیبر هستند و بدن شما را قلیایی می نمایند. سبزیجات دریایی که غنی از مواد معدنی و ید هستند را از قلم نیاندازید.

5. میوه

اگر چه در خصوص این که آیا باید در رژیم کاندیدا، میوه را اضافه نمود یا نه بحث های زیادی شده است. من به راحتی و با تمام وجود پیشنهاد می کنم که هنگامی که رژیم کاندیدا دارید، میوه مصرف کنید؛ مشروط بر این که با ریتم های بیولوژیکی بدن شما همخوانی داشته باشد.

میوه را باید به صورت کامل و با همه اجزایش مصرف کنید و هم به صورت تازه میل کنید (میوه را با غذاهای غیر از میوه مخلوط نکنید) و بعد از خوردن میوه، بین سی دقیقه تا یک ساعت قبل از خوردن هر چیز دیگری منتظر بمانید؛ یعنی بین خوردن میوه و هر چیز دیگری حداقل نیم ساعت تا یک ساعت فاصله بیندازید. این کار مهم است، زیرا مصرف قند میوه به تنهایی، باعث می گردد که مایعات بدن شما قلیایی گردد و مواد مغذی ضروری را فراهم می نماید که این کار یاری می نماید تا رشد بیش از حد کاندیدا متوقف شده و کاندیدا اضافه از بین بروند. برعکس، اگر میوه با سایر مواد غذایی، مانند نشاسته یا پروتئین مصرف گردد، آن را به گلوکز تبدیل می نماید که غذای کاندیدا است و در واقع کاندیدا را تغذیه می نماید.

به طور خلاصه: خوردن میوه تازه آن هم به طور کامل و با همه اجزایش در وقت صبح، خودش یک ضد کاندیدا است و آن را از بین می برد؛ در حالی که خوردن میوه با دیگر غذاها، در واقع تغذیه کردن و رشد دادن کاندیدا است.

اطمینان حاصل کنید که از آب میوه، میوه های کنسرو شده (که به طور معمول شکر افزوده، غیر از قند خودشان دارند) و میوه خشک (که محتوی قند غلیظ) است، اجتناب کنید.

6. پروتئین های سالم

پروتئین، بلوک های ساختمانی را برای رشد و ترمیم فراهم می نماید و در نتیجه هنگامی که در حال گرفتن رژیم غذایی کاندیدا هستید، وجود پروتئین مهم است. نکته کلیدی و مهم در مصرف پروتئین، انتخاب پروتئین با کیفیت است، نه میزان آن. من ترجیح می دهم از پروتئین های وگان استفاده کنم؛ لوبیا و حبوبات دارای غلاف (به جز بادام زمینی) مجاز است. با این حال، به این نکته توجه کنید که بدن شما چه شرایطی دارد، زیرا قند موجود در لوبیا می تواند در برخی شرایط ها، کاندیدا را تغذیه کند و در نتیجه موجب رشد آن گردد؛ خصوصاً در مراحل اولیه.

اگر این مسئله وجود داشت (قند موجود در لوبیا)، دیگر مواد غذایی حاوی پروتئین بالا، مانند پروتئین کوینو، ارزن، پودر پروتئین شاه دانه، آجیل و دانه ها و محصولات سویای پرورده، مانند تمپه (که در وقت فرآوری، قند آن شکسته شده است) را جایگزین کنید.

اگر می خواهید گوشت بخورید، فقط منابع غذایی فرآوری نشده، ارگانیک و به صورت طبیعی تغذیه شده و رشد نموده، مانند گوشت قرمز (گوشت گاو، گاومیش کوهان دار و غیره)، مرغ، بوقلمون، تخم مرغ های ارگانیک و وحشی، ماهی هایی که جیوه کمتری دارند، مانند ماهی قزل آلای وحشی آلاسکا، ساردین، ماهی کولی و شاه ماهی را مصرف کنید.

7. محصولات لبنی و شیری

اگرچه توصیه می کنم از مصرف بیشتر محصولات لبنی در هنگام رژیم غذایی کاندیدا دوری کنید، محصولات پرورده شده آلی و ارگانیک (به طور ایده آل از گاو، بز و گوسفند که در چراگاه چریده اند و رشد نموده اند) مجاز می باشند، زیرا فرآیند به دست آوردن و ساختن آن ها به طور طبیعی قند شیر، لاکتوز را کاهش می دهد، در حالی که ارزش پروبیوتیک را به آن اضافه می نماید. محصولات لبنی غیر شیری (به جز شیر گاو و شیر سویا) مجاز می باشند؛ البته در صورتی که شیرین نشده باشند:

ماست؛

کفیر؛

کره پرورده شده؛

پنیرهای پرورده شده؛

شیر نارگیل شیرین نشده؛

شیر بادام شیرین نشده؛

و شیر شاه دانه شیرین نشده.

8. آجیل ها و دانه ها

از تمام آجیل ها و دانه ها لذت ببرید، ترجیحاً خام، خیس خورده، یا جوانه زده؛ به جز بادام زمینی، بلارد (قرص کمر)، گردو و پسته که معمولاً کپک و قارچ دارند. کره های گردویی خوب هستند، به شرطی که هیچ قندی به آن ها اضافه نشده باشد.

به یاد داشته باشید که دانه های چیا و شاه دانه، یک منبع عالی از چربی ها و پروتئین های سالم هستند.

9. جایگزین های نوشیدنی ها و قهوه

وقتی که از رژیم غذایی کاندیدا پیروی می کنید، استقرار هیدراته، یکی از مولفه های کلیدی موفقیت شما است. برای نیمی از وزن خود در مقیاس اونس در هر روز هدف گذاری کنید تا به زدودن سموم و پاک سازی کامل بدن خود سرعت ببخشید. شما هم چنین می توانید یک قاشق غذاخوری از سرکه سیب خام را به آب اضافه کنید تا به قلیایی شدن بدنتان یاری کند و سم زدایی سالم را توسع بدهد و بالا ببرد.

نوشیدنی های غنی از پروبیوتیک، مانند کامبوچا و کفیر را مصرف کنید. مجددا توصیه می کنم که آب، باید مهم ترین چیزی باشد که مصرف می کنید، اما برای ایجاد کمی تنوع، آب میوه کران بری که با آب و کمی استویا یا شربت لیمو استویای خانگی مخلوط شده باشد را امتحان کنید. فقط کافیست آب 1 عدد لیمو شیرین یا لیمو ترش را با 8 اونس آب و استویا ترکیب کنید تا طعم و مزه خوب ایجاد گردد.

در عوضِ قهوه، چای سبز که حاوی کمی کافئین و بارهای آنتی اکسیدان است را امتحان کنید. قهوه کاسنی یکی دیگر از جایگزین های محبوب قهوه است. بسیاری از مردم هم از چای های گیاهی لذت می برند. نعناع وحشی و گزنه یک تقویت نماینده طبیعی و نیرو بخش است، در حالی که دارچین و چای زرد چوبه هم یاری می نمایند تا تعادل طبیعی کاندیدا حفظ گردد.

مکمل هایی برای تقویت رژیم غذایی کاندیدا

اگرچه یک برنامه غذایی سالم، برترین استراتژی برای به دست آوردن تعادل کاندیدا و سلامت عمومی است، با این حال تعدادی مکمل وجود دارد که توصیه می کنم برای یاری و حمایت از سم زدایی کاندیدا، بهره ببرید:

مکمل پروبیوتیک و پری بیوتیک، مانند فلوراتکس؛

یک پاک نماینده روده که بر پایه اکسیژن باشد، مانند اکسی پودر که برای تسهیل پاک سازی و سم زدایی کاربرد دارد.

چه مدت باید رژیم کاندیدا را دنبال کنید؟

اینکه چه مدت باید رژیم کاندیدا را ادامه دهید، به علائم شما، تاریخچه سلامت شما، شدت رشد بیش از حد کاندیدا و میزان پایبندی شما به رژیم و توصیه های مکمل بستگی دارد.

توصیه کلی حداقل یک ماه است، سپس غذاها را به آرامی دوباره وارد کنید و ببینید چگونه بدن شما واکنش نشان می دهد. اگر مسائل شما دوباره تشدید گردد، به مدت دو تا چهار هفته دیگر به رژیم غذایی ادامه دهید یا با پزشک خود مشورت کنید.

چگونگی حفظ تعادل کاندیدا برای زندگی

از آنجایی که کاندیدا به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد؛ بنابر این همواره بخشی از زندگی ما است. کلید زندگی با آن به صورت سالم این است که قبل از هر چیز، در قدم اول، از رشد بیش از حد کاندیدا جلوگیری کنیم.

تا آنجا که ممکن است از مصرف آنتی بیوتیک ها اجتناب کنید و اگر شما مجبورید از آن ها بهره ببرید، بعد از اتمام آن ها، رژیم غذایی کاندیدا را انجام دهید و میزان زیادی از پروبیوتیک ها و پری بیوتیک ها را مصرف کنید.

یک رژیم معقول و منطقی که در آن شکر، دانه های تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده کم باشد، بخورید.

تعادل باکتری های روده خود را با خوردن غذاهای غنی از پروبیوتیک و پری بیوتیک به طور منظم پرورش دهید.

از خوردن الکل به طور کامل دوری کنید.

میزان استرستان را در کنترل خود نگه دارید.

به میزان کافی بخوابید.

و سیستم ایمنی بدن خود را پرورش دهید.

برگرفته از سایت: Food Articles - Global Healing Center.url

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: راسخون
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 65889

به "برنامه نهایی رژیم غذایی کاندیدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه نهایی رژیم غذایی کاندیدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید