یک توصیه تغذیه ای برای بهبود افسردگی

رژیم غذایی سرشار از فیبر خوراکی و سبزیجات می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد.

یک توصیه تغذیه ای برای بهبود افسردگی

به گزارش ایسنا، رژیم غذایی سالم می تواند به میزان چشمگیری علائم افسردگی را تسکین دهد. این یافته نتیجه قطعی به دست آمده از آزمایش ها و آنالیز های موجود است.

گروهی از متخصصان انگلیسی به منظور آنالیز دقیق تأثیر رژیم غذایی سالم بر بهبود اختلال های روحی به ارزیابی اطلاعات نزدیک به 46 هزار نفر پرداختند و تعیین شد هر گونه تغییر مثبت در رژیم غذایی می تواند علائم افسردگی را به طور چشمگیری کاهش دهد. هرچند، این تغییر در رژیم غذایی بر کاهش اضطراب اثربخش نیست.

تغییرات تغذیه ای که علائم افسردگی را تسهیل می نماید شامل رژیم های غذایی کاهنده وزن و چربی و رژیم های غذایی سرشار از مواد مغذی است.

به گفته متخصصان وعده های غذایی سرشار از فیبر خوراکی و سبزیجات در کنار کاهش مصرف فست فودها و خوراکی های حاوی مواد قندی در برطرف علائم افسردگی می توانند مؤثر باشد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان انگلیسی همچنین مشاهده کردند تغییرات تغذیه ای در کنار ورزش کردن، روند بهبود علائم افسردگی را در بیماران تقویت می نماید. علاوه بر این، تأثیر بهبود رژیم غذایی بر سلامت روان زنان چشمگیرتر است.

منبع: همشهری آنلاین

به "یک توصیه تغذیه ای برای بهبود افسردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک توصیه تغذیه ای برای بهبود افسردگی"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید