پافوس، شهر ساحلی و باستانی قبرس

به گزارش مجله یک کامپیوتر، جاذبه هایی از شهر پافوس

شهر زیبای ساحلی پافوس در قبرس به دو بخش تقسیم شده است که نخستین آن ها پافوس کاتو در بخش جنوبی شهر و در کنار بندرگاه است و بیشتر سایت های باستانی در آن قرارگرفته اند. بخش دوم این شهر، کتیما (Ktima) نام دارد که می توان در آن موزه های شهر را یافت. با خبرنگاران همراه باشید و با چند جاذبه پافوس قبرس آشنا شوید:

پافوس، شهر ساحلی و باستانی قبرس

خانه دیونیسوس (Dionysus)

پیاده روی موزاییکی خانه دیونیسوس، یکی از بهترین نمونه های موجود در مدیترانه بوده و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در پافوس به حساب می آید. این پیاده روی باستانی به صورت تصادفی به وسیله یک کشاورز که در حال شخم زدن مزرعه خود بود کشف شد. این پیاده رو به خوبی رنگ های متنوع و طبیعی سنگ آهک خود را حفظ کرده است و تصاویر آن ماجراهایی از اسطوره های یونانی را روایت می نماید. یکی از شناخته شده ترین موزاییک ها در بخش پشتی خانه یافته شده است و در آن ماجرای بازگردانده شده گانومده (Ganymede) به المپوس به وسیله یک عقاب روایت می شود. با این وجود مشهورترین موزاییک این منطقه به ماجرای فتح و پیروزی دیونیسوس و سواری او بر روی ارابه خدایان که به وسیله یوزپلنگ ها کشیده می شود اشاره دارد، در پشت او نیز جشنی شاد برگزار شده است که در آن پیروانش به جمع آوری گل مشغول هستند.

درست در مقابل این سایت نیز خانه آیون (Aion) واقع شده است که در آن هنوز پنج موزاییک باکیفیت های بسیار عالی به جای مانده است. در گوشه بالای سمت چپ می توانید تصویری از لدا و زئوس که به شکل یک قو درآمده است را مشاهده کنید. تصویر بالا در سمت راست نیز دیونیسوس را در دوران بچگی نشان می دهد که به وسیله تعداد زیادی از فرشتگان همراهی می شود و در مرکز نیز تصویری از رقابت های زیبایی بین فرشته های دریایی به داوری آیون قرار گرفته است. تصویر نهایی نیز تصویری از تنبیه یک مرد نادان به وسیله آپولو است زیرا این فرد، این خدای یونانی را به یک دوئل موسیقایی دعوت کرده و شکست خورده است. خانه تسیوس (Theseus) نیز در همان نزدیکی واقع شده است و به خاطر داشتن تصاویر و روایت های مربوط به مبارزه تسیوس و مینوتور (Minotaur که یک موجود افسانه ای با سر گاو و بدن انسان است) در بال جنوبی خود، ارزش تماشا دارد.

آدرس: خیابان کریاکو نیکولائو، سایت باستانی پافوس، پافوس کاتو

سواحل

علی رغم ارزش بالای سایت های باستانی در اطراف پافوس، اقامت گاه های تفریحی آن بیشتر به علت استفاده از سواحل عالی این منطقه مورد استفاده قرار می گیرند. در سمت شرقی شهر، ساحل دوست داشتنی آلیکس (Alykes) با امکانات بسیار زیاد و مناسب خود قرار گرفته است؛ که در صدر انتخاب های گردشگرانی که با خانواده و بچه ها خود به سفر می آیند قرار می گیرد. برای دستیابی به مکانی که اندکی کمتر شلوغ باشد نیز به سوی ساحل کیسونگرا (Kissonerga bay در هشت کیلومتری شمال شهر) بروید، جایی که در آن مسیرهای شنی بسیار بزرگی وجود دارند ولی به علت کمبود امکانات، گردشگران معدودی در آن مشاهده می شوند. ساحل لارا (Lara در 26 کیلومتری شمال شهر) نیز در بلندی های آکاماس (Akamas Heights) واقع شده است و نه تنها ساحل شماره یک این منطقه به حساب می آید بلکه یکی از بهترین سواحل کل جزیره قبرس نیز محسوب می شود. در این مکان شما می توانید خلیج کوچکی را بیابید که محیط شنی بسیار ویژه ای داشته و در تابستان ها نیز یک مرکز لانه مهم برای لاک پشت ها است.

فایتی (Fyti)

تنها با نیم روز سفر از پافوس می توانید به دهکده فایتی برسید که انگار شما را در زمان به سفر می برد. علی رغم امکان دسترسی آسان به این مکان به وسیله پافوس، جو زندگی روستایی در این دهکده همچنان به وضوح ملموس است. برای گشت وگذار در خیابان های باریک این روستا و دور شدن از سروصدا و فشار شلوغی ساحل می توانید به این دهکده سفر کنید.

می توانید در مدت زمانی که در این مکان هستید، سری به موزه هنرهای مردمی نیز بزنید. در این مکان می توانید روش سنتی بافت و نساجی را مشاهده کرده و ردپای این صنایع در تاریخ را نیز مشاهده کرده و محصولات باکیفیتی از جنس کتان و ابریشم را نیز بخرید. در غیر این صورت می توانید زمان خود را در دهکده سپری کرده و در میان خانه های سنگی و کوچه هایی که به روش های قدیمی سنگ فرش شده اند سپری کنید.

موقعیت مکانی: 26 کیلومتری شمال شرقی پافوس

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 92418

به "پافوس، شهر ساحلی و باستانی قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پافوس، شهر ساحلی و باستانی قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید