معرفی تعدادی از معروف ترین غذاهای خیابانی شانگهای

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هنگامیکه به کلانشهر شانگهای سفر می کنید، می توانید به رستورانی که ستاره میشل دارد، سری بزنید یا به کشف انتخاب های شگفت انگیز و جالب در خیابانها بروید. ما هر دو را به شما پیشنهاد می کنیم. اما، باید گفت که فرهنگ حقیقی ساکنان شهر در معروف ترین غذاهای خیابانی شانگهای خلاصه می گردد و ما هم تصمیم گرفته ایم تا بهترین غذاهای خیابانی شانگهای را برایتان پیدا کنیم. بعضی از آنها غذاهای اصیل شانگهای بوده و تعدادی دیگر اسنک های محبوب نقاط دیگر جهان هستند.

معرفی تعدادی از معروف ترین غذاهای خیابانی شانگهای

پای خرچنگ ژی ک هانگ

اگرچه خرچنگ های یانگ چن در تمام طول سال موجود نیستند، ولی ژی ک هانگ یا گوشت مردم فقیرنشین را می توان در هر فصلی پیدا کرد. این پای های کوچک بیضی شکل پر شده اند از مخلفات شیرین و شور و آنها را تا زمانیکه طلایی رنگ شوند، می پزند. پای ژی ک هانگ همانند صدف خرچنگ تازه پخته شده، طلایی و دندان گیر است.

شنک ژیان

سخت است که از کلوچه های آبدار پرهیز کرد؛ به ویژه اگر آن را سرخ نموده و با پیازچه تازه و کنجد بو داده شده تزئین نمایند. این مورد از بهترین غذاهای خیابانی شانگهای وقتی تازه از فر بیرون می آید، خیلی خوش طعم است و کاملا ارزش سوختن زبان را دارد.

مرغ سرخ شده به سبک چینی

تصور کنید که فیله مرغ سوخاری در حال سرخ شدن است که به آن چیلی خشک، پیازچه، زنجبیل و سیر اضافه شده و بر روی آن پنج ادویه و کنجد پاشیده می گردد. بفرمایید، این تلفیقی جالب از معروف ترین غذاهای خیابانی شانگهای است.

توپ برنجی چی فان

چی فان یکی از معروف ترین غذاهای خیابانی شانگهای است. هر چیزی که باب علاقه شما باشد، در این توپهای برنجی چسبناک موجود بوده و باعث می گردد که شما یک صبح پر از انرژی را شروع کنید. محتویات درون این توپ های برنجی معمولا ترشی سبزیجات، گوشت، شکر سفید و گاهی تخم مرغ و ژامبون هستند.

ژیاولونگ بالو

می توانید هشت برش از این شیرینی های کلاسیک و لطیف شانگهای را به کمترین قیمت بخرید. این درمان هر گرسنه ای بوده و خیلی هم خوشمزه هست.

کونگ یو بینگ

بهترین پنکیک پیازچه سبز را مادربزرگ ها درست می نمایند. آنها صبح ها ساعت 6 از خواب بلند می شدند تا آن را بپزند. شما می توانید این مورد از بهترین غذاهای خیابانی شانگهای را با خود به هر جای شهر برده و از آن لذت ببرید.

سوپ گل توفو

آن را با شیر سویا دلمه شده درست می نمایند. در سوپ توفو طعم ملایمی از لوبیای سویا در میان میگو خشک شده زیر سس های رنگ و وارنگ حس می گردد. در این سوپ ترشی تربچه، علف دریایی، صدف سکالیون، سس سویا و روغن چیلی وجود دارد.

هانگ شان یو

شیرین، نرم و پف دار و سرشار از فیبر است. این سیب زمینی های شیرین تضاد جالبی با بیشتر غذاهای خیابانی ارزان قیمت در شانگهای دارند. به محض اینکه روی پیشخوان دکه های خیابانی می آیند، همه آنها را می خرند. این میان وعده یکی از سالم ترین میان وعده ها در شهر است.

یاژو فینسی تانگ

در حدود یک دهه پیش توسط تعدای از اهالی نانژیگ به شانگهای آورده شد. آنها عاشق گوشت اردک بودند. یاژو فنسی تانگ چیزی است که تعداد زیادی از مردم شانگهای آن را انتخاب اول خود برای یک وعده نهار سریع اما سیر نماینده می دانند. این غذا حاوی گوشت اردک، سبزیجات و نودل های شیشه ای است.

توفو بودار

شما می دانید که به یک شانگهایی واقعی تبدیل خواهید شد، هنگامیکه دلتان حوس توفو بودار را می نماید! وقتی به این مورد از معروف ترین غذاهای خیابانی شانگهای نگاهی دقیق بیندازید، آن را نرم و راحت الحلقوم می یابید.

گیو تای

گیو تای وقتی بوجود آمد که نان کماج سرخ شده با دامپلینگ ترکیب شد. از دامپلینگ ظاهر زیبایش را گرفت و از نان کماج ترکیب سرخ شده اش را.

شانگ دانگ

شانگ دانگ یا سوپ دان دانگ در گذشته ستاره غذاهای خیابان های شانگهای بود، اما آنها الان تنها در رستوران های کوچک موجود هستند. یک کاسه سوپ دان دانگ شامل رول گوشت و توفو بوده که در آن توفو خرد شده و سرخ شده و گوشت چرخ شده ریخته شده است. گاهی اوقات کمی نودل شیشه ای هم به آن اضافه می نمایند.

کباب

انتخاب های کمی هستند که خوردن آنها در ساعت چهار به شما می چسبند و کباب گریل شده از همه آنها بهتر است. این کباب خیلی خوب با فلفل و زیره مزه دار شده و بهترین انتخاب برای آخر شب شماست.

رو ژیا مو

نان های کماج بخار پز شده و بعد با خوشمزه ترین گوشت و ترکیبات سبزیجات پر خواهند شد.

مالاتانگ

این میان وعده محبوب از شهر سیچوآن می آید. مالاتانگ به یک میان وعده محبوب برای محلی های این شهر تبدیل شده و کارکنان رستوران آن را برای شما در آب مرغ یا گوشت آب پز می نمایند.

ژیائو لانگ ژیا

اهالی شانگهای به خصوص در تابستان بی حد و اندازه عاشق این غذا هستند. هوا در شانگهای به 35 درجه سلسیوس می رسد و بدون ظرف های خرچنگ قابل تحمل نیست. بهتر آنکه این دو را با دوستان خود میل کنید و از اینکه با محلیانی روبرو شوید که در حال پوست کندن خرچنگ هستند، اصلا نترسید.

گردن اردک

نگذارید که فکر جویدن تکه های استخوانی گردن اردک شما را از خوردن آن منصرف کند. این میان وعده که در ظاهر خیلی اشتها آور به نظر نمی رسد، در واقع پر از گوشت خوشمزه است. در یک عصر سرد پاییزی می توانید چند تا از دوستان خود به تخته بازی و کمی گردن اردک ادویه دار دعوت کنید و آن زمان است که متوجه منظور ما می شوید.

مانتاو

میان وعده مانتاو بیش از 1800 سال قدمت دارد. این مانتاوهای پف دار که به اسم بوآزی در شمال چین شناخته می شوند، احتمالا جز اولین فست فودهای جهان بوده اند. لوبیای بخارپز شده هم ارزان تر است و هم سالم تر از هر چیزی در روزگار کنونی فست فودهای مدرن.

تارت تخم مرغ پرتغالی

ما عاشق تارت تخم مرغ پرتغالی در شانگهای هستیم. مغازه های قنادی لیلیان شما را به یاد آوازه شیرینی های بی نهایت معروف آن می اندازد. شعار این مغازه ما بهترین تارت تخم مرغ را در شهر به شما می دهیم. است. چه کسی می تواند از این تارت شیرین دل بکند؟

ژان یو

ژان یو، ماهی دودی در روغن سرخ شده و بعد در سس سویا خوابانده شده است. این مورد از معروف ترین غذاهای خیابانی شانگهای را می توان به عنوان پیش غذا در میز رستورانها بیابید. این ماهی خوب سرخ و طلایی شده داخلش مثل برف سفید، آبدار و لطیف است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همگردی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 31814

به "معرفی تعدادی از معروف ترین غذاهای خیابانی شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از معروف ترین غذاهای خیابانی شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید