حضور کشورها در المپیک بادو پرچمدار، چرا ایران فقط یک پرچمدار دارد؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، به علت ادامه پاندمی کرونا و محدودیت هایی که در جریان بازی های المپیک 2020 اعمال خواهد شد، برگزاری رویدادهای مختلف این دوره بازی ها به لحاظ حضور تماشاگران متفاوت از ادوار گذشته خواهد بود طوریکه تصمیم به حذف تماشاگران خارجی گرفته شده و در خصوص تماشاگران داخلی هم حضور حداکثر 10 هزار نفر در هر سالن مجاز شده است.

حضور کشورها در المپیک بادو پرچمدار، چرا ایران فقط یک پرچمدار دارد؟

اینگونه تصمیم گیری کمیته برگزاری بازی های المپیک توکیو شامل مراسم افتتاحیه هم شده است طوریکه طبق اعلام این کمیته و کمیته بین المللی المپیک (IOC) کشورها می توانند تنها 10 نماینده در مراسم رژه شرکت داشته باشند.

با این اوصاف کمیته بین المللی المپیک در راستای توازن جنسیتی در خصوص پرچمداران کاروان کشورها برای رژه در مراسم افتتاحیه تصمیمی نو اتخاذ نموده است؛ این کمیته از کشورهای شرکت کننده در بازی های 2020 درخواست نموده که دو پرچمدار داشته باشند؛ یک پرچمدار در بخش مردان و یک پرچمدار در بخش بانوان.

به همین دلیل کمیته المپیک ژاپن که میزبان المپیک است روز دوشنبه خاطرنشان کرد، رویی هاچیمورا بازیکن تیم ملی بسکتبال مردان و یوی سوساکی عضو تیم ملی کشتی بانوان خود را به اسم پرچمداران کاروان کشورش در المپیک توکیو معرفی نموده است.

طبق اعلام سایت kyodo news یوی سوساکی امید ژاپنی ها به کسب مدال طلاست، رویی هاچیمورا هم تجربه بازی در لیگ حرفه ای آمریکا (NBA) را دارد.

به گزارش خبرنگاران، حضور دو پرچمدار در کاروان هر کشور برای شرکت در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک تصمیمی است که از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک و برای کشورهای شرکت کننده در پارالمپیک توکیو هم گرفته شده است.

این درحالی است که کاروان المپیک ایران یک پرچمدار دارد؛ صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال مسئولیت پرچمداری کاروان اعزامی ایران در مراسم افتتاحیه اول مردادماه را بر عهده دارد. وی از میان چهار گزینه دیگر انتخاب شد که همگی عضو تیم های مردان بودند.

این در حالی است که کاروان ورزش ایران 10 ورزشکار در بخش بانوان دارد. در روز افتتاحیه بازی های المپیک هم بانوان تیرانداز در توکیو حضور دارند با این حال تنها یک پرچمدار برای کاروان ایران انتخاب شده آنهم در بخش مردان.

کوشش خبرنگاران برای تبادل نظر با مسئولان کاروان ورزش ایران برای رسیدن به پاسخ این پرسش که چرا کاروان ورزش ایران دو پرچمدار را به مسئولان برگزاری المپیک معرفی ننموده است، بی نتیجه ماند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 61833

به "حضور کشورها در المپیک بادو پرچمدار، چرا ایران فقط یک پرچمدار دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور کشورها در المپیک بادو پرچمدار، چرا ایران فقط یک پرچمدار دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید