خبرنگاران روش های آموزشی باید مطابق با تکنولوژی نوین دنیا تغییر کنند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اهواز - خبرنگاران - مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان خواستار تغییر در روش ها و سبک های آموزشی مطابق با ساختار جدید دنیا و تکنولوژی نوین بر اساس تحقیقات و پژوهش شد.

خبرنگاران روش های آموزشی باید مطابق با تکنولوژی نوین دنیا تغییر کنند

عبدالنبی سواعدی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: فنی و حرفه ای قابلیت، ظرفیت، پتانسیل و توانمندی آن را دارد که با تغییر روش الگوهای جدید، مهارت آموزی را در استان اجرا و به کشور معرفی کند.

وی با بیان اینکه هدفمندسازی فعالیت های پژوهشی و حضور فعال پژوهشگران سبب تبلور مهارت محوری در پژوهش می شود گفت: متاسفانه آموزش گریزی در جامعه به علت ناکارآمدی آموزش های موجود است لذا در سال جاری بر ارتقای آموزش های مهارتی تاکید بسیاری داریم.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان با اشاره به اینکه رویکرد این اداره کل به گونه ای است که مهارت آموختگان بتوانند به کارآفرین تبدیل شده و اشتغال مولد را توسعه دهند افزود: معتقدم آموزش ها باید محصول محور باشد و نیروی کار متناسب با محصول و شغل، بخشی از مهارت موردنیاز را به صورت تخصصی فراگیرد.

وی از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برای اجرای طرح های تحقیقاتی در حوزه مهارت آموزی دعوت کرد و گفت: این اداره کل در راستای اهداف پژوهشی و مطالعاتی خود از انتها نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با موضوعات مرتبط با فنی و حرفه ای حمایت مالی می کند.

سواعدی با اشاره به اینکه مهارت و اشتغال زنجیره متصلی هستند و جهش در هر زمینه ای نیازمند هم افزایی است افزود: اگر بخواهیم مشکل اشتغال را حل کنیم باید به فنی و حرفه ای، مهارت آموزی و مباحث آموزشی توجه کنیم تا منجر به اشتغال بیشتر شود.

وی مطرح نمود: یکی از اولویت های ما این است که مهارت آموخته های ما پس از آموزش های مستمر، رها نشوند به همین منظور پیگیری بعد از آموزش و رصد آنها نیز در برنامه های ما قرار گرفته است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33385

به "خبرنگاران روش های آموزشی باید مطابق با تکنولوژی نوین دنیا تغییر کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روش های آموزشی باید مطابق با تکنولوژی نوین دنیا تغییر کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید