مرگ سه سرباز هندی در مرز هیمالیا ، نخستین تنش مرگبار با چین پس از 45 سال

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سه سرباز هندی در درگیری نظامی با نیروهای چینی در مرز پرمناقشه میان دو کشور در هیمالیا کشته شدند تا نخستین تنش پرتلفات بین پرجمعیت ترین کشورهای جهان در 45 سال اخیر رقم بخورد.

مرگ سه سرباز هندی در مرز هیمالیا ، نخستین تنش مرگبار با چین پس از 45 سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای پی، نیروهای مرزی چین و هند که معمولا برای پرهیز از درگیری نظامی با هم سلاح حمل نمی نمایند، در هفته های اخیر مشغول پیاده کردن ابزارهای نظامی و نیروهای مسلح در منطقه پرتنش در هیمالیای غربی بودند. کار این سربازان به زد و خورد و بازداشت همدیگر هم کشید و پایان شامگاه دوشنبه در دره گالوان به برخورد مسلحانه و نظامی رسید. بر اساس گزارش طرف هندی، تبادل آتش میان دو گروه به مرگ چند نفر انجامید که تلفات طرف هندی سه نفر بود؛ یک افسر و دو سرباز.

مقام های ارشد نظامی هند و چین در منطقه درگیری با هم مصاحبه می نمایند تا راهی برای کاهش تنش بیابند. این در حالی است که ژائو لیجیانگ، از سخنگویان وزارت خارجه چین بیان کرد اصلا از موضوع درگیری نظامی در مرز هیمالیا خبر ندارد. چین و هند از دیرباز بر سر مالکیت مناطقی از مرز مشترک هیمالیا با هم درگیرند و دولت چین مدعی است 90 هزار کیلومتر مربع در هیمالیای شرقی و 38 هزار کیلومتر مربع در غرب مربوط به خاک های سرزمینی این کشور است.

دو کشور عظیم و پرجمعیت آسیا سال 1962 برای نشان دادن اقتدار سرزمینی خود در منطقه مرزی هیمالیا وارد یک جنگ تمام عیار شدند و پس از آن هم چند بار تا آستانه درگیری نظامی پیش رفتند؛ از جمله در 2013 و بار دیگر چهار سال پیش. هنوز خبری از میزان تلفات سربازان چینی منتشر نشده است و دو طرف از نخستین ساعت های بامداد امروز برای فرونشاندن آتش تنش مشغول مذاکره شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 23 مرداد 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33955

به "مرگ سه سرباز هندی در مرز هیمالیا ، نخستین تنش مرگبار با چین پس از 45 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ سه سرباز هندی در مرز هیمالیا ، نخستین تنش مرگبار با چین پس از 45 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید