تاثیر روغن هسته انگور برای زیبایی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، روغن هسته انگور فواید زیادی برای پوست و مو دارد که با به کار بردن آن می توانید به حفظ سلامت و زیبایی پوست و موی خود یاری کنید. در ادامه، خواص این روغن را به شما خواهیم گفت.

تاثیر روغن هسته انگور برای زیبایی

روغن هسته انگور دارای خواص زیادی است و از گذشته تا کنون، استفاده از آن در فراوری محصولات بهداشتی و آرایشی رواج داشته است. در این مطلب خبرنگاران خواص این روغن را به شما خواهیم گفت.

  • خواص روغن هسته انگور برای پوست

تجمع چربی های اضافی داخل منافذ پوست، یکی از دلایل بروز آکنه به شمار می رود. روغن هسته انگور، سرشار از ویتامین E است. این ویتامین مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد که می تواند چربی های اضافی پوست را کاهش دهد و در نتیجه از بروز آکنه جلوگیری کند. علاوه بر این در رفع کردن تیرگی پوست و سیاهی دور چشم موثر است. به کار بردن روغن هسته انگور، سبب افزایش سرعت فراوری کلاژن می گردد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید.

این روغن باکتری های اطراف زخم را از بین می برد، از بروز عفونت جلوگیری می نماید و سبب التیام قرمزی و التهاب می گردد.

روغن هسته انگور سبک است و وجود آن روی پوست حس ناخوشایندی به فرد نمی دهد؛ بنابراین حتی افرادی با پوست چرب نیز می توانند از آن استفاده نمایند. شما می توانید برای بستن منافذ پوست و ترمیم خشکی آن، از این روغن به عنوان مرطوب نماینده بهره ببرید.

اشعه مضر خورشید سبب پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک می گردد. یکی دیگر از فواید روغن هسته انگور، حفاظت از پوست در برابر اشعه های UV است. علاوه بر این، ویتامین E موجود در آن موجب ترمیم بخش های آفتاب سوخته پوست می گردد.

  • تاثیر روغن هسته انگور روی مو

برای جلوگیری از ریزش مو، از روغن هسته انگور یاری بگیرید. این ماده میزان هورمون ها را تنظیم می نماید و مانع ریزش مو می گردد. می توانید این روغن را با روغن جوجوبا یا آرگان نیز مخلوط کنید و مستقیم روی پوست سر به کار ببرید.

برای از بین بردن شوره سر، مقابله با موخوره، براق شدن و حفظ انعطاف مو، این روغن را با شامپو ترکیب و آن را بهره ببرید؛ به این صورت که اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه روی سر بماند، سپس آن را شستشو دهید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با فواید روغن آرگان، خواص روغن آرگان برای پوست و مو را مطالعه کنید.

در نظر داشته باشید که پیش از به کار بردن انواع روغن های گیاهی روی پوست و مو، مقدار کمی از آن را روی بخشی از پوست آزمایش کنید؛ چنانچه دچار التهاب و خارش نشدید، آن را به کار ببرید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 21358

به "تاثیر روغن هسته انگور برای زیبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر روغن هسته انگور برای زیبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید