ویدئو ، رسانه ها و راه های جلب اعتماد مخاطب

به گزارش مجله یک کامپیوتر، همه رسانه ها مطابق با اهداف و منافع مادی و معنوی مالکان آن رسانه پیغام فراوری می نمایند و هر یک از آن ها راه های مختلفی را برای جلب توجه مخاطبان خود دارند.

ویدئو ، رسانه ها و راه های جلب اعتماد مخاطب

به گزارش گروه سوادرسانه خبرنگاران، در دنیای امروز، رسانه ها بخش مهمی از تصور ما از دنیای واقعی را شکل می دهند. رسانه ها برای جلب توجه و اعتماد مخاطب همیشه با هم رقابت می نمایند. این رقابت درباره بازنمایی و روایت یک رویداد معین به قدری جدی است که به آن جنگ روایت ها می گویند. در این راستا، رسانه ها از روش های مختلفی برای اعتمادسازی استفاده می نمایند: کوشش برای اولین بودن در مخابره خبر، ادعای بی طرفی، داشتن خبرنگار در صحنه، شاهد عینی و استفاده از کارشناسان و بسیاری از روش های دیگر. همه این روش ها برای این است که شما به رسانه اعتماد کنید و روایت آن ها از واقعیت را باور داشته باشید. آیا به نظر شما این دلایل برای اعتماد و باور یک رویداد و درستی آن کافی است؟ شما به اسم مخاطب فعال باید یادتان باشد که اولاً هیچ کس همه چیز را به شما نمی گوید و حتماً ضروری است که رسانه های مختلف را آنالیز کنید. دوم اینکه هر رسانه ای با هر ادعایی در چارچوب تأمین منافع مادی و معنوی مالکان آن رسانه پیغام فراوری می نماید. پس حتماً ضروری است که مالکان رسانه ها و منافعشان را بشناسید.

در ادامه این ویدئو را ببینید:

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 63879

به "ویدئو ، رسانه ها و راه های جلب اعتماد مخاطب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو ، رسانه ها و راه های جلب اعتماد مخاطب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید