راه اندازی سامانه هشدار در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سامانه هشدار سامانه های کنترل DCS با کوشش متخصصان و کارکنان پالایشگاه ششم راه اندازی شد.

راه اندازی سامانه هشدار در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی

به گزارش از ، رئیس تعمیرات سیستم های کنترل پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: سامانه هشدار سیستم های کنترل DCS با کوشش متخصصان و کارکنان پالایشگاه ششم در کوتاه ترین بازه زمانی ممکن با موفقیت راه اندازی شد.

پیمان اشو با اشاره به قابلیت چشمگیر این سامانه در پیشگیری ازتوقف و کاهش فراوری، اضافه کرد: این سامانه با هشدار به موقع به نفرات اتاق کنترل، آن ها را از شرایط غیر عادی آگاه می سازد و فرصت لازم را برای تحت کنترل درآوردن شرایط مهیا می نماید.

رئیس تعمیرات سیستم های کنترل پالایشگاه ششم اعلام کرد: راه اندازی این سامانه از کار های به جا مانده از زمان طرح بوده که با توجه به اهمیت موضوع و برای افزایش ایمنی و بهبود کنترل شرایط پالایشگاه در دستور کار نهاده شد.

اشو، با اشاره به تأثیر غیر مستقیم سامانه هشدار بر حفاظت محیط زیست، اعلام کرد: با توجه به نقش مهم این سامانه در پیشگیری از توقف های پالایشگاه، یاری شایانی به کاهش مشعل سوزی (فلرینگ) گاز های اسیدی و غیر اسیدی می گردد.

رئیس تعمیرات سیستم های کنترل پالایشگاه ششم یادآور شد: فراوری پایدار و مستمر، ارتقای سطح ایمنی، افزایش رضایت مندی نیروی انسانی و همچنین مدیریت اطلاعات و استفاده و بررسی آن ها از دیگر دستاورد های راه اندازی این سامانه است.

پالایشگاه ششم (فاز های 15 و 16 پارس جنوبی) در شرقی ترین نقطه مجموعه پالایشگاه های پارس جنوبی در منطقه عسلویه قرار گرفته است.

این پالایشگاه با توان فراوری روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین، 78 هزار بشکه میعانات گازی، 2900 تن LPG (1800 تن پروپان و 1100 تن بوتان)، 2400 تن اتان و 400 تن گوگرد، دی 94 به بهره برداری رسیده است.

ک

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4792

به "راه اندازی سامانه هشدار در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه هشدار در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید