خبرنگاران ورورد تورهای گردشگری به کویر لوت شهداد ممنوع است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کرمان - خبرنگاران - مدیر محوطه میراث جهانی بیابان لوت شهداد از ممنوعیت تمام تورهای گردشگری بر اساس مصوبه ستاد کرونا به کویر لوت شهداد تا 15 آذر امسال اطلاع داد.

خبرنگاران ورورد تورهای گردشگری به کویر لوت شهداد ممنوع است

تعیین افضلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: منطقه کویر شهداد به دلیل قرار دریافت در فهرست آثار جهانی به طور مستمر پایش می گردد و از هرگونه حضور تورهای گردشگری گروهی و فردی جلوگیری می گردد.

وی توضیح داد: در امسال به صورت جدی با تورهای غیرمجاز برخورد نموده ایم و حضور گردشگران فقط با دریافت مجوز و هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان میسر است.

مدیر محوطه میراث جهانی بیابان لوت شهداد تاکید نمود: همچنین به دلیل بعضی خسارات به عرصه محیط زیست کویر لوت و لزوم حفاظت از این پدیده ارزشمند طبیعی، اقامت شبانه و چادر زدن در منطقه کلوت ها و دریاچه بیابان لوت شهداد تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی ادامه داد: گردشگرانی که می خواهند از جاذبه های طبیعی دیدن نمایند، حتما تا عادی شدن شرایط از حضور در این منطقه خودداری نمایند و برای سفر به کویر شهداد به وسیله مراکز معتبر گردشگری اقدام نمایند.

بخشی از بیابان لوت در سال 95 به عنوان نخستین جاذبه طبیعی ایران به ثبت جهانی رسیده که قسمت عمده آن در استان کرمان واقع شده است و بخش شهداد یکی از دروازه های ورود به آن به شمار می رود.

بخش شهداد در 100 کیلومتری شرق کرمان واقع شده است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45904

به "خبرنگاران ورورد تورهای گردشگری به کویر لوت شهداد ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورورد تورهای گردشگری به کویر لوت شهداد ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید