محققان دستگاهی برای اندازه گیری نانوذرات کمتر از یک نانومتر ساختند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، محققان دستگاهی برای تعیین ابعاد نانوذرات کمتر از یک نانومتر تا 6000 نانومتر ساختند، این دستگاه پروتئین ها و نانوساختار های زیستی را اندازه گیری می کند.

محققان دستگاهی برای اندازه گیری نانوذرات کمتر از یک نانومتر ساختند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، دستگاه Testa Analytical NanoBrook 90Plus ابزار مناسبی برای مشخصه یابی پلیمرها، پروتئین ها، نقاط کوانتومی، لیپوزوم و لاتکس و در کل نانوذرات است.

90 Plus به گونه ای طراحی شده است که می تواند ذرات را از کمتر از یک نانومتر تا شش میکرون اندازه گیری کند. این دستگاه برای کار در غلظت های مختلف ساخته شده و با کمک روش تفرق نور پویا تنها در مدت زمان چند دقیقه امکان تعیین ابعاد ذرات را دارا است.

این دستگاه می تواند اطلاعات متعددی درباره نمونه به کاربر ارائه دهد. از یک الگوریتم منحصربه فرد در این دستگاه استفاده شده که می تواند نقش آلودگی ها و ذرات غبار را در نمونه حذف کند، ذراتی که معمولا در نتیجه آزمون خطا ایجاد می شوند. با استفاده از این الگوریتم، 90 Plus قادر به اندازه گیری نانومواد و ارائه اطلاعات قابل اعتماد است.

نرم افزار مورد استفاده در این دستگاه انعطاف پذیر بوده و به سادگی و در کمترین زمان می تواند پارامتر ها و متغیر ها را شناسایی و ارزیابی کند. این نرم افزار برای کار کردن افراد مبتدی و کسانی که به صورت دوره ای از این دستگاه استفاده می کنند مناسب است. این نرم افزار به متخصصان اجازه می دهد تا داده های ارزشمندی را اندازه گیری کنند.

یکی دیگر از مزایای مهم برای کاربران این دستگاه، قابلیت تکرارپذیری از نمونه ها است به طوری که با تغییر کاربرد یا نمونه، تکرارپذیری حفظ می شود. طراحی نوری با کیفیت بالا، کنترل دقیق در طول تولید موجب شده تا عملکرد این دستگاه ها یکسان باشد. با اتوماتیک کردن بیشتر مراحل آزمایش و تجزیه و تحلیل داده ها، اثرات ناشی از خطای اپراتور های مختلف به طور چشمگیری کاهش می یابد.

این دستگاه علاوه بر تعیین اندازه ذرات، امکان محاسبه پتانسیل زتا را نیز دارا است تا بتوان رفتار کلوئید ها را بهتر درک کرد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16296

به "محققان دستگاهی برای اندازه گیری نانوذرات کمتر از یک نانومتر ساختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان دستگاهی برای اندازه گیری نانوذرات کمتر از یک نانومتر ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید