کاخ سفید: کرونا می تواند جان 100 هزار تا 240 هزار آمریکایی را بگیرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، کارگروه کاخ سفید برای مقابله با شیوع کرونا تخمین زده است که این ویروس می تواند تا زمان فروکش کردن، بیش از صد هزار آمریکایی را به کام مرگ بکشاند.

کاخ سفید: کرونا می تواند جان 100 هزار تا 240 هزار آمریکایی را بگیرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دکتر دبرا برکس هماهنگ کننده کارگروه کروناویروس کاخ سفید بامداد چهارشنبه گفت این کارگروه تخمین زده حتی اگر دستورالعمل های کنونی فاصله گذاری اجتماعی هم رعایت شود، ویروس کووید19 می تواند 100 هزار تا 240 هزار قربانی روی دست دولت آمریکا بگذارد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، برکس طی نشست خبری به همراه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با درخواست از مردم این کشور برای تغییر شیوه زندگی، گفت برای اینکه با شیوع ویروس کرونا مقابله کنند لازم است تمام آمریکایی ها نقش خود در مقابله با گسترش آن را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه تخمین های ابتدایی از شیوع کرونا در آمریکا از کشته شدن 1.5 تا 2.2 میلیون آمریکایی حکایت داشت، گفت اما این بدترین سناریو در شرایط نبود اقدامات برای کاهش سرعت شیوع از جمله فاصله گذاری اجتماعی بود.

بر اساس مدل سازی های کارگروه کرونا در کاخ سفید، این ویروس در آمریکا تا اول ماه ژوئن (نیمه خرداد) فروکش نمی کند.

پیشتر دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن تخمین زده بود ویروس کرونا طی چهار ماه آینده به صورت میانگین تا 81 هزار نفر را در آمریکا به کام مرگ می کشد و تا ماه ژوئن نیز فروکش نمی کند. (جزئیات بیشتر)

سازمان بهداشت جهانی نیز قبلاً با بیان اینکه 85 درصد موارد ابتلا به کرونا طی روزهای اخیر در آمریکا و اروپا بوده، اعلام کرده بود آمریکا در آینده نزدیک احتمالا به کانون سرایت این ویروس تبدیل شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 27229

به "کاخ سفید: کرونا می تواند جان 100 هزار تا 240 هزار آمریکایی را بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: کرونا می تواند جان 100 هزار تا 240 هزار آمریکایی را بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید