پرونده ثبت جهانی قلعه های تاریخی ایران تهیه می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به استان قزوین از قلعه حسن صباح در منطقه الموت بازدید به عمل آورد.

پرونده ثبت جهانی قلعه های تاریخی ایران تهیه می گردد

خبرنگاران: علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه بازدید از الموت گفت: قلعه حسن صباح هم اکنون گردشگران داخلی و خارجی زیادی دارد اما با توجه به اهمیت قلعه، محیط و ظرفیتی که دارد و همچنین نزدیکی به تهران، جا دارد که بیشتر توسعه یابد.

او اضافه کرد: در این منطقه محل زیبایی به نام لاله الموت وجود دارد که به دنبال سرمایه گذار هستیم تا یک هتل 4یا 5 ستاره در این منطقه احداث گردد و چند سرمایه گذار هم اعلام آمادگی نموده اند.

مونسان ادامه داد: با استاندار قزوین در این باره صحبت کردیم و قرار شد موزه ای را در این پایگاه داشته باشیم تا چه گردشگرانی که راستا قلعه را بالا می روند و چه کسانی که توانایی ندارند و پایین می مانند بتوانند از امکانات استفاده نمایند و از فضا بهره ببرند.

مونسان درباره ثبت جهانی قلعه حسن صباح نیز گفت: مقرر شده مجموعه ای از قلعه ها در قالب یک پرونده شناسایی و برای ثبت جهانی آن ها اقدام کنیم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: چمدان
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9988

به "پرونده ثبت جهانی قلعه های تاریخی ایران تهیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده ثبت جهانی قلعه های تاریخی ایران تهیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید