شهرهای توریستی ترکیه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ترکیه با داشتن رتبه ششم گردشگری در دنیا، در میان گردشگران ایرانی از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

شهرهای توریستی ترکیه

ترکیه به لطف موقعیت جغرافیایی و طبیعت زیبایی که دارد، دنیاگردان بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است. شهرهای دنیاگرد پذیر و زیبای ترکیه با جاذبه های طبیعی و تاریخی منحصر به فرد خود از مهم ترین گزینه های جذب دنیاگرد محسوب می شوند . در ادامه با خبرنگاران و معرفی شهرهای دنیاگردی ترکیه همراه باشید.

آنکارا

آنکارا پایتخت کشور ترکیه، اولین شهر در صدر فهرست شهرهای دنیاگردی ترکیه است. این شهر که در شمال غرب این کشور و در فاصله 200 کیلومتری دریای سیاه واقع شده است، شاهراه ارتباطی و قطب تجاری کشور ترکیه با دیگر کشورها است. در کنار هتل های فوق العاده و رستوران های شیک، آنکارا با جاذبه های دنیاگردی قلعه آنکارا، تئاتر رومی، آرامگاه آتاتورک، مسجد قوجاتپه و موزه تمدن های آناتولی مورد توجه بسیاری از دنیاگردان قرار گرفته است.

آنتالیا

آنتالیا در غرب ترکیه، دومین شهر دنیاگردی در فهرست شهرهای دنیاگردی این کشور است. مناظر سرسبز طبیعی و سواحل زیبا، رونق فراوانی به دنیاگردی این شهر داده است. به علاوه، بناهای تاریخی در بخش قدیمی و تماشائی این منطقه، قلعه ایچی و بافت خاص آن با خیابان های کم عرض و پیچ در پیچ، بسیار جلب توجه می کند. تفریحات آبی مانند رفتینگ، قایق سواری و غواصی و کافه ها و رستوران های اطراف این منطقه آنتالیا را در اولویت های دنیاگردان در سفر به ترکیه قرار داده است.

بودروم

بودروم یا شهر ساحل فیروزه ای از لحاظ میزان محبوبیت بین دنیاگردان سومین جایگاه را به خود اختصاص داده است. این شهر یکی از زیباترین مناطق در ساحل دریای اژه است و با سه اسکله مجلل و رستوران های درجه یک، ویلا های بسیار لوکس، فروشگاه های شیک و تعداد متعددی ساحل و بندرگاه، محلی محبوب دنیاگردان و ستاره های هالیوود است. قایق سواری روی آب های مدیترانه تا قلعه سنت پیتر ، موزه آثار باستانی زیر آب بودروم ، آرامگاه هالیکارناسوس و دروازه میندوس سبب جذب بیشتر دنیاگردان به سوی این منطقه شده است.

استانبول

استانبول پرجمعیت ترین شهر ترکیه، به عنوان چهارمین شهر از 5 شهر دنیاگردی ترکیه مورد توجه دنیاگردان دنیا است. بقایای طراحی های معماری رومی و عثمانی برجای مانده از گذشته به خوبی در این شهر زیبا مشاهده می شود. همچنین می توانید با سفر به استانبول از تنگه بسفر، موزه ایاصوفیه، قصر توپکاپی، کاخ دلما باغچه و مسجد سلطان دیدن کنید.

سیده

سیده به عنوان یک شبه جزیره کوچک، پنجمین شهر پرطرفدار ترکیه است. این شهر تاریخی با وجود ساحل شنی سفید و بندرگاه زیبایی که دارد، تفریحات مدرن و کلاسیکی را برای دنیاگردان فراهم کرده است. با اقامت در این شهر زیبا می توانید از جذابیت های طبیعی آن لذت ببرید و غذاهای متنوع موجود در رستوران های ساحلی را میل کنید. جاذبه های تاریخی نظیر معبد آپولو و آتنا، ساختمان تئاتر، موزه سیده، ساحل شرقی و… بسیار مورد توجه دنیاگردان است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با شهرهای دنیاگردی ترکیه دیدنی های انتالیا را مطالعه کنید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25885

به "شهرهای توریستی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای توریستی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید