نحوه اخذ ویزای اوکراین

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نحوه اخذ ویزای اوکراین

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره نحوه اخذ ویزای اوکراین ،سخن خواهیم گفت.

نحوه اخذ ویزای اوکراین

بلیط هواپیما در طاهاگشت

اوکراین، از کشورهای اروپای شرقی است. این کشور از شرق با روسیه؛ در شمال با بلاروس؛ از غرب با لهستان، اسلوواکی و مجارستان؛ از جنوب غربی با رومانی و مولداوی هم مرز است و در جنوب آن دریای سیاه و دریای آزوف قرار گرفته است و پایتخت آن شهر کی اف و زبان رسمی آن زبان اوکراینی می باشد.

نوع حکومت اوکراین جمهوری بوده که از 24 استان تشکیل شده است و دارای یک بخش خودمختار (کریمه) نیز می باشد؛ به صورت دقیق تر، اوکراین دارای یک حکومت متمرکز و نظام نیمه ریاستی است. پس از فروپاشی شوروی، اوکراین بعد از روسیه دارای بزرگترین ارتش در اروپا است. زبان اوکراینی زبان رسمی این کشور است و زبان روسی نیز کاربرد گسترده ای دارد.

اوکراین یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپایی است که قدمت آن به 4500 سال پیش از میلاد باز می گردد و از این رو، جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی در این کشور وجود دارند. البته مردم اوکراین نیز برخوردی صمیمی با گردشگرانخارجی دارند و به خوبی از آن ها استقبال می کنند. بنابراین، اوکراین گزینه مناسبی برای سفر در فصل های بهار و پاییز (به دلیل آب و هوای ملایم و مطبوع) است. ولی مانند بیشتر کشورهای دنیا شهروندان ایرانی پیش از سفر به این کشور نیز باید برای تهیه ویزا به وسیله سفارت اوکراین در تهران اقدام کنند.

انواع ویزا

ویزای کشور اوکراین به سه گروه اصلی تقسیم می گردد:

ویزای ترانزیتی: این نوع ویزا که تیپ B نام دارد و مدت اقامت مجاز ان 5 روز است.

ویزای کوتاه مدت: این نوع ویزا که تیپ C نام دارد و مدت اقامت مجاز آن حداکثر مدت 90 روز در طول 180 روز از تاریخ اولین ورود است. ویزای توریستی نیز در این گروه جای دارد.

ویزای بلند مدت: این ویزا که تیپ Д نام دارد، برای ورود به خاک اوکراین و ثبت مدارک به منظور دریافت اجازه اقامت یا سکونت دائم در خاک اوکراین صادر می ود. دارندگان این ویزا می توانند برای بیش از 90 روز در خاک اوکراین اقامت داشته باشند.

مدارک لازم برای دریافت ویزا

متقاضیان ویزای اوکراین باید شخصا یا به وسیله وکیل (کننده قانونی) خود مدارک زیر را به سفارت اوکراین ارائه دهند.

  • فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه دارای اعتبار (حداقل شش ماه)
  • دو قطعه عکس 4.5*3.5
  • مدرکی دال بر پرداخت تعرفه کنسولی
  • در صورت آنالیز درخواست صدور ویزا برای افراد نابالغ: مدرکی دال بر موافقت یکی از والدین یا کننده قانونی وی و نیز سایر مدارک لازم برای سفر تنهای افراد نابالغ به خارج کشور یا سفر ایشان به همراه یکی از والدین یا کننده قانونی؛
  • بیمه نامه درمانی معتبر به شرط امکان صدور آن در خاک کشوری که درخواست مربوطه در آن ارائه می گردد؛
  • مدرکی که نشان دهنده هدف فرد خارجی یا شخص فاقد تابعیت از سفر و اقامت در اوکراین باشد. این مدارک برای هر یک از انواع ویزا متفاوت است.

ویزای ترانزیتی

1) مدرکی که ماهیت ترانزیتی سفر را معین می نماید (در صورت احتیاج ویزا کشور ثالث، بلیط و مانند آن)؛

2) مدرکی که ماهیت ترانزیتی حمل و نقل محموله و جابجایی مسافران به وسیله زمینی (خودرو) را معین می نماید؛

3) مجوز انجام حمل و نقل بین المللی صادره از ارگان ذی صلاح کشور محل اقامت.

ویزای کوتاه مدت

1) دعوت نامه رسمی شخص پذیرنده، صادره از سوی نهاد کشوری یا یکی از شعبه های اداره دولتی مهاجرت؛

2) دعوت نامه صادره از سوی وزارتخانه، سایر نهادهای مرکزی اجرایی دولتی، اداره جات دولتی، شرکت ها و سازمان های دولتی؛

3) قرارداد حمل و نقل محمولات و جابجایی مسافران به وسیله زمینی و همچنین مجوز انجام حمل و نقل بین المللی؛

4) گواهی اوکراینی خارجی یا درخواست شخصی وی، که نتایج مصاحبه با دایره کنسولی اوکراین و مدارک یا گواهی هایی دال بر داشتن ریشه و نسب اوکراینی فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت ضمیمه آن خواهد شد. همسر فرد اوکراینی خارجی و فرزندان شان در صورت انجام سفر مشترک و اقامت در اوکراین ملزم به ارائه مدرکی دال بر داشتن نسبت خانوادگی و خویشاوندی هستند؛

5) مدرکی که ماهیت توریستی سفر را طبق قانون اساسی اوکراین در خصوص توریسم به اثبات رساند؛

6) دعوت نامه ازسوی اداره بهداشت و درمان اوکراین؛

7) مدرکی دال بر این که فرد متقاضی حداقل 50 هزار دلار آمریکا در اقتصاد اوکراین سرمایه گذاری خارجی نموده است؛

8) تاییدیه صادره از سوی کمیسیون امور یاری های بشردوستانه کابینه وزیران اوکراین مبنی بر ورود فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت به اوکراین به منظور انجام یاری های بشردوستانه یا امور خیریه؛

9) دعوت نامه سازمان دینی مذهبی، ضمن موافقت نهاد دولتی، که ثبت رسمی سازمان دینی مذکور را انجام داده است، برای اقامت کوتاه مدت با هدف انجام اعتقادات مذهبی، اجرای مناسک دینی یا سایر امور شرعی؛

10) تقاضانامه رئیس موسسات اطلاع رسانی جمعی خارجی (خبرگزاری ها) در خصوص صدور ویزا برای گزارشگران یا کنندگان موسسات اطلاع رسانی جمعی، که با هدف انجام وظایف اداری خود برای مدت کوتاهی به اوکراین سفر می کنند؛

11) تقاضانامه نهادهای اجرایی دولتی کشور های خارجی یا سازمان های بین المللی.

هزینه های صدور ویزا

هزینه صدور انواع ویزای اوکراین شامل ترانزینی، کوتاه مدت و بلند مدت 65 دلار آمریکا است. همچنین، در صورتی که در معاهدات بین المللی اوکراین به گونه دیگری لحاظ نشده باشد، در ازای صدور ویزا از سوی کنندگی دیپلماتیک یا دایره کنسولی اوکراین، بر اساس تعرفه کنسولی موجود، تعرفه کنسولی (85 دلار برای ویزای یک بار ورود، 130 دلار برای ویزای دوبار ورود و 200 دلار برای ویزای چندبار ورود) دریافت می گردد.

نکته:

1) هزینه کنسولی به مبلغی گفته می گردد که کنندگی ها کشورها در خارج از کشور (سفارت ، کنسولگری، کنندگی های سیاسی و دفترهای حفاظت از منافع) از بابت آنالیز، تائید، تصدیق و صدور مدارک دریافت می کنند و میزان آن بر اساس منافع ملی، تعهدات و عرف بین المللی، روابط دو کشور و رعایت عمل متقابل معین می گردد.

2) در صورت رد درخواست صدور ویزا، هزینه کنسولی عودت داده نخواهد شد.

3) در موارد زیر برای صدور ویزا هزینه ای از متقاضی دریافت نمی گردد:

  • بچه ها زیر شش سال
  • شهروندان خارجی که همسر اوکراینی دارند
  • اشخاصی که برای انجام وظایف اداری و سازمانی به اوکراین سفر می کنند
  • کارکنانی کنندگی های دیپلماتیک
  • کارکنان کنندگی کشورها در نهادهای بین المللی
  • سران و اعضای هیئت های رسمی کشورهای خارجی
  • افرادی که وظایف کنسول افتخاری اوکراین را انجام می دهند
  • افرادی که به قصد یاری های بشردوستانه و امور خیر به اوکراین سفر می کنند.
  • برای افرادی که به منظور شرکت در اجرای طرح های مساعدت فنی بین المللی ثبت شده به صورت رسمی و قانونی، بنا به دعوت نهادهای دولتی، شرکت ها یا سازمان هایی که دریافت کننده چنین طرح هایی هستند به اوکراین سفر می کنند.
  • کارکنان سازمان های امدادرسانی که با هدف امحاء اثرات حوادث غیرمترقبه بنا به دعوت وزارت حوادث غیرمترقبه اوکراین به این کشور سفر می کنند؛
  • برای اعضای خانواده افرادی که از عنوان پناهندگی به اوکراین برخوردار هستند؛
  • برای کنندگان نظامی که به دلایل کاری بنا به دعوت وزارت مربوطه اوکراین یا دیگر نهادهای مرکزی اجرایی دولتی به اوکراین سفر می کنند.

مدت زمان صدور ویزا

کنندگی دیپلماتیک یا دایره کنسولی اوکراین طی 15 روز تقویمی از تاریخ دریافت درخواست صدور ویزا، فرم درخواست ویزا و مدارک لازم به منظور صدور ویزا، تصمیم لازم را در خصوص صدور ویزا اتخاذ می نماید. در صورت ضرورت آنالیز بیشتر مدارک معین شده، مدت زمان آنالیز درخواست صدور ویزا می تواند تا 30 روز تقویمی افزایش یابد. صدور فوری ویزا (تا 15 روز تقویمی) در صورت تمایل فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت و در صورت امکان، در مدت زمانی که از سوی کنندگی دیپلماتیک یا دایره کنسولی معین می گردد، انجام پذیر است. در چنین شرایطی (صدور ویزا فوری خارج از ساعت کاری) هزینه کنسولی دو برابر خواهد بود.

البته در صورت اخذ تصمیم مبنی بر اجتناب از صدور ویزا برای افراد بیگانه و اشخاص فاقد تابعیت، دلایل اجتناب از صدور ویزا به صورت کتبی به اطلاع داده خواهد شد. همچنین، این افراد از حق اعتراض به تصمیم صادره برخوردار هستند و می توانند ضمن همراه داشتن برگه استینافی که ادله خود را در آن قید نموده اند، با مراجعه به رئیس کنندگی دیپلماتیک یا دایره کنسولی که درخواست صدور ویزاشان را آنالیز نموده است، تقاضای آنالیز مجدد درخواست شان مبنی بر صدور ویزا کنند. برگه استیناف باید طی دو ماه از تاریخ وصول جوابیه رد درخواست به افراد بیگانه یا اشخاص فاقد تابعیت ارائه گردد.

مدت اعتبار ویزا

تاریخ اعتبار ویزاها بر اساس نوع آن ها متفاوت است:

ویزای ترانزیتی: مدت اعتبار این ویزا در مدارک ثبت می گردد، ولی حداکثر اعتبار آن تا یک سال است.

ویزاهای کوتاه مدت: مدت اعتبار این ویزا از شش ماه تا پنج سال است.

ویزای بلند مدت: مدت اعتبار این ویزا 45 روز است.

ویزاهای چند باره (مولتی) با تاریخ اعتبار بیش از یک سال در شرایطی صادر می شوند که در طی دو سال اخیر، فرد بیگانه یا شخص فاقد تابعیت از ویزا چند باره یک ساله استفاده نموده باشد. البته متقاضی برای دریافت این ویزا باید حائز شرایط دیگری مانند عدم نقض قوانین اوکراین و ارائه دلیل محکم باشد.

سفارت اوکراین در ایران

نشانی: تهران، خیابان شهید باهنر، کوچه قادری، پلاک 10

تلفن: 22722658 (021)

نمابر: 22397292

پست الکترونیک: [email protected]

وب سایت: iran.mfa.gov.ua

ساعت کاری (پذیرش کنسولی): روزهای یک شنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه

  • ساعت 9 تا 13: تحویل دادن مدارک به سفارت
  • ساعت 16 تا 17: تحویل دریافت مدارک از سفارت

کامپوزیت دندان ایمپلنت

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30273

به "نحوه اخذ ویزای اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه اخذ ویزای اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید