هشدار به ایران؛ مساوی با عراق را فراموش کن!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تیم ملی ایران در صورت مساوی با عراق، شانس اندکی برای صعود به مرحله بعد انتخابی جام جهانی خواهد داشت و در این صورت تقریبا باید به انتظار معجزه بنشنید.

هشدار به ایران؛ مساوی با عراق را فراموش کن!

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا ، با پیروزی تیم ملی ایران مقابل بحرین، شاگردان اسکوچیچ یکی از حساس ترین بازی های خود را پشت سر گذاشتند و به رده دوم گروه خود صعود کردند. با این حال هنوز کار برای ایران تمام نشده است. یوزهای ایرانی برای صعود به مرحله بعد دو دیدار دیگر خواهند داشت.

اگر ایران برنده این دو دیدار شود، با 18 امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد می شود. اگر ایران با عراق مساوی کند، با 16 امتیاز دوم می شود که در این صورت شرایط تیم ملی برای صعود به عنوان یکی از پنج تیم دوم برتر مسابقات ارزیابی می شود. در صورت باخت مقابل عراق هم، ایران شانسی ندارد.

*بررسی شانس ایران در صورت مساوی با عراق

غیر از 8 تیم اول گروه ها، با احتساب قطعی شدن سرگروهی قطر و عدم حضور این تیم در دور نهایی رقابت ها به دلیل میزبانی جام جهانی، 5 تیم از 8 تیم برتر دوم گروه های مختلف هم راهی مرحله بعدی رقابت ها می شود. از طرفی کنار کشیدن کره شمالی از گروه خود، معادلات را پیچیده کرد و باعث شد فیفا اعلام کند که برای تعیین تیم دوم، نتایج بهترین تیم های دوم با تیم آخر گروه محاسبه نمی شود.

نگاهی به جدول فعلی تیم های دوم، حاکی از شرایط نگران کننده تیم ملی است.

با بررسی مسابقات آینده تیم های دوم می توان به این نتیجه رسید که شاگردان اسکوچیچ در صورت مساوی با عراق شانس بسیار کمی برای صعود دارند و کار به اما و اگر و معجزه گره خواهد خورد.

جدول تیم های دوم:

1- لبنان 4 بازی، 10 امتیاز

2- ازبکستان 5 بازی، 9 امتیاز تفاضل 6+

3- امارات 5 بازی، 9 امتیاز تفاضل 5+ گل زده 10

4- ایران 5 بازی، 9 امتیاز تفاضل +5 گل زده 9

5- عمان 5 بازی، 9 امتیاز تفاضل 3+

6- چین 4 بازی، 7 امتیاز تفاضل 6+

7- اردن 4 بازی، 7 امتیاز تفاضل 5+

8- تاجیکستان 5 بازی، 4 امتیاز

در صورت تساوی با عراق و برد کامبوج ایران 10 امتیازی (با تفاضل گل 5+) می شود. به همین منظور به بازی های آینده این تیم ها نگاهی خواهیم داشت و سرنوشت مسابقات را بررسی می کنیم.

گروه A: چین با برد مالدیو و تساوی با سوریه (صدرنشین) 11 امتیاز می شود و بالاتر از ایران خواهد بود.

در حالت دوم و در صورت ناکامی چین مقابل سوریه، چین 10 امتیازس خواهد شد که احتمالا به علت تفاضل گل بیشتر بالاتر از ایران جای می گیرد.

گروه B: اردن دو بازی سخت با کویت و استرالیا دارد و شانس صعودش کم است چرا که کویت هم میزبان مسابقات است و به سختی در خانه به اردن امتیاز خواهد داد.

گروه D: سرنوشت این گروه مقداری پیچیده است. عربستان میزبان بازی های متمرکز است. تنها بازی تاثیرگذار ازبکستان هم با تیم میزبان است که برای صدرنشینی می جنگد.

حالت اول: اگر ازبکستان یمن و عربستان را ببرد تیم اول گروه می شود و عربستان در صورت برد سنگاپور 11 امتیازی می شود و بالاتر از ایران قرار می گیرد.

حالت دوم: اگر ازبکستان با عربستان مساوی کند 10 امتیازی می شود با تفاضل گل 6 + که به ضرر ایران خواهد بود.

حالت سوم: اگر ازبکستان بازی را به عربستان واگذار کند، در این صورت همه چیز به نفع ایران است و ازبکستان به رتبه پایین تر سقوط می کند.

گروه E: عمان دو بازی با افغانستان و بنگلادش دارد که در صورت پیروزی شاگردان برانکو، عمان 12 امتیازی می شود و تقریبا به مرحله بعد صعود خواهد کرد.

گروه F: تیم دوم این گروه (تاجیکستان) امتیاز پایینی دارد و تقریبا صعودش ناممکن است.

گروه G: از دیگر گروه های پیچیده مسابقات همین گروه است. امارات تیم دوم گروه است اما به علت میزبانی در بازی های متمرکز، احتمالا دو بازی آینده خود را پیروز و صدرنشین شود. با این حال به بررسی گروه می پردازیم.

حالت اول - امارات در صورت شکست دادن اندونزی و ویتنام، تیم اول می شود و ویتنام در صورت شکست مالزی با 11 امتیاز تیم دوم گروه می شود که ویتنام به عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه خواهد یافت و بالاتر از ایران قرار می گیرد.

حالت دوم- امارات در صورت شکست دادن اندونزی و تساوی با ویتنام 10 امتیازی می شود با تفاضل گل 5+ که تقریبا برابر با ایران است اما گل زده اماراتی ها بیشتر است.

گروه H: میزبان بازی های این گروه کره جنوبی است. اگر لبنان ترکمنستان را شکست دهد و به کره جنوبی ببازد، 13 امتیازی خواهد شد و تقریبا به عنوان تیم دوم صعود می کند.

براساس محاسبات فوق، لبنان، عمان، امارات (یا ویتنام) و چین چهار تیمی هستند که شرایط بهتری نسبت به ایران دارند و احتمالا در روز پایانی به عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه خواهند یافت. از این بین تاجیکستان و اردن به احتمال زیاد حذف می شوند. در نتیجه همه چیز میان ایران و ازبکستان است.

اگر ازبکستان به عربستان ببازد، ایران با تساوی مقابل عراق به مرحله بعد صعود می کند. اگر ازبکستان با عربستان مساوی کند یا برنده شود، ایران با تساوی مقابل عراق حذف خواهد شد.

برای اینکه کار به اما و اگر نکشد، تیم ملی باید عراق را شکست دهد و شکست در دور رفت مسابقات مقابل این تیم را جبران کند و بدون دردسر راهی مرحله بعد انتخابی جام جهانی شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 58883

به "هشدار به ایران؛ مساوی با عراق را فراموش کن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به ایران؛ مساوی با عراق را فراموش کن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید