فیلم هایی که بیش از یک بار باید دیدن کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در تاریخ سینما فیلم های کلاسیک متعددی هستند که ارزش چندبار تماشا را دارند.

فیلم هایی که بیش از یک بار باید دیدن کرد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، فیلم های کلاسیکی در تاریخ سینما ساخته شده اند که شاید آن ها را دیدن نموده باشید، اما ارزش آن را دارند که برای دومین بار و یا حتی چندمین بار آن ها را دیدن کنید.

با توجه به فیلم هایی که در سال های اخیر و زمان فعلی منتشر شده اند، شاید بخواهید به چند سال قبل و یا چند دهه قبل بروید و فیلم های کلاسیک را دیدن کنید، فیلم هایی که نه تنها مجذوب نماینده و سرگرم نماینده بودند بلکه به ارزش های اخلاقی هم اهمیت می دانند.

جادوگر شهر اوز Wizard of oz

جادوگر شهر اوز به کارگردانی ویکتور فلمینگ یکی از مشهورترین آثار کلاسیک در تاریخ سینماست که در سال 1939 فراوری شد. جودی گارلند بازیگر نقش اصلی این فیلم است که دو جایزه آموزشگاه را از بین 6 بخشی که نامزد شده بود، دریافت کرد. داستان فیلم در خصوص یک دختر جوان به نام دوروتی است که دوست دارد شهر کوچکش را ترک کند و جهان را ببیند، اما روزی که خانه را ترک می نماید یک طوفان بزرگ او را به مکانی ناشناخته و دور می برد.

ئی تی:موجود فرازمینی E.T. the Extra-Terrestrial

فیلم سینمایی ئی تی:موجود فرازمینی در سال 1982 اکران شد و در آن موقع در زمینه تجاری پیروز بود و منتقدان هم از آن استقبال کردند. این فیلم بعلاوه یک گام مهم و بزرگ برای کارگردان آن یعنی استیون اسپیلبرگ بود که هنوز هم آثاری پیروز را در سینما می سازد. این فیلم در 9 بخش جوایز آموزشگاه نامزد شد و 4 جایزه را از جمله برترین جلوه های ویژه دریافت کرد.

داستان این فیلم در خصوص یک پسربچه به نام الیوت است که به طور کاملاً تصادفی با یک موجود فضایی روبرو می گردد و میخواهد آن را از چشم انسان هایی که قصد دارند او را بکشند، دور نگه دارد. از همینجا دوستی بین این موجود فضایی و پسر بچه شروع می گردد. این فیلم هم مضامین اخلاقی و اهمیت آن ها را مورد آنالیز قرار می دهد.

چه زندگی شگفت انگیزی Its a wonderful life

این فیلم سینمایی به کارگردانی فرانک کاپرا و نقش آفرینی جیمز استوارت است. استوارت در این فیلم نقش یک افسر نظامی در جنگ جهانی دوم را بازی می نماید. این فیلم در پنج بخش از جوایز اسکار از جمله برترین فیلم و کارگردانی نامزد شد. این فیلم از زمانی که در سال 1946 اکران شد تا به امروز در رویداد های مختلفی به صورت افتخاری به نمایش گذاشته شده و اکنون یکی از الهام بخش ترین فیلم های تاریخ سینما است.

مری پاپینز Mary Poppins

نسخه قدیمی این فیلم سینمایی در سال 1964 نمایش داده شد و معروفیت گسترده ای را دست و پا کرد. به گونه ای که موسیقی و آهنگ های آن هنوز هم محبوب هستند. این فیلم سینمایی در جوایز اسکار 13 نامزدی کسب کرد و مجموعاً 5 جایزه را دریافت نمود. رویداد های این فیلم سینمایی در خصوص یک خانواده در ایالات متحده آمریکا است که برای شخصی به نام مری پاپینز کار می نمایند. مری پاپینز زن تحصیل نموده ای است که تعیین می گردد قدرت های جادویی هم دارد. او در ادامه سعی می نماید که به بچه ها خانواده مذکور، ارزش های اخلاقی، صداقت و مهربانی را بیاموزد.

پسر بچه The Kid

پسر بچه یکی از برترین آثار کلاسیک در دوران سینمای صامت است که کارگردانی آن را چارلی چاپلین انجام داده. اگرچه فیلم او صامت است، اما این موضوع باعث نشده که محبوبیت فیلم او به نسل بعدی سینمادوستان منتقل نگردد؛ طوری که بزرگسالان و بچه ها زیادی را می توان یافت که با این فیلم چاپلین و قهرمان آن ارتباط زیادی برقرار می نماید و حتی بدون گفتن یک کلمه آن را می فهمند.

داستان فیلم در خصوص یک ولگرد با بازی چاپلین است که یک کودک یتیم را پیدا می نماید و تصمیم می گیرد او را بزرگ کند، اما یک روز پلیس تصمیم می گیرد که او را از این ولگرد جدا کند و به یتیم خانه ببرد. شخصیت چاپلین هم کوشش می نماید از این اتفاق جلوگیری کند. این فیلم پیامی در خصوص اهمیت خانواده و مراقبت از آن به مخاطب منتقل می نماید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 65422

به "فیلم هایی که بیش از یک بار باید دیدن کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم هایی که بیش از یک بار باید دیدن کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید