دکوراسیون خانه دوبلکس کوچک با معماری داخلی بسیار جالب و زیبا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خانه دوبلکس کوچک معمولا یک ویژگی دارد و آن سقف بلند است. سقف بلند موهبتی است که برای خانه های کوچک حکم یک فرشته نجات را دارد. به گفته طراحان، وقتی یک خانه کوچک، سقف بلندی داشته باشد، دیگر تنها نقطه محدود کننده شما آسمان خواهد بود. در این صورت می توان پی برد که چه کارهای زیادی می گردد با این فضای عمودی انجام داد. خانه هایی که در این مطلب با آنها آشنا خواهید شد، سقف بلند خانه خود را کنار گذاشته و در عوض آنرابه طبقه ای اضافه برای اتاق های دیگر خانه تبدیل نموده اند. نتیجه این کار خلق فضایی بسیار زیبا، کاربردی و راحت برای یک زندگی لذت بخش شده است.

دکوراسیون خانه دوبلکس کوچک با معماری داخلی بسیار جالب و زیبا

بسیاری از خانه ها وقتی از چنین روشی استفاده می نمایند، طبقه دوم را به اتاق خواب تخصیص می دهند که روشی معمول است اما خانه های دیگر خلاف جریان حرکت نموده و اتاق هایی مانند کتابخانه، اتاق کار و مطالعه را نیز در این طبقه قرار می دهند. اگر چه برای آنهایی که حوصله بالا و پایین رفتن از پله ها را ندارند این ایده چندان جالب نیست اما وقتی صحبت از کوچکی بیش از حد فضا می گردد، چنین روش هایی بعنوان یک گزینه کاملا ایده آل و مناسب شناخته می گردد.

خانه اول از طراحی خانه های درختی الهام گرفته و فضایی بسیار شاد و سرگرم نماینده در دکوراسیون داخلی بوجود آورده است. سقف 4 متری این خانه فرصت مناسبی برای طراح فراهم نموده تا از فضای عمودی نهایت استفاده را ببرد. یک اتاق خواب نرم و راحت در طبقه بالا قرار گرفته و همین عامل باعث شده فضا برای آشپزخانه، راهرو و اتاق نشیمن باز گردد. راه پله خانه هم طراحی کمپکت و جمع و جور دارد اما بازهم فضای زیر آن توسط کمد های دیواری پر شده تا احتیاج اعضای خانواده به فضایی برای ذخیره سازی لوازم و لباس ها کامل رفع شده باشد.

اتاق نشیمن خانه نیز طراحی ساده اما بسیار هوشمندانه ای دارد. دو پنجره عظیم در این قسمت قرار گرفته که وظیفه روشن کردن فضای داخلی را بر عهده دارد، اما بین این دو پنجره یک دیوار کم عرض طراحی شده تا تلویزیون روی آن نصب گردد، با این طراحی هوشمندانه حتی یک سانتی متر از فضا نیز بی استفاده نمانده است. اما وقتی به کابینت های آشپزخانه توجه می کنیم متوجه طراحی جالب دیگری می شویم، ماشین لباسشویی و خشک کن در کابینت های قسمت راهروی ورودی خانه مخفی شده است. خود آشپزخانه نیز کوچک است اما فضای کافی برای انجام کارهای لازم و ضروری را فراهم می نماید.

اتاق خواب در طبقه دوم طوری طراحی شده که کاملا یک فضای خصوصی را برای مالکین فراهم می نماید. درب های کرکره ای اتاق، هنگام بسته شدن مقداری از صدا و نور فضای بیرون را کاهش دهند بدون اینکه جریان هوا را قطع نموده و فضای داخل اتاق را تاریک نمایند. از اتاق خواب که بگذریم به سقف خانه می رسیم که به دلیل ارتفاع زیادش، احتیاجمند یک لوستر یا چراغ آویز بسیار خاص است. چراغ آویز این خانه از چند عدد لامپ حبابی با اندازه های مختلف تشکیل شده که رنگی مسی دارند به همین خاطر، هم از بالا زیبا بنظر می رسند و هم از پایین.

اما خانه دوم دکوراسیونی به مراتب پیچیده تر و لوکس تر از خانه اول دارد. از کف تا سقف این خانه با پنل های چوب صد در صد طبیعی پوشیده شده و همین موضوع کافی است تا این خانه را با وجود فضای کوچکش، در زمره خانه های لوکس به حساب آوریم. پنل های چوبی ظاهری گرم، طبیعی و نوستالژیک به خانه داده اما در عین حال احساس سبک مدرن را در بیننده تداعی می نماید. مبل راحتی قرار گرفته در اتاق نشیمن دو کاربره است زیرا علاوه بر فراهم کردنی مکانی گرم و راحت برای نشستن، بعنوان تخت خوابی نرم برای مهمانان نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را نیز خوانده اند:

معماری داخلی آپارتمان دوبلکس با ویژگی خلاقانه مناسب خردسالان

طرح راه پله مدرن و منحصر بفرد برای دکوراسیون خانه های دوبلکس

آشنایی با دکوراسیون خانه دوبلکس کوچک 62 متری با طراحی ساده

معرفی آپارتمان دوبلکس کوچک با طراحی ساده و بسیار شیک

طراحی راه پله خانه نیز بسیار زیبا و هنری اجرا شده است. سیم هایی از جنس فلز برنج با رنگ طلایی، راه پله را ساپورت می نمایند که ظاهری لوکس و درخشان به آن داده است. زیر راه پله با اینکه فضای کافی ندارد اما بازهم یک دوچرخه جای مناسب خود را پیدا نموده است البته در این فضا می گردد جایی برای کمد و کابینت های ذخیره سازی و یا حتی میز کار نیز در نظر گرفت. در طبقه دوم اتاق خوابی عظیم بعلاوه میز کاری کوچک برای کار با کامپیوتر و مطالعه در نظر گرقته شده است.

و در نهایت خانه دوبلکس کوچک سوم:

خانه دوبلکس کوچک

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اتاق
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45304

به "دکوراسیون خانه دوبلکس کوچک با معماری داخلی بسیار جالب و زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون خانه دوبلکس کوچک با معماری داخلی بسیار جالب و زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید