پادشاه سیارک 325 و طلوع خورشید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فریبا خانی:برخی روزها می توانیم پادشاه سیارک 325 در داستانِ شازده کوچولو باشیم! پادشاهی تنها در سیارک کوچک خودمان. خیلی کیف می دهد.

پادشاه سیارک 325 و طلوع خورشید

می توانیم به کائنات دستور بدهیم. مثلاً دستور بدهیم که خورشید طلوع یا غروب کند اما به وقتش. باد بوزد و برگ های تازه نارنجی شده درختان را به زمین بریزد؛ باز هم به وقتش. کتاب شازده کوچولو، شاهکار است و در هر بخش آن درس و نکته ای تازه هست. فکرش را بکنید، تنها ساکن یک سیاره کوچک باشید و فکر کنید پادشاهید.

در بخشی از این کتاب می خوانیم که شازده کوچولو با پادشاه سیارک 325 دیدار می نماید. شازده کوچولو چون از راه دوری آمده خسته و خواب آلود است. در حضور پادشاه خمیازه می کشد، اما پادشاه به او تذکر می دهد: خمیازه کشیدن در حضور سلطان از نزاکت به دور است؛ این کار قدغن است! شازده کوچولوی باهوش شرح می دهد که چرا خسته است و چرا خمیازه می کشد و پادشاه به او اجازه خمیازه کشیدن می دهد. بعد شازده کوچولو از پادشاه می پرسد: پادشاه، شما به چه چیزی سلطنت می کنید؟ و پادشاه پاسخ می دهد: به همه چیز! و با حرکت دست به سیارک ها اشاره می نماید. شازده کوچولو از پادشاه می خواهد که حالا که به همه چیز سلطنت می کنید؛ دستور بدهید که خورشید غروب کند؛ چون من دوست دارم، غروب خورشید را ببینم. اما پادشاه می گوید: به وقتش تو غروب خورشید را هم خواهی دید! بعد مثال می زند که اگر ما به کسی امر کنیم؛ که همین الآن مثل شب پره از یک گل به گل دیگر بپرد یا یک قصه سوزناک بنویسد یا نه مثل مرغ دریایی درآید و او اجرا نکند؛ ما مقصریم یا او؟

شازده کوچولو می گوید: معلوم است ما! وقتی شازده کوچولو از دیدن غروب خورشید ناامید می گردد؛ سعی می نماید که از سیارک خارج گردد. پادشاه از او می خواهد که بماند. به او وعده می دهد که وزیر دادگستری باشد؛ شازده کوچولو تعجب می نماید. او می گوید: این جا که کسی نیست تا او را دادگاهی کنم؟ و پادشاه می گوید: می توانی خودت را دادگاهی کنی و این سخت ترین کار دنیا است! راست می گوید دادگاهی کردن دیگران چه آسان و دادگاهی کردن خودمان چه سخت است! حالا بیا فکر کنیم پادشاه سیارک 325 هستیم. اصلاً چرا پادشاه سیارک 325 باشیم، می توانیم شازده کوچولو باشیم که همه چیز دنیا را جور دیگر می بیند و عاشق طلوع و غروب خورشید است اما به وقتش!

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14567

به "پادشاه سیارک 325 و طلوع خورشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادشاه سیارک 325 و طلوع خورشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید