جاذبه های توریستی در نروژ که باید از آن ها بازدید کنید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نروژ یکی از کشورهای قاره سبز است که هم جاذبه های تاریخی و هم دیدنی های طبیعی شگفت آوری دارد. این کشور کوچک که در شمال اروپا قرار گرفته دارای آب و هوای سرد و کوهستانی می باشد. اگر می خواهید به نروژ سفر کنید خود را برای گردشی بی سرانجام و هیجان انگیز در این مقاله آماده کنید. با مجله خبرنگاران همراه شوید تا گردشی خیالی در جاذبه های توریستی نروژ داشته باشید.

جاذبه های توریستی در نروژ که باید از آن ها بازدید کنید

آبدره گیرانگر، نروژ

آبدره گیرانگِر یکی از دره های آبی در نروژ است. این نوع از منظره ها طبیعی فوق العاده در نروژ به وفور دیده می شوند. تمامی این دره ها در کنار هم یک شبکه را تشکیل می دهند. آبدره گیرانگِر یکی از مهم ترین دره های این شبکه است. این آبدره در لیست میراث طبیعی یونسکو هم قرار گرفته است. با ایستادن در این آبدره و قله های مجاور آن می توان نمای فوق العاده و بی نظیر از طبیعت نروژ را مشاهده کرد. کشتی های تفریحی و قایق های کوچک هم برای حرکت بر آب های آبی و شفاف این منطقه به گردشگران خدمت رسانی می نمایند.

حلقه قطبی

قسمت قابل توجهی از شمال کشور در احاطه حلقه قطبی است. پدیده زیبای حلقه قطبی که نمونه آن را در هیچ نقطه ای از جهان نمی توان مشاهده کرد، در نروژ اتفاق می افتد. این پدیده باعث روی دادن اتفاقاتی منحصربفرد در آسمان می گردد. یکی از این اتفاقات خورشید نیمه شب است. در طول روزهای طولانی تابستان در شمال خورشید هرگز غروب نمی کند. این موضوع باعث می گردد تا بتوان آن را در آسمان نیمه شب هم مشاهده کرد. اتفاق دیگر سپیده قطبی است که در اثر پخش شدن مولکول های نوری به وسیله خورشید و گیر افتادن آن ها در دام مغناطیس کره زمین پیش می آید. سپیده قطبی منجر به فراوری نور در آسمان می گردد. این نور به شفق قطبی معروف است.

لیلهامِر

ناحیه لیلهامر در شمال دریاچه مِجوسا و در انتهای دره گادبِراندسدال واقع شده است. این منطقه یکی از پرجاذبه ترین نقاط نروژ است. در طول تابستان می توان از پارک تفریحی لیلهامِر لذت برد و یا به تماشای موزه روبازی که 180 ساختمان قدیمی را در خود جای داده، رفت. در زمان بارش برف لیلهامر همانند نگینی بر گردشگری زمستانی نروژ می درخشد. در این مکان امکاناتی بی نظیر برای ورزش های زمستانی نظیر اسکی، اسنوبورد و… به گردشگران داده می گردد.

جاده اقیانوس اطلس

جاده اقیانوس اطلس یکی از 18 راستا گردشگری در نروژ است. این جاده تنها به وسیله گردشگران منطقه برای لذت بردن از زیبایی های نروژ و اقیانوس اطلس استفاده نمی گردد و کاربردهای دیگری هم دارد. یکی از کاربری های این راستا اتصال دادن جزایر کوچک به یکدیگر و باز کردن راستا ارتباطی با سایر نواحی در منطقه است. اگر برای گردش به این راستا پا میگذارید شانس تماشا دهکده های زیبا، خانه های چوبی و ماهیگیری را از دست ندهید.

اشپیتزبِرگِن

مجمع الجزایر سوالبارد در منطقه اشپیتزبِرگِن یکی از جاذبه های طبیعی کشور نروژ است. این منطقه تنها حدود 1000 کیلومتر با قطب شمال فاصله دارد. این فاصله اندک باعث شده تا زیست بوم این منطقه تا حدودی شبیه به قطب باشد. اگر به سرما و منظره ها قطبی علاقمند باشید، بازدید و گردش در این منطقه برایتان بسیار هیجان انگیز خواهد بود. زندگی در این منطقه بسیار سخت است. تنها 5 سکونتگاه با جمعیتی در حدود 3700 نفر در این قسمت وجود دارد. اشپیتزبِرگِن را می توان قطبی ترین سکونتگاه انسانی هم نامید. در این مکان حدود 140 گونه گیاهی مقاوم و کم رشد زندگی می نمایند. تا به امروز حدود سی گونه جانوری و پرنده هم در این مجمع الجزایر شناخته شده است.

در این مقاله به گوشه ای از زیبایی های نروژ پرداختیم. اگر قصد سفر به این کشور اروپایی را داشته باشید این اطلاعات بدون شک برای شما مفید خواهید بود.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 62580

به "جاذبه های توریستی در نروژ که باید از آن ها بازدید کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های توریستی در نروژ که باید از آن ها بازدید کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید