خیران، آرزوی دیرینه معلولان ابهری را برآورده می نمایند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نخستین جشن گلریزان برای احداث سالن ورزشی ویژه معلولان در مدرسه استثنایی پویای ابهر شامگاه دوشنبه 18 آذر با حضور شماری از مسئولان و خیران شهرستان ابهر برگزار گردید.

خیران، آرزوی دیرینه معلولان ابهری را برآورده می نمایند

به گزارش همشری آنلاین به نقل از ایرنا، به مناسبت روز جهانی معلولان و با همت و کوشش خیران و دستگاه های اجرایی شهرستان، زمینه های لازم برای احداث سالن ورزشی ویژه معلولان در راستای قوانین مصوب حمایتی در خصوص معلولان و استفاده بهینه از خدمات و امکانات عمومی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی، فرصت های شغلی و در نهایت برابری فرصت های اجتماعی به عنوان مطالبه بحق جامعه یک هزار و 624 نفری معلولان شهرستان ابهر با برگزاری جشن گلریزان اجرا شد.

رییس سازمان بهزیستی شهرستان ابهر استان زنجان در این مراسم گفت: ورزش مهمترین عامل توانمندسازی، بازتوانی و توانبخشی همه معلولان است.

شهرام رجبی توضیح داد: ایجاد زیرساخت ها و امکانات ورزشی برای همه معلولان با هر شدتی اثرگذار است و آنان را به بطن جامعه می کشاند.

وی ادامه داد: این تاثیر را می توان از تعداد مدال های جهانی و پارالمپیکی ورزشکاران جانباز و معلول مشاهده کرد.

رییس سازمان بهزیستی ابهر مطرح کرد: هم اکنون ورزشکاران بسیار موفقی از جامعه معلولان شهر ابهر توانسته اند در رشته های مختلف ورزشی برای کشور و شهرستان در عرصه های جهانی افتخار آفرینی نمایند.

وی گفت: ورزش در بعضی از موارد که نوع معلولیت شخص توانایی ذهنی برای فراگیری درس و سواد را ندارد جایگزین بسیار مناسبی است.

رجبی با تقدیر از کمک خیران و مسئولان برای احداث سالن ورزشی ویژه معلولان مطرح کرد: این باشگاه ورزشی چند منظوره خواهد بود و 30 درصد هزینه ساخت آن را خیران و مابقی را شهرداری و سازمان نوسازی مدارس تامین می نمایند.

وی اعلام کرد: همه معلولان شهرستان به لطف الهی و کمک خیران و مسئولان در آینده از امکانات این سالن ورزشی بهره مند خواهند شد.

رجبی یادآور شد: در حال حاضر آمار معلولان این شهرستان یک هزار و 624 است که هر 2 هفته یکبار در کمیته آنالیز معلولیت به روزرسانی می گردد.

مدیر مدرسه استثنایی پویا ابهر نیز در حاشیه این همایش اضافه نمود: عواید این گلریزان حدود 180 میلیون تومان شد که برای احداث سالن ورزشی در زمینی به مساحت 3 هزارو 200 مترمربع و 840 مترمربع زیربنا برای دانش آموزان این مجتمع صرف خواهد شد.

مرادی با تاکید بر اینکه این سالن اولین سالن ورزشی اختصاصی معلولان در استان زنجان است که در ابهر ساخته می گردد، توضیح داد: خیران بسکمک در این راستا ما را کمک کردند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 18775

به "خیران، آرزوی دیرینه معلولان ابهری را برآورده می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیران، آرزوی دیرینه معلولان ابهری را برآورده می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید