شکنجه شدید ولی عهد سابق عربستان و وخامت اوضاع جسمانی او

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یک رسانه آمریکایی از شکنجه شدید محمد بن نایف ولی عهد سابق سعودی در یک بازداشتگاه مخفی و وخامت شرایط جسمانی او خبر داد.

شکنجه شدید ولی عهد سابق عربستان و وخامت اوضاع جسمانی او

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد بن نایف ولی عهد سابق عربستان سعودی که در مکانی سرّی در بازداشت به سر می برد، به شدت مورد شکنجه قرار گرفت.

شبکه آمریکایی ان.بی.سی. گزارش داد که بن نایف در بازداشتگاه به شدت مورد شکنجه جسمی قرار گرفت؛ به طوری که بدون کمک قادر به راه رفتن نیست.

رسانه آمریکایی یادشده به نقل از دو منبع آگاه اضافه کرد: از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخواست شده است برای کمک به محمد بن نایف مداخله کند.

دو منبع آگاه درباره شرایط جسمانی بن نایف می گویند که وزن او به دلیل شکنجه ها بیش از 23 کیلوگرم کاهش پیدا کرد و به تنهایی قادر به راه رفتن نیست.

برخی منابع آگاه می گویند که ولی عهد سابق سعودی در یک مجتمع دولتی در نزدیکی کاخ الیمامه در ریاض بازداشت است.

محمد بن نایف در سال 2017 با پسرعمویش شاهزاده محمد بن سلمان ولی عهد کنونی عربستان جایگزین شد و از زمان بازداشتش در مارس سال گذشته در انظار عمومی مشاهده نشده است.

بنا به گزارش برخی روزنامه ها و نزدیکان محمد بن نایف، وی به مدت شش ماه در حبس انفرادی بود که در این مدت تحت شکنجه قرار گرفته و از ناحیه پا آسیب دیده است.

چندی پیش روزنامه ساندی تایمز در گزارشی به قلم لوئیز کالاهان خبرنگار امور خاورمیانه گزارش داده بود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای آزادی محمد بن نایف ولیعهد سعودی تحت فشار قرار گرفته است.

+

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 60693

به "شکنجه شدید ولی عهد سابق عربستان و وخامت اوضاع جسمانی او" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکنجه شدید ولی عهد سابق عربستان و وخامت اوضاع جسمانی او"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید