همزمان با تحرکات ترکیه؛ شبه نظامیان کُرد با نمایندگان ارتش سوریه ملاقات کردند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پس از اینکه ترکیه و عناصر تروریستی وابسته به این کشور در شمال سوریه دست به تحرکاتی زدند، باز هم شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه از ارتش سوریه درخواست یاری کردند.

همزمان با تحرکات ترکیه؛ شبه نظامیان کُرد با نمایندگان ارتش سوریه ملاقات کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری از درخواست یاری شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه از ارتش سوریه خبر دادند.

این شبه نظامیان پیشتر مورد حمایت ایالات متحده آمریکا قرار داشتند و واشنگتن، هر زمان که به آنان احتیاج دارد، از آنها حمایت می نماید، ولی اتفاقات ماه های گذشته نشان داده که آمریکا در مواجهه ترکیه و کُردها، از همپیمان خود در ناتو یعنی ترکیه حمایت می نماید.

گواه این مسئله، حمایت آمریکا از عملیات متجاوزانه ترکیه به نام چشمه صلح بود که آنکارا اواسط مهر ماه گذشته در شمال سوریه کلید زد. کُردها در آن موقع، حمایت آمریکا از ترکیه را خنجر از پشت توصیف کردند.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع رسانه ای نزدیک به شبه نظامیان کُرد گزارش داد که به درخواست این عناصر، نشستی با نمایندگان ارتش سوریه برگزار گردید.

این منابع خبر دادند که نشست مذکور، فوق العاده بوده و در فرودگاه نظامی الطبقه در شمال سوریه برگزار گردیده است.

به گفته منابع مذکور، شبه نظامیان کُرد در این نشست رسما از ارتش سوریه خواستند که حضور نظامی خود را در مناطق شمالی شهرک عین عیسی در استان رقه افزایش دهد.

این درخواست در حالی مطرح شده است که نظامیان ترکیه به همراه عناصر تروریستی وابسته به این کشور، تجهیزات نظامی زیادی وارد این منطقه نموده اند. شبه نظامیان کُرد همچنین خواهان تقویت خطوط دفاعی خود در برابر نظامیان ترکیه هستند.

این منابع با بیان اینکه دولت ترکیه ضمن نقض توافق آتش بس در مناطق شمالی سوریه، تأکید کردند که عناصر وابسته به ترکیه آدینه گذشته در چند محور در شمال شهرک تل تمر حملاتی را شروع کردند و روستاهای واقع در حد فاصل استانهای حسکه و رقه را هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند.

به گفته این منابع، نظامیان ترکیه هیچ یک از مواضع اشغالی خود در جنوب و شرق شهر رأس العین در شمال غرب حسکه را تخلیه ننموده اند، بلکه مقرهای خود را افزایش دادند و تجهیزات نظامی سنگینی وارد این منطقه کردند.

این برای نخستین باری نیست که شبه نظامیان کُرد از دولت سوریه تقاضای یاری می نمایند، ولی به محض اینکه آمریکا حمایت ناچیزی از آنان می نماید، دست از گفت وگو با دولت سوریه بر می دارند. شبه نظامیان کُرد، چندی پیش برای گفت وگو با دولت سوریه، شرط مشخص کردند و حتی در بعضی موارد، تهدید کردند که علیه ارتش سوریه دست به عملیات خواهند زد.

وزارت خارجه سوریه نیز اواخر اردیبهشت ماه گذشته با ارسال دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، خواهان عمل به وظیفه شان در مورد توقف حملات عناصر مسلح کُرد تحت حمایت آمریکا وبعضی کشورهای غربی شد(جزئیات بیشتر).

ص

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22070

به "همزمان با تحرکات ترکیه؛ شبه نظامیان کُرد با نمایندگان ارتش سوریه ملاقات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همزمان با تحرکات ترکیه؛ شبه نظامیان کُرد با نمایندگان ارتش سوریه ملاقات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید