کمیسیون انتخابات افغانستان: آرای بدون بیومتریک باطل است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان گفت: همانطور که پیش از این اعلام شده بود، آرای غیر بیومتریک فاقد اعتبار و باطل هستند.

کمیسیون انتخابات افغانستان: آرای بدون بیومتریک باطل است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان در یک گفت وگوی تلویزیونی گفت که اعضای کمیسیون پیش از این بارها بر استفاده از سامانه های بیومتریک در روند انتخابات تاکید داشتند و اکنون نیز آرای غیر بیومتریک فاقد اعتبار و باطل هستند.

پیش از این نیز، تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله از کمیسیون خواسته بود تا تنها آرایی را مورد شمارش قرار دهد که بطور بیومتریک به ثبت رسیده است.

تاکنون بیش از 2 هزار شکایت انتخاباتی به کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان رسیده که بیشتر آن مربوط به فهرست رأی دهندگان و دستگاه های بیومتریک است.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان در حالی بر شفافیت انتخابات تاکید دارد که براساس گزارش ها به دلیل تهدیدات امنیتی و بی اعتمادی مردم به سالم بودن روند انتخابات مشارکت مردم در این دوره از انتخابات پایین ترین میزان در مقایسه با دیگر دوره های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بوده است.

.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14608

به "کمیسیون انتخابات افغانستان: آرای بدون بیومتریک باطل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون انتخابات افغانستان: آرای بدون بیومتریک باطل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید