مصطفوی: باز هم می گویم قلعه نویی بهترین گزینه برای تیم ملی است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، داریوش مصطفوی رییس سابق فدراسیون فوتبال روز یکشنبه در گفت و گوی صمیمانه با ایران ورزشی صحبت هایش را اینطوری شروع کرد: امروز داشتم از خیابان سئول رد می شدم که بروم جاده سلامت مجموعه انقلاب کمی راه بروم که دیدم مردم مقابل وزارت ورزش جمع شده اند و می گویند برانکو برانکو. این وسط پلیس یک خانم را هل داد. آن خانم می گفت این همه مرد اینجاست چرا من را هل می دهی. از آن خانم خوشم آمد که خیلی خوب ایستادگی کرد.

مصطفوی: باز هم می گویم قلعه نویی بهترین گزینه برای تیم ملی است

وقتی بحث معضلات فدراسیون و فوتبال کشور پیش آمد مصطفوی سعی نکرد تا در نقش اپوزیسیون مدیران فعلی فوتبال صحبت کند: فوتبال در آغاز دوران کار کفاشیان عوض شد چون بودجه فدراسیون فراوان بود اما آنها هیچ برنامه ای برای خرج کردن نداشتند. در واقع تیم کفاشیان با برنامه جلو نرفت و مسائل پایه ای سر جای خودش باقی بود. بعد از آن هم که خوردند به سد کی روش. به نظر من کی روش راه نبود بلکه سد بود.

مصطفوی ادامه می دهد: من همواره گفته بودم کی روش یک مربی نتیجه گراست. دیدید که ویلموتس در نخستین بازی نشان داد تیمش به گل زدن علاقه دارد اما تیم کی روش اینطور نبود ضمن اینکه او همه را متهم می کرد و تا نزدیکی های رییس جمهوری هم پیش رفته بود. در واقع فوتبال در آن دوران تا جایی پیش رفت که مطامع فدراسیون کفاشیان را تامین نمی کرد و بالطبع ناهنجاری ها ریخت روی سر تاج. تاج هم تا یک جایی کی روش را خوب مدیریت کرد و تا یک سال آخر کی روش در دست تاج بود و او هیچ مصاحبه ای نکرد اما بعد از باخت به ژاپن در العین آغاز به مصاحبه کرد. در واقع او وقتی فهمید جایی در تیم ملی ندارد و از طرفی با کلمبیا مذاکره می کرد به نظر خودش دست برنده را داشت و با این مصاحبه هایش درباره بودجه ای که صرف ساخت زمین نشد کاری کرد تا پولش را بدهند و دیدید که فدراسیون با او تسویه حساب کرد.

رییس سابق فدراسیون فوتبال می گوید: متاسفانه ما همچنان روی تیم های پایه مان کار نمی کنیم. شما تیم ملی ترکیه را دیدید که دو تا به فرانسه زد و چهار تا هم نزد. از طرفی من عقیده دارم در این شرایط بحران ارزی باید تیم ملی مان را بدهیم به یک مدیر ایرانی مثل امیر قلعه نویی. نگاه به آن موقع که صفایی با من لج کرد، نکنید. آن موقع که تیم قلعه نویی در جام ملت ها با پنالتی حذف شد. الان شناخت او از بازیکن، مربی و فوتبال ما ده برابر شده و می تواند به تیم ملی یاری کند.من هنوز هم به او اعتقاد و اعتماد زیادی دارم و می گویم بهترین گزینه برای راهنمایی تیم ملی است.

در ادامه مصطفوی که علاقه عجیبی به قلعه نویی دارد از نحوه آشنایی اش با او گفت: سال 62 من دبیرکل فدراسیون بودم. یک روز سر کار خسته بودم که گودرز حبیبی گفت بیا برویم یک بازی در امجدیه ببینیم. بازی تیم شاهین بود که کلا جوان شده و نفراتش 18 تا 20 سال سن داشتند. آنجا یک پسر کوتاه قامت را دیدم که شماره 8 را پوشیده بود و مغزش مثل کامپیوتر کار می کرد. گفتم اسمش چیست، گفتند امیر قلعه نویی، بچه نازی آباد. به گودرز گفتم این را یک گوشه قلبت یا مغزت بنویس که این پسر یک روز بهترین مربی ایران می گردد.

مصطفوی ادامه می دهد: متاسفانه می بینید که امروز القابی مثل مافیا به قلعه نویی می دهند اما واقعیت این است که داوران مدام یقه او را می گیرند و اذیتش می نمایند. الان ببینید ترکیه با مربی داخلی چه نتایجی می گیرد. ما هم باید اجازه بدهیم امثال قلعه نویی به کارشان ادامه بدهند اما فوتبال ما 20 سال است در جا می زند.

رییس سابق فدراسیون فوتبال معتقد است این فدراسیون برخلاف آنچه می گویند مستقل نیست: درست است که سر بحث بازنشستگی این مساله را مطرح کردند اما واقعیت این است که فدراسیون تا وقتی پول هنگفت و درآمد کلان نداشته باشد مستقل نیست. ما یک بار از حق پخش حرف زدیم نزدیک بود ببرندمان اوین. به نظر من رییس فدراسیون نباید دنبال پول جمع کردن باشد. من می دانم که تیم ملی اگر در کشور خارجه پول بلیت هواپیما نداشته باشد چقدر بد است. بنابراین می گویم تا زمانی که مشکل حق پخش حل نگردد نمی توانیم فدراسیون را مستقل بدانیم. البته بعد از چند سال تلویزیون گفت مقداری پول پرداخت می نمایند اما این مبلغ 2 درصد درآمدشان از فوتبال هم نیست. مصطفوی می گوید: به نظرم فدراسیون در امور مدیریت تیم های ملی خوب کار نموده اما اینها خرج هنگفتی دارند و شخص نمی تواند درآمدزایی کند. ایراد این فدراسیون آنجاست که روی بعضی اشخاص اصرار زیادی دارند. البته انتخاب های خوبی هم داشته اند. مثلا وحید هاشیمان انتخاب خوبی برای تیم ملی بود. آدمی که مستقل است، نقطه ضعف ندارد، کار بلد است و در تیم های بزرگ حضور داشته.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8899

به "مصطفوی: باز هم می گویم قلعه نویی بهترین گزینه برای تیم ملی است" امتیاز دهید

1 کاربر به "مصطفوی: باز هم می گویم قلعه نویی بهترین گزینه برای تیم ملی است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصطفوی: باز هم می گویم قلعه نویی بهترین گزینه برای تیم ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید