هشدار روسیه درباره اعزام بمب افکن های آمریکا به نروژ

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سفارت روسیه در واشنگتن، تصمیم نیروی هوایی آمریکا برای اعزام بمب افکن های راهبردی به نروژ را اقدامی مغایر با کوشش ها برای تقویت صلح و ثبات در شمال اروپا ارزیابی کرد.

هشدار روسیه درباره اعزام بمب افکن های آمریکا به نروژ

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در واشنگتن در پیامی توئیتری اظهار داشت که اعزام بمب افکن های راهبردی بی-1 آمریکایی به نروژ، مانعی برای صلح و ثبات راهبردی در شمال اروپا بشمار می رود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

روز پنج شنبه ژنرال چارلز براون رئیس ستاد کل نیروی هوایی آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که ایالات متحده در آینده بسیار نزدیک به استقرار موقت بمب افکن های راهبردی بی-1 خود در خاک نروژ ادامه خواهد داد. به گفته وی، این تصمیم به رقابت قدرت های عظیم مربوط می گردد.

سفارت روسیه در این رابطه تأکید کرد: ژنرال براون از استقرار بمب افکن های راهبردی بی-1 لانسر صحبت می نماید که قادر به حمل سلاح های هسته ای بوده و برای انجام عملیات های نظامی غیرقابل پیش بینی ضروری هستند. ولی واقعیت این است که چنین اقدامی تأثیر منفی بر ثبات راهبردی و صلح و امنیت در منطقه شمال اروپا خواهد گذاشت.

دیپلمات های روسی از مقامات واشنگتن خواستند که از هر گونه اقدام بی ثبات کننده ای در خط تماس روسیه-ناتو اجتناب ورزند، چرا که چنین اقداماتی تنها باعث از بین بردن کوشش های جمعی برای تقویت صلح و ثبات در منطقه قطب شمال می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51327

به "هشدار روسیه درباره اعزام بمب افکن های آمریکا به نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار روسیه درباره اعزام بمب افکن های آمریکا به نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید