10 ترفند برای خوابیدن در هواپیما

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خواب در هواپیما به ویژه در پروازهای شبانه یا طولانی یکی از مهم ترین دغدغه های مسافران است که می تواند شرایط جسمی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

10 ترفند برای خوابیدن در هواپیما

عدم توانایی خوابیدن در هواپیما می تواند به راحتی چند روز اول سفر را خراب کند. اگر پرواز شما طولانی باشد، خوابیدن حتی برای چند ساعت، لازم است. در این مقاله کارشناسان Fodor ترفند و هدایت های لازم برای خوابیدن در هواپیما را در اختیار شما می گذارند.

جایگاه کنار پنجره را رزرو کنید

اگر می خواهید از سروصدا، رفت و آمد یا افتادن سرتان روی شانه فرد در جایگاه کناری هنگام خواب جلوگیری کنید، حتما جایگاه کنار پنجره را در هنگام خرید بلیط هواپیما یا دریافت کارت پرواز درخواست کنید؛ حتی برای ایجاد فاصله بین سر و پنجره می توانید از بالشت هواپیما یا بالشت گردنی خود بهره ببرید.

تشریفات را نباید فراموش کنید

اگر پرواز شبانه ای در پیش دارید، قبل از پرواز خود را همان طور که برای به بستر رفتن آماده می کنید (مسواک زدن، لباس مناسب و راحت پوشیدن و...) آماده کنید. بعلاوه از نگاه کردن به صفحه نمایش خودداری کنید.

سری به فروشگاه مواد غذایی سالم بزنید

مکمل های طبیعی و چای مخصوص خواب، آرامشی به شما می دهد که خوابیدن را راحت تر می نماید. علاوه بر آن می توانید اسانس اسطوخدوس روی بالش خود اسپری کنید تا خواب بهتری داشته باشید.

استفاده از بالشت و پتو

این یک امر لازم است که همواره با یک بالشت و پتو سفر کنید. بالشت های منحصر به فرد قابل تنظیم می تواند گزینه مناسبی باشد. یک پتوی ساده و پنبه ای نیز انتخابی عالی است، زیرا هم سبک است و هم فضای کمتری را در کیف همراه مسافر اشغال می نماید.

ایجاد حال خوب

تعدادی موسیقی آرامش بخش دانلود کنید و قبل از پرواز به آن گوش دهید. با این کار آرامش خوبی قبل از پرواز به دست می آورید.

چشم ها را بپوشانید

تاریک بودن محیط، به خواب بهتر یاری می نماید. بعلاوه، استفاده از ماسک چشم به دیگران نشان می دهد که مزاحم شما نشوند یا کادر پرواز برای خوردن و آشامیدن شما را بیدار نکنند. بعضی از شرکت های هواپیمایی ماسک در اختیار مسافران می گذارند؛ اما برای اطمینان خاطر بهتر است خودتان تهیه کنید.

جایگاه خود را عاقلانه انتخاب کنید

قسمتی آرام از هواپیما به دور از آشپرخانه، دستشویی یا هر جایی که احتمال تجمع مسافران یا کادر پرواز در آنجا وجود دارد را برای رزرو جایگاه انتخاب کنید.

مطلبی خسته کننده بخوانید

یک کتاب خاص و چالش برانگیز همراه داشته باشید. این کتاب نباید الکترونیکی باشد؛ زیرا صفحه نمایش تحریک کننده است و شما را تا آخر میخکوب می نماید. یک کتاب چالش برانگیز پیدا کنید. کتابی که شما را خسته می نماید؛ اما همچنان مشتاق به خواندن آن هستید. نیم ساعت بیشتر از تلاشتان برای تمرکز بهتر نگذشته که چشمانتان سنگین می گردد.

سروصدا و نور را مسدود کنید

اگر پرواز شبانه ای در پیش دارید، ماسک چشم برای مسدود کردن نور را هرگز نباید فراموش کنید. علاوه بر این با قرار دادن هدفون روی گوش ها شنیدن هرگونه سروصدا را از بین ببرید.

آب و خوراکی همراه داشته باشید

بعضی از خوراکی های خوشمزه و سالم را در خانه بسته بندی نموده و همراه خود داشته باشید. خوردن آب و غذای سالمی که از خانه آورده اید به بهبود فرایند خواب شما یاری زیادی می نماید. خوردن سبزیجات و هیدراته ماندن (نوشیدن آب) را نباید فراموش کنید.

اگر در پی خرید بلیط هواپیما هستید، می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز خبرنگاران، بلیط مقرون به صرفه هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده های معتبر بخرید.

منبع: کجارو / fodors.com
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 73245

به "10 ترفند برای خوابیدن در هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ترفند برای خوابیدن در هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید