توافقنامه صلح آمریکا-طالبان تاثیری در فرایند صلح نداشته است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، رحمت الله اندر سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در یک پیغام ویدئویی اعلام نمود که توافقنامه صلح آمریکا-طالبان تاثیری در فرایند صلح نداشته است.

توافقنامه صلح آمریکا-طالبان تاثیری در فرایند صلح نداشته است

وی همچنین بیان کرد که در زمان امضای این سند با حکومت افغانستان مشورت نشده بود.

او گفته که این توافقنامه نه تنها در فرایند صلح موثر نبوده بلکه خونریزی و جنگ را نیز در افغانستان سرانجام نداده است.

رحمت الله اندر از برخی عبارت ها در این سند از جمله کاهش خشونت ها انتقاد نموده و می گوید این اصطلاحات رضایت به ادامه بخشی از جنگ در افغانستان را نشان می دهد.

او تاکید نمود که دولت افغانستان حتی با یک ساعت خونریزی در این کشور مخالف بوده و حفظ افغانستان را مسئولیت خود می داند و به فرایند صلح و سرانجام جنگ از دید این مسئولیت می نگرد.

توافقنامه صلح آمریکا و طالبان در دهم اسفند سال گذشته به امضا رسید. بر اساس این سند که در دوحه امضا شد، طالبان باید حملات به نیروهای آمریکایی را متوقف کند، سطح خشونت ها را به شدت کاهش دهد و گفتگوهای صلح با دولت افغانستان را پیش ببرد.

آمریکا نیز در مقابل به اساس این سند تعهد داده که به تدریج از شمار نیروهایش در افغانستان بکاهد و تا مه 2021 آنها را کاملاً خارج کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51446

به "توافقنامه صلح آمریکا-طالبان تاثیری در فرایند صلح نداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقنامه صلح آمریکا-طالبان تاثیری در فرایند صلح نداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید