کره جنوبی؛ دهمین حضور پیاپی ببرهای آسیا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ببرهای آسیا در دهمین حضور متوالی در جام جهانی در تلاش برای صعود از گروه هستند.

کره جنوبی؛ دهمین حضور پیاپی ببرهای آسیا

به گزارش خبرنگاران، کره جنوبی هم گروه تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی 2022 قطر برای دهمین بار پیاپی جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد. تا به امروز تنها 4 کشور برزیل، آلمان، آرژانتین و اسپانیا بودند که 10 بار پیاپی به جام جهانی راه یافتند. آن ها پیروز ترین تیم آسیا هستند و با قرار گرفتن در رده چهارم این رقابت ها در سال 2002 به عنوان تیمی به مسابقات می فرایند که حداقل در پی صعود از گروه خواهند بود.

کره جنوبی با یک هدف در جام جهانی 2002 حاضر شد و آن هم کسب یک پیروزی در این بازی ها بود. زمانی که این تیم به یک هشتم نهایی صعود کرد و باید به مصاف ایتالیا می رفت شاگردان گاس هیدینک پیش از این ذهنیت خود را به خاطر پیروزی هایشان برابر لهستان و پرتغال را در مرحله گروهی عوض کرده بودند. ببرهای آسیا دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند. با این حال هیدینک به چیز دیگری فکر می کرد و در طول رقابت ها به آن اصرار داشت. او می گفت: با اشتیاق زیاد پیش روی می کنیم.

آن یونگ هوان ستاره کره در آن دوره از رقابت ها بود که به خاطر بازی درخشانش به معروفیت رسید. او دو گل در جام جهانی 2002 به ثمر رساند و توانست سومین گلش را در جام جهانی 2006 به ثمر برساند و دروازه توگو را باز کند. هوان برترین گلزن تیم ملی کره در تاریخ جام جهانی شد.

ستاره

سون هیونگ مین

در دورانی که فوتبال کره جنوبی قدرت سال های گذشته را ندارد، سون هیونگ مین به عنوان لژیونری که در لیگ برتر بازی می کند، از تجربه ارزشمندی به عنوان مهاجم تیم ملی این کشور برخوردار است. مین در نبود بازیکنان بزرگ تاریخ کره جنوبی مانند پارک جی سونگ، وظیفه سنگینی بر عهده دارد و باید تیمش را به سمت تکرار پیروزیت های گذشته هدایت کند. او سال هاست که عنوان برترین لژیونر آسیا در فوتبال اروپا را یدک می کشد.

سرمربی

پائولو بنتو

پائولو بنتو پرتغالی بعد از چند سال حضور روی نیمکت تیم ملی کره توانسته است به ثبات دست یابد. او در جام ملت های آسیا نیز روی نیمکت کره بود و در بین تیم های مدعی در آسیا نیمکت کره ثبات بیشتری داشته است. باید دید این اعتماد به کادر پرتغالی در جام جهانی قطر چه نتیجه ای برای تیم ملی کره در پی خواهد داشت.

تیم ملی کره جنوبی در یک نگاه

افتخارات: مقام چهارم جام جهانی و دو قهرمانی آسیا

برترین گلزن: چا بوم کئون (58 گل)

بیشترین بازی: هونگ میونگ بو (136 بازی ملی)

نحوه صعود: صعود از گروه به همراه ایران

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 74511

به "کره جنوبی؛ دهمین حضور پیاپی ببرهای آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی؛ دهمین حضور پیاپی ببرهای آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید