کشاورزان دشت برخوار خواستار حقابه خود شدند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شماری از کشاورزان شرق اصفهان (دشت برخوار) روز سه شنبه 11 شهریور با اجتماع مقابل استانداری این استان حقابه خود را خواهان شدند.

کشاورزان دشت برخوار خواستار حقابه خود شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، یکی از این کشاورزان که خواست نامش در خبر ذکر نگردد، گفت: مراجع ذی ربط استانی و کشوری حقابه خریداری شده کشاورزان را در اختیار آنها قرار دهند. وی خواستار عدالت در حق کشاورزان شد و توضیح داد: حقابه های نداده و خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان دشت برخوار پرداخت گردد. آنان می گفتند اگر حقابه اراضی پرداخت نگردد، محصولاتشان خشک می گردد. تعداد این کشاورزان دست کم 50 نفر بود.

به دلیل خشک شدن رودخانه زاینده رود، شمار زیادی از کشاورزان استان اصفهان با مسائل تامین حقابه روبرو شده اند که این مشکل در فرایند کاشت و داشت و برداشت محصول بر دغدغه آنان افزوده است. اراضی کشاورزی اصفهان حدود 563 هزار هکتار معادل 3.5 درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت های منابع آب در سال های اخیر، فقط حدود 290 هزار هکتار آن تحت کشت زراعی و باغی قرار گرفته است.

زاینده رود به طول بیش از 400 کیلومتر به عنوان عظیم ترین رودخانه منطقه مرکزی ایران از کوه های زاگرس مرکزی سرچشمه می گیرد و در نهایت به تالاب بین المللی گاوخونی در شرق اصفهان می ریزد. این رودخانه در دهه های اخیر به دلیل خشکسالی، تراکم جمعیت و افزایش برداشت در فصول گرم با خشکی روبرو می گردد که این موضوع مسائل بسیاری برای بخش های آشامیدنی، صمت، کشاورزی، گردشگری و محیط زیست به وجود آورده است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39913

به "کشاورزان دشت برخوار خواستار حقابه خود شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورزان دشت برخوار خواستار حقابه خود شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید