مهر تایید آمریکا بر فروش تجهیزات نظامی به تایوان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزارت امور خارجه آمریکا فروش قطعات یدکی جنگنده های F16 و سایر جنگنده ها به ارزش 330 میلیون دلار به تایوان را تصویب نموده است.

مهر تایید آمریکا بر فروش تجهیزات نظامی به تایوان

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، فروش تجهیزات نظامی آمریکا به تایوان باعث مخدوش شدن روابط بین پکن و واشنگتن گردیده است. البته تایوان هنوز باید جزئیات مربوط به این خرید تجهیزات نظامی را با کمپانی های آمریکایی نهایی کند.

دولت پکن تایوان را قلمرو خود می داند و گفته، حتی با زور هم که گردیده آن را تحت کنترل خود می گیرد.

آژانس همکاری امنیتی پنتاگون در بیانیه ای بیان کرد: این فروش پیشنهادی با توجه به سیاست خارجی و امنیت ملی ایالات متحده است و به تقویت ظرفیت های نظامی و امنیتی دریافت کننده یاری می نماید و همچنین باعث می گردد تا ثبات سیاسی، توازن نظامی و پیشرفت اقتصادی در منطقه ادامه یابد.

دولت چین به شدت نگران تمایلات آمریکا در قبال تایوان است که بیشتر تسلیحات نظامی خود را از ایالات متحده دریافت می نماید و به دنبال این است که واشنگتن تسلیحات پیشرفته بیشتری را شامل جنگنده های جدید بخرد.

دفتر ریاست جمهوری تایوان امروز (سه شنبه) در بیانیه ای از دولت آمریکا بابت حمایت هایش تشکر نموده و گفت: تایوان به ارتباط نزدیک و همکاری با واشنگتن درباره مسائلی شامل امور امنیتی ادامه می دهد.

پیشنهاد فروش قطعات یدکی به ارزش 330 میلیون دلاری آمریکا به تایوان شامل قطعاتی برای F16 ، C - 130 ، F5 و جنگنده های دفاعی و تمامی سیستم های هوایی و قطعات مرتبط با امور پشتیبانی و لجستیکی می گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1286

به "مهر تایید آمریکا بر فروش تجهیزات نظامی به تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهر تایید آمریکا بر فروش تجهیزات نظامی به تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید