همزمان با کوشش مسقط برای صلح در یمن؛ مزدوران سعودی یک عمانی را ربودند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، منابع قبیله ای در استان مأرب یمن گفتند که شبه نظامیان حزب اخوانی الاصلاح (متحد ریاض در یمن)، یک تبعه عمانی را ربوده اند، در حالیکه مسقط بتازگی دور جدیدی از کوشش ها برای حل و فصل بحران در یمن را شروع نموده است.

همزمان با کوشش مسقط برای صلح در یمن؛ مزدوران سعودی یک عمانی را ربودند

با تور عمان لحظه آخری از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع قبیله ای در استان مأرب روز چهارشنبه (دیروز) گفتند که شبه نظامیان حزب اخوانی الاصلاح (متحد عربستان در یمن) یک تبعه عمانی را در مرکز شهر مأرب دستگیر نموده اند، به این بهانه که وی کوشش داشته به صنعاء رفته و به نیروهای ارتش و کمیته های مردمی بپیوندد.

به نوشته وبگاه الخبرالیمنی، شبه نظامیان حزب الاصلاح تحت فرماندهی فردی به نام محمد طواف این تبعه عمانی معروف به فارِس را در حالی دستگیر نموده اند که هیأت مذاکره کننده عمان چندی پیش وارد صنعاء شده بود تا پیغام دولت سعودی را به مقامات دولت نجات ملی برساند.

در پی دستگیری این فرد، فعالان یمنی در شبکه های اجتماعی نوشتند که حزب الاصلاح با این کار خواسته تا دولت عمان را تحت فشار قرار دهد.

بعضی منابع آگاه عربستانی هم روز گذشته به وبسایت ویکیلیکس سعودی گفتند که محمد بن سلمان به وسیله هیأت عمانی به دولت نجات ملی یمن اطلاع داده که حاضر است امتیازات جدیدی را در ازای توقف حملات به خاک عربستان ارائه دهد.

به ادعای این منبع سعودی، بن سلمان گفته که حاضر است دهها میلیارد دلار برای بازسازی یمن به دولت صنعاء بدهد و حاکمیت ارتش و انصارالله یمن را بر منطقه ها شمالی یمن را به رسمیت بشناسد. پیشنهاداتی که به هیچ وجه به مذاق دولت مستعفی و حزب الاصلاح خوش نخواهد آمد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 61014

به "همزمان با کوشش مسقط برای صلح در یمن؛ مزدوران سعودی یک عمانی را ربودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همزمان با کوشش مسقط برای صلح در یمن؛ مزدوران سعودی یک عمانی را ربودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید