دو مکمل غذایی برای کاهش خطر ریزش مو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، متخصصان انگلیسی می گویند با یاری دو مکمل غذایی می توان خطر ریزش مو را کاهش داد.

دو مکمل غذایی برای کاهش خطر ریزش مو

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، امروزه بسیاری از مردم از ریزش موی سر خود شکایت دارند. این ریزش می تواند مقطعی و کم و یا بلند مدت و شدید باشد. ریزش مو می تواند به دلیل عوامل مختلفی همچون افزایش سن، استرس، کاهش وزن، و حتی کمبود آهن باشد. با این حال، همیشه راه حل های ساده ای برای جلوگیری از ریزش مو وجود دارد. متخصصان انگلیسی به تازگی روشی موثر را برای جلوگیری از ریزش مو و نیز رشد مجدد موی سر مطرح نموده اند.

بر این اساس، متخصصان انگلیسی می گویند مصرف مکمل های غذایی می تواند خطر از دست دادن موی سر را کاهش دهند. یکی از این مکمل های غذایی تاثیر گذار در جلوگیری از ریزش مو ویتامین آ (A) است.

کلاریسا لنهر، متخصص زیبایی در این رابطه می گوید: ویتامین آ یک ماده مغذی و لازم برای حفظ سلامت موی سر است. این ویتامین به بدن یاری می نماید تا سبوم (sebum) فراوری کند. سبوم یک نوع چربی است که از غدد سبوم پوست ترشح می گردد. این ماده برای ضدآب کردن پوست و موی پستانداران ترشح شده و در هر یک سانتی متر مربع سر حدود 400 تا 900 غده فراوری آن وجود دارد.

چربی ترشح شده از غدد سبوم نقش تعیین نماینده ای در زیبایی و سلامت پوست دارد. ترشح کم آن باعث خشکی پوست و ترشح بیش از اندازه آن می تواند عوارضی همچون جوش یا آکنه داشته باشد.

متخصصان می گویند در صورت مصرف مکمل ویتامین آ، دوز های پایین آن را انتخاب کنید، زیرا زیاده روی در مصرف ویتامین آ می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. بعضی مطالعات نشان داده است زیاده روی در مصرف ویتامین آ باعث ریزش مو می گردد. مصرف دوز بالای ویتامین آ، باعث فراوری بیش از اندازه سبوم شده و پوست را چرب می نماید. همین چربی بیش از اندازه پوست سر می تواند ریزش مو را تشدید کند. از این رو، اهمیت دارد تعادلی در مصرف ویتامین آ حاصل گردد.

متخصصان می گویند یکی دیگر از مکمل های غذایی که می تواند خطر ریزش مو را کاهش دهد، آهن است. بخصوص زنان به دلیل قاعدگی و از دست دادن ماهانه خون نیازمند توجه بیشتر به مصرف آهن هستند.

آهن در فراوری سلول های قرمز خون مورد استفاده قرار می گیرد که مسئول انتقال اکسیژن در بدن هستند. این گلبول ها به موی سر اکسیژن رسانی نموده و به رشد آن ها یاری می نمایند. با کمبود گلبول های قرمز و در نتیجه کاهش خون رسانی به پوست سر، خطر ریزش مو افزایش می یابد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 46422

به "دو مکمل غذایی برای کاهش خطر ریزش مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو مکمل غذایی برای کاهش خطر ریزش مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید