هر وقت مسئولان فوتبال می گویند نگران نباشید بیشتر می ترسیم!، باید مستندات ارائه کنیم تا آل کثیر بخشیده شود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پیشکسوت پرسپولیس گفت: اگر آل کثیر ناخواسته حرکتی را انجام داده که معنی نژادپرستی داشت، ما نباید با علم به این موضوع، آن را در فضای مجازی گسترش دهیم بلکه با ارائه مستندات از او دفاع کنیم.

هر وقت مسئولان فوتبال می گویند نگران نباشید بیشتر می ترسیم!، باید مستندات ارائه کنیم تا آل کثیر بخشیده شود

ادموند بزیک در مصاحبه با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، درباره شکایت النصر عربستان از پرسپولیس گفت: من نمی دانم قانون جابجایی به چه صورت است و آیا پرسپولیس از قانون سرپیچی کرده یا خیر یا از قوانین خبر داشته است؟ اما طبیعی است هر زمانی که یک تیم شکست می خورد، به دنبال فرار رو به جلوست و اگر النصر از پرسپولیس شکایت کرده است، همین معنی را می دهد. امیدوارم که در نهایت این موضوع خطری برای پرسپولیس به وجود نیاورد. البته مهدی تاج روز گذشته به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بیان نمود این موضوع را بررسی کرده و خطری متوجه تیم پرسپولیس نمی شود، هر چند هر زمان که مسئولان به ما وعده ای می دهند باید بیشتر نگران شویم.

وی در مورد شرایط پرسپولیس و عملکرد این در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: با وجود اینکه قبل از لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس بازیکنان جدیدی را جذب کرد و این نگرانی وجود داشت که شاید بازیکنان جدید و قدیم نتوانند با هم هماهنگ شوند اما این اتفاق نیفتاد و خوشبختانه خیلی خوب با یکدیگر هماهنگ بودند و توانستند بازی های خوب و روانی را ارائه دهند. در بازی مقابل النصر همه بازیکنان از دل و جان مایه گذاشتند و پنالتی که لک گرفت، باعث شد پرسپولیسی ها در نهایت ثمره آن همه تلاش و استقامت را به دست بیاورند.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد شرایط بازیکنان و حفظ آنها برای فصل بعد گفت: من فکر می کنم بازیکنان پرسپولیس با تمام تلاشی که در این مدت داشتند اگر هم خواسته ای دارند غیرمعقول نخواهد بود و بهتر است باشگاه به خواسته آنها تن دهد. به هر حال این یک واقعیت است که بازیکنان پرسپولیس به خاطر عملکرد خوبی که داشتند پیشنهادهای زیادی از تیم های دیگر داشته باشند و الان بهترین کاری که باشگاه باید انجام دهد، حفظ و نگهداری آنهاست. امیدوارم که در نهایت مدیران پرسپولیس این موضوع را جدی بگیرند و باعث نشوند که بازیکنان ناراضی باشند و به دنبال پیشنهادهای دیگر بروند.

بزیک در پاسخ به این سؤال که با توجه به شرایط پرسپولیس آیا این تیم می تواند قهرمان آسیا شود، مطرح نمود: فوتبال یک قانون نوشته نشده است و هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که در یک بازی چه اتفاقی می افتد اما باید به این نکته توجه کنیم که تیم های شرق آسیا خیلی باکیفیت هستند و نوع فوتبالشان با ما بسیار متفاوت است. آنها سرسختی خاص خودشان را دارند و پرسپولیس کار راحتی مقابل آنها نخواهد داشت. البته هنوز حریف پرسپولیس مشخص نشده است اما با توجه به ویژگی هایی که حریف احتمالی این تیم خواهد داشت می توانیم پیش بینی کنیم که پرسپولیس کار راحتی ندارد. بااین حال توانایی های این تیم را هم نباید دست کم بگیریم.

وی در مورد محرومیت آل کثیر گفت: ما به خیلی از قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا مشرف نیستیم و نمی توانیم که آیا حرکتی که آل کثیر انجام داد، 6 ماه محرومیت دارد یا خیر؟ اما به هر حال موضوعی که آنها مطرح نمودند، بحث نژادپرستی است و در شرایط فعلی بهتر است که بیش از اندازه به این موضوع در فضای مجازی پرداخته نشود و برای کاهش محرومیت این بازیکنان مستنداتی ارائه شود. فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش روست و قطعاً نبود آل کثیر می تواند تیم را دچار چالش کند. اگرچه بازیکنان مقابل النصر بدون آل کثیر جانانه جنگیدند؛ اما حضور این بازیکن در فینال می تواند به موفقیت تیم بیشتر کمک کند.

بزیک تأکید کرد: اگر آل کثیر ناخواسته حرکتی را انجام داده که معنی نژادپرستی داشته است، ما نباید با علم به این موضوع، آن را در فضای مجازی گسترش دهیم. قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص است و به هر دلیلی اگر بازیکن حرکتی انجام داده که مخالف قوانین آنهاست، باید کنندگان فوتبال ایران از حق بازیکن دفاع کنند. نبود آل کثیر در بازی فینال برای پرسپولیس سخت خواهد بود و من امیدوارم که کنندگان در کنفدراسیون فوتبال آسیا بتوانند به خوبی از حق او دفاع کنند. آل کثیر در باشگاه های باشگاهی هم همین حرکت را انجام می داده اما متأسفانه او به دلیل بی اطلاعی از قانون نمی دانسته که این حرکت معنی نژادپرستی دارد.

وی گفت: البته فدراسیون فوتبال الان مدت هاست که شرایط خوبی ندارد و حتی ریاست این فدراسیون 9 ماه است که با سرپرست اداره می شود. بنابراین این شرایط آشفته بازار در فدراسیون می تواند به ضرر پرسپولیس باشد. مسئولان باید بدانند که پرسپولیس در کنار لیگ قهرمانان آسیا کننده ایران است و اصلاً به چشم تیم پرسپولیس نباید به آن نگاه کنند. بنابراین باید همه تلاش خود را به کار بگیرند تا از این تیم حمایت کنند هر چند که شرایط آشفته فدراسیون ما را امیدوار نمی کند.

4057/پ

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41671

به "هر وقت مسئولان فوتبال می گویند نگران نباشید بیشتر می ترسیم!، باید مستندات ارائه کنیم تا آل کثیر بخشیده شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر وقت مسئولان فوتبال می گویند نگران نباشید بیشتر می ترسیم!، باید مستندات ارائه کنیم تا آل کثیر بخشیده شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید