خاتمه سومین دوره آموزش صنایع دستی در شهرستان نیمروز

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیمروز از خاتمه سومین دوره آموزش صنایع دستی در این شهرستان اطلاع داد.

خاتمه سومین دوره آموزش صنایع دستی در شهرستان نیمروز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، صادق میرحسینی اظهار کرد: کلاس های آموزشی رشته های سنتی صنایع دستی سال 98 در شهرستان نیمروز سرانجام یافت.

او گفت: این کلاس ها توسط مربیان باتجربه ای که دارای کارگاه های فراوریی هستند و بیشترین نشان ملی مرغوبیت کالا در رشته خامه دوزی سیستان را دریافت کردند، برگزارشده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیمروز اضافه نمود: در این دوره که با هماهنگی معاونت صنایع دستی اداره کل استان سیستان و بلوچستان انجام شد، مقرر شد در سه ماهه آموزشی سرانجام امسال، سه رشته صنایع دستی به هنرآموزان شهرستان نیمروز با موضوع آموزش خامه دوزی و یا خُمَک دوزی سیستان در شهر ادیمی برگزار گردد.

او گفت: به همین منظور دوره های آموزشی در رشته های البسه محلی سیستان، خامه دوزی سیستان و سیاه دوزی سیستان از 15 آذرماه در این شهرستان برگزارشد، قرار بود این دوره ها تا سرانجام دوره 15 اسفند ادامه یابد که به علت شیوع بیماری کرونا و هماهنگی اداره کل آموزش زودتر به سرانجام رسید.

میرحسینی بیان نمود: این دوره ها در شهر ادیمی شهر خامه دوزی و روستای پیران برگزار گردید و تعداد 71 کارآموز توسط مربیان این واحد آموزش داده شدند تا علاوه بر احیا وزنده نگه داشتن هنرهای سنتی شهرستان، شرایطی فراهم گردد که باعث اشتغال هنرآموزان صنایع دستی با پرداخت تسهیلات مناسب و چهار درصد گامی مؤثر برداشته گردد.

او گفت: در سرانجام امسال که مزین به نام رونق فراوری ملی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نام گذاری شده بود، توانستیم علاوه بر آموزش رشته های مختلف صنایع دستی به هنرجویان، به ویژه درزمینهٔ هنر اصیل و تاریخی خامه دوزی سیستان فرایند رو به رشدی درزمینهٔ فراوریات و اشتغال زایی این هنر ماندگار در شهر ادیمی شهر هنر خامه دوزی سیستان داشته باشیم، این هنر زیبا می تواند جایگزین خوب و شکیلی نسبت به سایر کالاهای مشابه در کشور گردد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیمروز اضافه نمود: با توجه به اینکه در حال مراحل ثبت ملی شهر ادیمی به عنوان شهر ملی خامه دوزی سیستان هستیم، امیدواریم با همکاری اداره کل استان بتوانیم مکانی دائمی در شهرستان نیمروز برای آموزش، ترویج، فراوری و بازارچه فروش صنایع دستی که می تواند باعث اشتغال زایی بیشتر این بانوان گردد، راه اندازی کنیم.

در سرانجام این دوره ها، گواهینامه مهارتی از طرف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان به هنرجویان اعطا می گردد.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

مینی نت: مینی نت، با برگزیده آخرین اخبار جراید و روزنامه ها همراه ما باشید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 24941

به "خاتمه سومین دوره آموزش صنایع دستی در شهرستان نیمروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه سومین دوره آموزش صنایع دستی در شهرستان نیمروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید